Gabrielle en Kees Jongeneelen bezoeken fair trade rozenkwekerij

Door Lala Aleksanyan 8 maanden gelden
Home  /  Persberichten  /  Gabrielle en Kees Jongeneelen bezoeken fair trade rozenkwekerij

Nijmeegse winnaars van Fleurop-actie reizen af naar Kenia

Nijmegen, 5 februari 2019 – Het was haar allereerste Moederdag en meteen eentje om nooit te vergeten. Gabriëlle Jongeneelen, die vijf weken voor de feestdag was bevallen van een zoon, werd in mei 2018 door haar man Kees verrast met een prachtig boeket van Fleurop-bloemist Decora Design. Met die aankoop won hij de Moederdagactie: een reis voor twee naar Kenia met een bezoek aan een fair trade rozenkwekerij.

“Het was een fantastische reis!”, vertelt Gabriëlle enthousiast. “Omdat onze zoon Floris vorig jaar Moederdag net geboren was, hebben we even gewacht met het verzilveren van de prijs. Nu konden we er volop van genieten. Het kijkje achter de schermen bij Mzurrie Flowers, de fair trade rozenkwekerij in de buurt van Nairobi, was uniek. Kees en ik waren onder de indruk van de omvang van de kwekerij, maar ook van de professionaliteit. Dat zie je terug in de bloemen en in het werk dat de kwekerij verricht voor de lokale bevolking.”

Respect voor mens en natuur
Op de kwekerij van negen hectaren worden zeven verschillende soorten rozen in verschillende kleuren geteeld. “Het was interessant om te zien hoe het productieproces van rozen verloopt”, vervolgt Gabriëlle. “Want het is een hele kunst ze in optimale conditie te telen en bij de consument te krijgen. Maar we vonden het vooral mooi om te zien hoe deze kwekerij omgaat met haar medewerkers en familieleden. Zo investeren ze in scholing, zorgen ze voor schoon drinkwater en helpen ze mee met het bouwen van bruggen.” Na het bezoek aan de rozenkwekerij ging het stel op safari.

Geslaagde actie
De Moederdagactie van Fleurop werd georganiseerd in samenwerking met Chrysal bloemenvoeding. Door het achterlaten van gegevens kon men kans maken op de reis. Een geslaagde actie want maar liefst 7.000 consumenten deden mee.

Over Fleurop
Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Over Chrysal
Chrysal is al tientallen jaren de drijvende kracht in de bloemen- en plantenindustrie en wereldwijd marktleider in bloemenvoeding. Of je nu bloemen of planten kweekt, transporteert, verkoopt of er thuis van geniet, Chrysal heeft de beste oplossingen om je bloemen en planten langer mooi en vers te houden. Door continu te innoveren, sterk in te zetten op kwaliteit en een voortdurende zoektocht naar duurzame oplossingen, streven we ernaar om de wensen van onze klanten te overtreffen – vandaag en morgen. Met als doel: de beste zorg voor bloemen en planten, tevreden consumenten en, uiteindelijk, een mooiere wereld.Chrysal. Nurturing beauty.

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000