Mediabenadering

Door Van Hulzen 1 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Mediabenadering

Hoe krijg je zoveel mogelijk aandacht voor je bedrijf, product of campagne? Van de mensen die jij wilt bereiken? Onze experts helpen je graag op weg met mediabenadering. PR zit sinds jaar en dag in ons bloed, dus wij weten hoe je media-aandacht genereert. Vaak is een combinatie van paid, earned en owned media de sleutel tot bekendheid bij je doelgroep.

Stappen
De basis van je communicatie moet staan als een huis: dit zijn we en dat hebben we te vertellen. Wij helpen je om de propositie en kernboodschap duidelijk te krijgen. Vervolgens nemen we stappen voor de mediabenadering:
1. Advertenties maken en advertentieruimte inkopen in paid media
2. Het creëren van persberichten en blogs spannende content voor earned media
3. Het delen van deze content via eigen kanalen (owned media)
Onze opgebouwde relaties met journalisten en bloggers komen hierbij goed van pas. Met als gevolg dat jouw nieuwe product of organisatie de juiste aandacht trekt. Bij persberichten zijn wij het aanspreekpunt voor redacties. Ook op dat punt word je ontzorgd.

Case: Amazing Oriental
Een introductie van een hagelnieuw concept kan niet zonder slimme communicatie, vandaar dat wij voor Amazing Oriental een stevige aanpak hebben geformuleerd. Een aanpak gebaseerd op een krachtige kernboodschap verspreid over diverse media en middelen. Zo rolden er onder andere persberichten, een flyer met acties & aanbiedingen en advertenties (van design tot media-inkoop) uit onze koker. Strategie, creatie & content ineen: fullservice.
Amazing Oriental. De grootste Aziatische supermarktketen van Nederland opgericht in 1986 met meer dan 500 mensen in dienst. Door heel het land en via de webshop kun je bij Amazing Oriental terecht voor meer dan 10.000 authentieke Aziatische producten. Dat het concept ‘Alle denkbare Aziatische boodschappen voor zowel de beginnende als gevorderde kok die nodig zijn om zelf oosterse gerechten te bereiden’ werkt, is duidelijk inmiddels. Want na de opening van de nieuwe vestiging in Rotterdam Alexandrium in juni, werd half augustus in Den Haag Ypenburg alweer de 20e en grootste vestiging geopend. Een compleet nieuw concept dat heeft geresulteerd in een totaalbeleving met een supermarkt, restaurant, groothandel én distributiecentrum. Alles onder één dak: een one-stop-shop voor particulier en professional. En ook nog eens in het 30e jubileumjaar!
Volop aandacht door dit prachtige concept, zowel bij de media, omwonenden en de consument. Ruim 5.000 bezoekers wisten de eerste dag hun auto richting de nieuwe vestiging te sturen. Missie geslaagd.

“De eerste opdracht met vanhulzen•gummo•kicks was de pr rondom ons tweejaarlijks event, de Singapore food fair. Deze samenwerking beviel zo goed dat Amazing Oriental een structurele samenwerking is aangegaan, waarbij vanhulzen•gummo•kicks ons adviseert op gebied van marketing pr, mediastrategie, media-inkoop en mediabenadering. Het is prettig werken met professionele, ervaren mensen, op hoog niveau.’

Liza Poon, directeur Marketing bij Amazing Oriental.

Deze case gedeeld 0 keer
 000