Franchisecommunicatie

Door Lala Aleksanyan 3 maanden gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Franchisecommunicatie

Nederlanders kenmerken zich door hun ondernemerschap. Het zit bij velen van ons in het bloed. Een vorm van ondernemerschap is franchise. Ondernemers die een eigen zaak hebben, én tegelijkertijd onderdeel zijn van een groter geheel, een merk, een keten. Dat schept een band, een vorm van saamhorigheid, samen de schouders eronder. Franchisenemers zijn tevens ambassadeurs voor het aantrekken van nieuwe ondernemers. Franchisecommunicatie richt zich op het versterken van de reputatie van de hele keten én het aantrekken van nieuwe franchisenemers (leadgeneration). Om te weten wat er speelt, wat franchisenemers bezighoudt, is ons bureau veel met ze in contact. We moeten weten wat hen bezighoudt en wat hun belangen zijn. Dat geeft ons een basis om nieuwe franchisenemers te werven én om draagvlak te creëren voor marketing en pr-acties.

Case: Subway
Subway is een typische franchiseorganisatie. Wij werken al sinds 2011 voor deze Amerikaanse sandwichketen, bekend van de vers bereide Subs. Wij signaleren pr-kansen voor Subway in Nederland, dragen bij aan haar bekendheid in de media en geven mediatraining en advies. Daarnaast verzorgen we de franchise pr; we werken aan het werven van nieuwe franchisenemers. Mensen die overwegen om voor zichzelf te beginnen, vertellen we over het Subway franchisesysteem met de voordelen van een bekend assortiment en de vrijheid van het ondernemen. Zo zetten we ons in voor blijvende groei van Subway in Nederland, qua bekendheid en in het aantal vestigingen.

Deze case gedeeld 0 keer
 000