Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Voedselbank ontvangt 1.000 voedselpakketten van Subway Nederland dankzij World Sandwich Day

12 november 2018
Amsterdam, 9 november 2018 – Subway Restaurants organiseerde zaterdag 3 november wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: tweede Sub gratis. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 1.000 voedselpakketten op. Op zaterdag 3 november was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland konden gasten twee Subs voor de prijs van één kopen. Per verkochte Sub doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Marketing manager Rodger Schoester van Subway Nederland werkte op World Sandwich Day zelf mee in een Subway restaurant in Wormer. “Het was lekker druk. Klanten waren zeer te spreken over de aanbieding en vooral over het feit dat de opbrengst naar de Voedselbank gaat.” Schoester overhandigde vandaag een cheque ter waarde van 1.000 voedselpakketten aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Het is een fantastisch initiatief. Wij kunnen met deze donatie 20 gezinnen een heel jaar lang iedere week van voedsel voorzien. Hoe meer mensen World Sandwich Day vieren, hoe meer mensen stilstaan bij het werk van de Voedselbank.” Voedselbanken Nederland In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Voorbereidingen bouw Hornbach Duiven van start

12 november 2018
Eerste paal eind november de grond in Duiven, 8 november 2018 – In Duiven is men gestart met de voorbereiding voor de bouw van de vijftiende Nederlandse Hornbach-vestiging. Het is de eerste bouwmarkt van de Duitse doe-het-zelfketen op Gelderse bodem. Naar verwachting openen de deuren in het voorjaar van 2020. Hornbach Duiven wordt gebouwd op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, gelegen langs de A12 en vlak bij Arnhem. “Aannemer Ten Brinke Bouw zal onze nieuwste projectbouwmarkt neerzetten”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, weten. “De eerste paal wordt op 26 november geslagen.” Projectbouwmarkt met drive-in De nieuwe vestiging is een volwaardige projectbouwmarkt met badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Op een oppervlakte van circa 15.000 m2 zijn straks 120.000 verschillende artikelen verkrijgbaar. Bovendien beschikt Hornbach Duiven ook over een drive-in. Op nog eens 4.000 m2zijn hier zware bouwmaterialen in grote hoeveelheden beschikbaar. Klanten kunnen met de auto of een busje naar het gewenste artikel rijden en de materialen direct in de auto laden. Pure service voor zowel particuliere als professionele klussers. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Reizen naar Korea niet meer nodig

5 november 2018
Amazing Oriental brengt Koreaanse keuken dichterbij Hoofddorp, 5 november 2018 – De Koreaanse keuken is verrassend, gevarieerd en uiterst gezond. Het nationale gerecht kimchi is bijvoorbeeld razendpopulair. Benieuwd naar de heerlijkheden uit dit Aziatische land? Amazing Oriental geeft kookdemonstraties op zaterdag 17 november tussen 11.00 en 17.00 uur in haar vestigingen in Duivendrecht en Ypenburg.  “De Koreaanse keuken is hot in Nederland”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Hoewel deze keuken bekendstaat om eenvoud, is ze met haar pure ingrediënten supergezond. En ook nog eens heel smakelijk! Tijdens de kookdemonstraties laten we niet alleen de fijne kneepjes van de Koreaanse keuken zien, maar geven we ook iets mee van de cultuur.” De koks zijn namelijk gekleed in traditionele Koreaanse klederdracht. Natuurlijk mogen de bezoekers ook proeven. Zo kunnen bezoekers zich verheugen op kimchi pannenkoek en Japchae noedels. Kimchi pannenkoek Kimchi is het bekendste gerecht uit de Koreaanse keuken, gemaakt van gefermenteerde groenten. Het wordt bij vrijwel elke maaltijd geserveerd als bijgerecht. Kimchi bestaat bijna altijd uit gefermenteerde kool, maar kan ook andere groenten bevatten. Door het fermenteren worden de groenten friszuur van smaak. Standaard worden er rode pepertjes toegevoegd voor een pittige smaak. De kimchi pannenkoek is knapperig, hartig en erg populair als snack. Zelf aan de slag Na de kookdemonstratie kan de bezoeker de geleerde kooktrucs thuis meteen in praktijk brengen. “Bij ons vind je alle denkbare ingrediënten om zelf Koreaanse gerechten te bereiden”, vervolgt Liza. “Allerlei soorten kimchiproducten, Koreaanse noedels en natuurlijk ook dagelijkse boodschappen als verse groente, vis, noedels, rijst en specerijen.” De kookdemonstraties vinden plaats bij Amazing Oriental in Duivendrecht aan de De Flinesstraat 6 en in Ypenburg aan de Laan van Haamstede 36. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen, waarvan twee groothandelsvestigingen, en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Rotterdams echtpaar ‘Oppas opa en oma van het jaar’

5 november 2018
Kleinzoon en Fleurop-bloemist zetten Henk en Ger Schuyl in het zonnetje Rotterdam, 5 november 2018 – Henk en Ger Schuyl zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Het Rotterdamse echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment flink in de bloemen gezet. Een boeket dat kleinzoon Jero (6) zelf mocht samenstellen. “We zijn compleet verrast”, laat opa Henk weten. “Totaal onverwacht stond mijn zesjarige kleinzoon onder aan de trap van onze portiekwoning met een prachtig boeket. Dat had hij, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist Sjerp Bloemsierkunst, helemaal zelf gemaakt. Van rozen tot gerbera’s, zonnebloemen en een pauwenveer. Het boeket is net als Jero: op-en-top vrolijk. We passen altijd met ontzettend veel plezier op onze kleinkinderen.” Opa en oma Bus Dochter Evelyne had haar ouders opgegeven voor de Fleurop-titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Ze laat weten: “Fantastisch dat ze gewonnen hebben. Natuurlijk verdienen alle opa’s en oma’s het om in het zonnetje gezet te worden, maar die van ons misschien net een beetje meer. Al jaren staan ze dag en nacht voor ons klaar. Ook in moeilijke tijden, zoals tijdens de zwangerschap van mijn eenjarige dochtertje, waarbij ik helaas veel tijd op bed en in het ziekenhuis moest doorbrengen. Jero is helemaal weg van zijn ‘opa en oma Bus’. Mijn vader is chauffeur bij de Rotterdamse amfibiebus. Een ritje maken met opa vindt hij prachtig.” Bekijk hier hoe Jero zijn oma en opa verrast met een prachtig boeket bloemen van Fleurop. Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Een actie in het kader van de herfstvakantie. “Tijdens deze eerste vakantie van het schooljaar past bijna de helft van alle grootouders op de kleinkinderen. En dat oppassen gaat verder dan opletten. Opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. Ze organiseren leuke uitstapjes en draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Subway Nederland stopt met plastic rietjes

31 oktober 2018
Amsterdam, 31 oktober 2018 – Subway Nederland biedt vanaf 1 november 2018 geen plastic rietjes meer aan. De restaurantketen loopt daarmee voorop in zijn sector. Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe: “Wij zijn ons bewust van het gebruik van plastic en de impact ervan. Het afschaffen van plastic rietjes in al onze Nederlandse restaurants, sluit daarop aan.”    Verantwoord Subway is de eerste Quick Service restaurantketen in Nederland die geen plastic rietjes meer verstrekt. Van der Lee: “Plastic rietjes kunnen in het milieu terecht komen. Daarom heeft Subway Nederland besloten om geen plastic rietjes meer in onze restaurants aan te bieden vanaf 1 november. Wij willen met deze maatregel bijdragen aan een duurzamer en verantwoord gebruik van materialen.” No waste De maatregel van Subway Nederland is onderdeel van een grotere ambitie: het verkleinen van Subway’s ecologische voetafdruk. Van der Lee: “Wij willen onze impact op het milieu minimaal houden. Daarom hanteren we het ‘no waste’-principe: ons doel is om voedselverspilling onder de 1 procent per vestiging te brengen. Dit is haalbaar, omdat we alle Subs en salades maken op het moment dat de gast ze bestelt. Meerdere keren per dag bakken we nieuw brood en vullen we ingrediënten bij. Dagelijks snijden we zoveel tomaat, paprika en komkommer als we nodig hebben. Zo hoeven we maar weinig weg te gooien.” Minder verpakkingsmateriaal Sinds afgelopen juli worden de frisdrankflesjes voor de Nederlandse Subway-vestigingen in minder plastic verpakt. Deze reductie in verpakking levert een besparing op van ruim 5.400 kilo plastic. “Een mooi voorbeeld van de kansen die wij pakken om op verpakkingsgebied verbeteringen door te voeren”, vindt Van der Lee. “Voor Subway International is verpakking een belangrijk thema. Wij streven ernaar dat onze verpakkingen 100 procent recyclebaar of composteerbaar worden. Ook gaan we meer gerecyclede materialen gebruiken in ons papieren en plastic verpakkingsmateriaal. Bovendien onderzoeken we de mogelijkheden om bekertjes en plastic bakjes te recyclen binnen Subway zelf, en met partners.” Over Subway® Restaurants Subway biedt een vers alternatief voor traditioneel fast food en serveert 7 miljoen naar keuze belegde sandwiches per dag. Gasten kiezen uit 4,9 miljard combinaties van hoogwaardige proteïnen, verse groenten en dagelijks vers gebakken brood. ’s Werelds grootste restaurantketen biedt voedzame en overheerlijke Subs en salades in ongeveer 44.000 restaurants in meer dan 100 landen. In Nederland heeft Subway ruim 200 restaurants. Het Subway-concept wordt ook online aangeboden op www.Subway.com en via de Subway® app, beschikbaar in de Apple App Store en Google Play. Subway werd meer dan 52 jaar geleden opgericht door de toen 17-jarige Fred DeLuca en Dr. Peter Buck. Het is nog steeds een familiebedrijf met meer dan 21.000 franchisenemers wereldwijd. Subway® is een geregistreerd handelsmerk van Subway IP Inc.

Projectshow HORNBACH in teken van werkplaats handig inrichten

23 oktober 2018
Workshop `Werkplaats inrichten’ in november en december Houten, 23 oktober 2018 – Het is pas echt lekker klussen als je werkplaats slim is ingericht. Als alles voor het grijpen hangt. In november en december laten experts van Hornbach zien hoe je dit voor elkaar krijgt. De bouwmarkt organiseert ieder weekend de projectshow ‘Werkplaats inrichten’. Elke vrijdag om 18.30 uur en op zaterdagen om 10.00 en 14.00 uur. Download Doe-het-zelven geeft voldoening. Alles wat je eigenhandig hebt gemaakt, is gewoon mooier”, vindt marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Maar dan wil je wel lekker door en vooral efficiënt kunnen werken. Nooit misgrijpen. Dat kan met een goed doordacht ingerichte werkplaats. Hoe? Dat laten we zien in de projectshow ‘Werkplaats inrichten’.” Mobiele werkplaats De werkplaats beperkt zich niet tot je eigen garage of schuur. “Als je aan het verbouwen bent, doe je veel ter plaatse. Het liefst met mobiele en draadloze apparatuur. Dus wil je ook een mobiele werkplaats, die je overal mee naartoe kunt nemen”, vertelt Maarten Post. “Tijdens de projectshow laten onze specialisten zien hoe je jouw werkplaats optimaal inricht. Met hangkasten en een werkbank op maat. En met gereedschapswagens en systeemkoffers, die je als mobiele werkplaats meeneemt, zodat je overal aan de slag kunt. Is alles goed geordend en ingeruimd, dan is klussen het halve werk.” Projectshow De projectshow ‘Werkplaats inrichten’ vindt elk weekend plaats in november en december. Op vrijdagen om 18.30 uur en op zaterdagen om 10.00 en 14.00 uur. Meer informatie over de projectshow is te vinden op www.hornbach.nl/projectshow.

Zuid-Holland strijdt voor kortere voedselketens

18 oktober 2018
Makers en consumenten komen samen op Oogstdag Den Haag, 18 oktober 2018 – Het provinciehuis van Zuid-Holland in Den Haag werd deze week getransformeerd tot Provinciehoeve. De grootste boerderij van Zuid-Holland. Tijdens de Oogstdag, die vandaag plaatsvond, kwamen voedselmakers, beleidsmakers én consumenten uit de regio er samen om te spreken over innovaties in landbouw en stappen te zetten in het verder afbreken en ombuigen van de voedselketen. Met als doel: gezond, duurzaam en betaalbaar eten voor iedereen. Bij de opening van de Oogstdag kreeg gedeputeerde Han Weber het allereerste, 100% Zuid-Hollandse brood overhandigd. Gemaakt van Zuid-Hollands graan, in de buurt gebakken en gemalen. “Het brood is een prachtig voorbeeld van waar Zuid-Holland toe in staat is”, laat Han Weber weten. “Zuid-Holland is voedingsbodem van vele soorten groeten, fruit, aardappelen, granen, eieren, vlees en zuivel. Als we daar meer zelf van eten, in plaats van de producten te exporteren, maken we de CO2-‘food’print aanzienlijk kleiner. Ook levert het een eerlijkere prijs op voor de producent,die daardoor kan investeren in duurzaamheid. Sterkere lokale voedselketens verstevigen de toekomst van de sector, het milieu en de band tussen boer en burger.” Consument wil meer van eigen bodem Wat van ver komt is lekker … Maar eten van eigen bodem is nóg lekkerder. Dat consumenten er zo over denken bleek wel tijdens de drukbezochte Oogstmarkt die gisteren op het binnenplein van het provinciehuis georganiseerd werd. Consumenten konden er niet alleen kennismaken met nieuwe producten, maar ook met de makers ervan. Bezoeker Simone uit Den Haag: “Prachtig waar ze in onze provincie mee bezig zijn. Deze Oogstmarkt staat bol van kennis, innovatie en smaak. Het is heel interessant om te horen waar deze boeren mee bezig zijn, hoe producten op mijn bord komen. Ik waardeer mijn eten nu nog meer en wil zeker vaker van eigen bodem eten.” Doorpakken Op veel plekken in Zuid-Holland werken voedselpioniers al aan innovatieve landbouw en afzet via korte ketens. “Nu is het tijd om door te pakken”, vertelt Drees Peter van den Bosch, voorzitter van voedselpioniersnetwerk Voedselfamilies. “Tijdens de Oogstdag hebben we vastgesteld wat daarvoor nodig is en een plan de campagne voor de komende jaren gemaakt. Makers zijn er klaar voor, consumenten hebben er behoefte aan en Zuid-Holland heeft het in zich”. Aan het einde van de Oogstdag overhandigde Drees Peter het plan de campagne, het manifest van de Voedselfamilies, aan D66 kamerlid Tjeerd de Groot. Focuspunten in het manifest zijn onder andere eerlijke prijzen voor boeren door het creëren van nieuwe verdienmodellen waarbij een gezonde bodem het uitgangspunt is.

Van Hulzen Communicatie is de nieuwe naam van VHGK

15 oktober 2018
Van Hulzen Communicatie is de nieuwe naam van VHGK Voorschoten, 15 oktober 2018 – Van Hulzen Communicatie is de nieuwe naam van vanhulzen•gummo•kicks (VHGK). Het dienstenpakket blijft onveranderd met als kern: strategie, creatie en content. Van Hulzen is een fullservice bureau met public relations in het DNA. Bij de nieuwe naam hoort een nieuwe huisstijl met als blikvanger een zelfontworpen font: de Allex. De naamsverandering is een logische stap in de evolutie van het bureau. In 1950 richtte Kick van Hulzen het eerste PR-bureau van Nederland op. Later werd het dienstenpakket steeds verder uitgebreid met designstudio Kicks en reclamebureau Gummo. De klassiek gescheiden disciplines kwamen samen in het bureau, ook in de naam: vanhulzen•gummo•kicks, kortweg VHGK. Bureaudirecteur Huib Bannier: “Inmiddels is het brede aanbod dusdanig geïntegreerd en vanzelfsprekend voor onze opdrachtgevers, dat we ons in de nieuwe naam focussen op de essentie: Van Hulzen Communicatie.” Allex Een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl én een fonkelnieuwe letter! Van Hulzen brengt een langgekoesterde wens in vervulling: een compleet nieuw font genaamd Allex, in eigen huis ontwikkeld. Het woordmerk Van Hulzen is in de Allex weergegeven. Bannier: “Een stoer en eigentijds lettertype. De naam Allex verwijst naar art director Alex Clumpkens van ons bureau. De basiskleur in de nieuwe huisstijl is rood, waarmee de kracht van ons bureau wordt onderstreept.” Over Van Hulzen Communicatie Van Hulzen Communicatie is een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, socialmediaspecialisten, vormgevers, media-inkopers en tekstschrijvers. In totaal werken bij Van Hulzen Communicatie 20 professionals, voor opdrachtgevers bij lokale, provinciale en landelijke overheden en bij retailers en corporates. Kijk voor meer informatie en filmpje op www.vanhulzencommunicatie.nl.

Hornbach zet in op service

5 oktober 2018
Groot assortiment, deskundig advies en de laagste prijzen zijn niks zonder service Houten, 5 oktober 2018 – Een groot assortiment, een ruime voorraad, een webshop, deskundig advies en de laagste prijs. Bijna elke retailer claimt het te hebben. Maar wat heb je eraan als de service ontbreekt? In haar nieuwe campagne stelt Hornbach jou die vraag én heeft de bouwmarkt – onlangs voor de dertiende keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland – haar antwoord klaar. Online oriënteren, artikelen reserveren, dezelfde middag ophalen en inladen bij de drive-in. Bij Hornbach vloeit alles in elkaar over: online en offline, assortiment en advies. “We stellen alles in het werk om het klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Niet het assortiment, maar die tevreden klant is ons product. We zijn er voor wie weet wat hij nodig heeft en snel aan de slag wil gaan, maar ook voor degenen die advies willen en hulp bij de realisatie van een project. Altijd tegen de laagste prijs, het hele jaar door. Zes keer ‘waar zou je zijn zonder Hornbach?’ De basis van de campagne wordt gevorm door zes tv-commercials. Allemaal opgenomen in de reusachtige bouwmarkten van Hornbach. Gedreven doe-het-zelvers, die staan te popelen om hun project aan te pakken, worden in beeld gebracht. Dankzij de services van Hornbach kunnen ze meteen aan de uitvoering beginnen. Zo maakt heel Nederland kennis met de bezorgservice, verhuurservice én montageservice van de bouwmarktketen. Want wat heb je aan die ruime keuze in badkamermeubels met deskundig advies tegen de laagste prijs, als je niemand hebt om die badkamer bij jou thuis te installeren? Kortom: waar zou je zijn zonder de uitgebreide services van Hornbach? Die boodschap staat centraal en wordt uiteraard met een gezonde dosis Hornbach-waanzin in beeld gebracht. Crossmediale campagne De nieuwe campagne is vanaf vandaag te zien op televisie en wordt crossmediaal ingezet. De campagne wordt ook onder de aandacht gebracht via radio, out of home, onlinevideo en display, social media en print. Bekijk de commercials hier: https://youtu.be/17Fv61Iqgo4 Credits: Agentschap: HEIMAT, Berlijn Productie: Kanu Film, Berlijn Regie: André Maat Directeur van de fotografie: Peter Matjasko Kunstafdeling: Fabienne Müller en Gunnar Zimmer Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Inwoners Zuid-Holland uitgedaagd meer van eigen bodem te eten

3 oktober 2018
Voedselfamilies en provincie organiseren 80/20 challenge: ‘Ik eet Zuid-Hollands’ Den Haag, 3 oktober 2018 – Tien dagen lang, voor 80% van eigen Zuid-Hollandse bodem eten en drinken. Is dat mogelijk? Het Zuid-Hollandse netwerk voor voedselpioniers Voedselfamilies en de provincie Zuid-Holland nemen de proef op de som. Ze roepen inwoners op om van 5 tot 15 oktober mee te doen aan de 80/20 challenge ‘Ik eet Zuid-Hollands’. “In Zuid-Holland produceren we voedsel dat de hele wereld over gaat”, vertelt Patrick Kaashoek, Kwartiermaker van de Voedselfamilies. “Onze dichtbevolkte provincie is voedingsbodem van vele soorten groenten, fruit, aardappelen, granen, eieren, vlees en zuivel. Maar het merendeel hiervan exporteren we. Het is onze toekomstdroom om in 2036 met elkaar voor 80% van eigen bodem te eten en drinken. Met deze challenge onderzoeken we waar we nu staan én ontdekken we wat er nog nodig is om de doelstelling te halen. Zuid-Holland heeft het in zich!” Verser, milieubewuster en socialer eten Waarom zou je eigenlijk meer van eigen bodem eten? “Lokaal eten is verser, het ligt sneller op je bord”, legt gedeputeerde Han Weber uit. “Bovendien is eten uit de eigen regio veel milieuvriendelijker. Een kortere voedselketen, dus minder schakels tussen producent en consument, maakt de CO2-‘food’print kleiner. Ook levert het een eerlijkere prijs voor boeren op, die daarmee kunnen investeren in duurzaamheid. Sterkere lokale voedselketens verstevigen de toekomst van de sector, het milieu en de natuur. Binnen de provincie werken we hier hard aan. Samen met de voedselpioniers. Want gezond, duurzaam en betaalbaar eten voor iedereen is onze ambitie.” Ga jij de uitdaging aan? Wil jij weten of het lukt om tien dagen lang voor 80% van Zuid-Hollandse bodem te eten? Ga de uitdaging aan en doe mee met de 80/20 challenge. Kijk kritisch naar je bord. Hoe veel Zuid-Holland ligt er dagelijks op? Welke producten kun je vervangen door een product van Zuid-Hollandse bodem? Kijk voor meer informatie over de 80/20 challenge op www.ikeetzuidhollands.nl De 80/20 challenge is een initiatief van de Voedselfamilies in het kader van de Oogstweek van de provincie Zuid-Holland. Hoogtepunt van deze Oogstweek is de Oogstdag op donderdag 18 oktober.  Een dag waarop makers samenkomen. Voedselmakers én beleidsmakers. Om samen werk te maken van een gezonde toekomst. Benieuwd hoe die toekomst smaakt? Bezoek dan ook de Oogstmarkt, op 18 oktober. Locatie: binnenplein van het Provinciehuis in Den Haag. Meer informatie: www.zuid-holland.nl/oogstweek  

Wedstrijd voor vuurvreters bij Amazing Oriental

28 september 2018
Aziatische supermarkt organiseert Hot Noodle Challenge Hoofddorp, 25 september 2018 – Ook gek op pittige noodles? Doe mee met de Amazing Hot Noodle Challenge. Vanaf oktober barst de strijd los bij supermarktketen Amazing Oriental, elke week in een andere vestiging. Wie lukt het om twee pakjes spicy noodles op te eten binnen vijf minuten? “In veel families en vriendengroepen dagen mensen elkaar uit om pittig te eten”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “En zeg je pittig, dan zeg je Amazing, want wij hebben veel spicy producten in ons assortiment. Daarom besloten wij heel Nederland uit te dagen voor de Amazing Hot Noodle Challenge.” De Challenge is een eetwedstrijd, die elke zaterdag bij een andere vestiging van Amazing Oriental plaatsvindt. Deelnemers krijgen elk twee pakjes Spicy Hot Chicken Ramen noodles geserveerd. Wie de noodles binnen vijf minuten volledig heeft opgegeten, wint een pakket Koreaanse producten ter waarde van €50,-. 600 verschillende noodles De noodles die tijdens deze wedstrijd worden gebruikt, zijn noodles gemaakt van tarwe. Maar er zijn ook nog diverse andere soorten noodles, met andere basisingrediënten. Veel mensen kennen eiernoodles, glas noodles, mie, mihoen en rijst noodles. Andere soorten noodles zijn dangmyeon (een vermicelli van zoete aardappel), sobanoodles van boekweitmeel, somen noodles van tarwebloem maar ook udonnoodles van tarwebloem. Met al die verschillende basisingrediënten is er voor elk dieet en elke allergie wel een geschikte noodles variant. Het is een heel oud voedingsmiddel, want er zijn in China 4.000 jaar oude noodles gevonden. Liefhebbers van deze deegwaar kunnen hun hart ophalen bij Amazing Oriental, want hier zijn maar ruim 600 soorten noodles te koop. Meedoen? De Amazing Hot Noodle Challenge is voor pittige eters vanaf 18 jaar. Er zijn vier rondes per vestiging. Per ronde wint degene die de noodles het snelste op heeft gegeten en wint het Koreaanse prijzenpakket. Aanmelden vooraf is noodzakelijk. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.nl/hot-noodle-challenge Vestiging en Datum Den Haag Ypenburg – 6 oktober Rotterdam Alexandrium – 13 oktober Beverwijk – 20 oktober Eindhoven – 20 oktober Nijmegen – 27 oktober Rotterdam Centrum – 3 november Almere – 3 november Breda Belcrum – 10 november Groningen – 17 november Enterprise Duivendrecht – 24 november Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, waarvan twee groothandelsvestigingen. Er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Fleurop roept op opa’s en oma’s te bedanken

28 september 2018
Bloemenspecialist gaat door met bezorgen goed gevoel Veenendaal, 28 september 2018 – De eerste vakantie van het nieuwe schooljaar staat op het punt te beginnen. Voor veel opa’s en oma’s een week die in het teken van oppassen staat. Bloemenspecialist Fleurop voert deze week campagne om zo veel mogelijk oppas opa’s en oma’s in het zonnetje te zetten en geeft jou de kans ze op ludieke wijze te bedanken. “Voor ouders van jonge kinderen is het elke vakantie een hele puzzel het oppasschema rond te krijgen”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Gelukkig schieten opa’s en oma’s massaal te hulp. Bijna de helft van alle grootouders gaat tijdens de herfstvakantie oppassen. En dat oppassen gaat verder dan opletten. Opa’s en oma’s zijn de rots in de branding voor menig gezin. Ze organiseren leuke uitstapjes en draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie willen we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel.” Win bloemen voor jouw superoppas Vanaf vandaag kunnen ouders en kinderen via www.fleurop.nl/bedanktactie aangeven waarom hun opa of oma de leukste oppasser van Nederland is. Daarmee maken zij kans op een schitterend bedankboeket dat het kind zelf mag schikken bij een Fleurop-bloemist in de buurt. De kleuren, bloemen, vorm: alles mag zelf geselecteerd worden. Ook zorgt Fleurop voor een feestelijk verrassingsmoment waarbij het kleinkind het boeket mag overhandigen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Hans Zijlstra start voorbereidingen Fleurop-Interflora FTD World Cup

26 september 2018
Ook Max van de Sluis mee naar Philadelphia Groningen, 25 september 2018 – Nog bijna zes maanden en dan vindt in Philadelphia de Fleurop-Interflora FTD World Cup plaats. Bloemendesigners uit de hele wereld strijden er om de prestigieuze wereldtitel. Hans Zijlstra vertegenwoordigt Nederland. De bloemist uit Groningen won in mei de nationale kwalificatiewedstrijd en is nu al druk bezig met de voorbereidingen voor de wereldbekerwedstrijd. “De voorbereidingen zijn in volle gang!”, vertelt Hans enthousiast. “Het plan van aanpak is af en ook het team dat mij zal ondersteunen is gevormd. Momenteel bereid ik me voor op drie thuisopdrachten. Drie bloemcreaties die ik hier in Groningen moet voorbereiden. Dat is een creatief proces dat zeker niet in een dag klaar is. Tijdens deze wedstrijd tref ik de absolute wereldtop, de creaties moeten dan ook fenomenaal zijn.” Samen sparren De thuisopdrachten zijn het begin van de wedstrijd. In Philadelphia volgen minimaal twee verrassingsopdrachten. Wanneer Zijlstra bij de beste tien bloemisten eindigt, zijn dit er drie. De opdrachten die hij ter plekke krijgt kunnen niet worden voorbereid en vragen om improvisatie onder enige tijdsdruk. “Daarom heb ik een team experts om mij heen verzameld”, vervolgt Hans. “Max van de Sluis, Martin Groen, Hanneke Frankema, Alex Aalders, Erika Oldenhof, Linda Eising en mijn vriendin Franka Roenhorst helpen mee met de voorbereidingen. Allen hebben internationale ervaring en weten wat er bij wedstrijden op dit niveau komt kijken. Zij dagen mij constant uit. Met hen kan ik sparren, kritisch mijn werk beoordelen en nog beter worden. Max reist met mij mee naar Philadelphia en zal mij op alle fronten helpen met de wedstrijd.” World Cup 2019 De Fleurop-Interflora FTD World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. De komende editie vindt plaats van 26 februari tot en met 3 maart 2019. Na twee voorbereidingsdagen barst de strijd los op 1 maart. De deelnemers krijgen in verschillende rondes diverse opdrachten. De opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek, volgens het door Florint vastgestelde internationale 100 puntensysteem. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Beestenbende in Den Haag

24 september 2018
Dierendagfeest bij Hornbach op 29 en 30 september Den Haag, 24 september 2018 – In aanloop naar Dierendag is het volgend weekend feest bij Hornbach Den Haag. Zaterdag 29 en zondag 30 september zijn huisdieren en hun baasjes eregast bij de projectbouwmarkt. Het weekend staat in het teken van verschillende activiteiten, waaronder een fotosessie met je huisdier, een speurtocht en een extra editie van de Kinderwerkplaats. Het weekend van 29 en 30 september wordt het een echte beestenboel. Alles staat in het teken van Dierendag. Huisdieren kunnen met hun baasjes poseren voor een vrolijk fotoportret. Voor kinderen is er ook van alles te doen, zoals een speurtocht door de vestiging met dierenthema én een speciale editie van de Kinderwerkplaats. Een ballonartiest zal nog meer dieren tevoorschijn toveren om het dierendagfeest compleet te maken. Kinderwerkplaats De Kinderwerkplaats is kosteloos voor alle kleine doe-het-zelvers bij Hornbach. Zij knutselen onder begeleiding aan een project. Deze keer gaan ze een vogelvoerbakje maken. De Kinderwerkplaats is geschikt voor kinderen tussen 4 en 10 jaar. Weekend voor Dierendag Het dierendagfeest vindt plaats op 29 september van 10.00 tot 16.00 uur en op 30 september van 13.00 tot 16.00 uur bij Hornbach Den Haag, Singel 115 in Den Haag Ypenburg. Alle activiteiten zijn gratis.

Hornbach voor dertiende keer Beste Bouwmarkt van Nederland

13 september 2018
Ook Webshop Award Bouwmarkten in handen van servicegerichte projectbouwmarkt Houten, 14 september 2018 – Consumenten hebben Hornbach vandaag voor de dertiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. De projectbouwmarkt won ook de Webshop Award in de categorie Bouwmarkten. De uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek `ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ zijn vanmiddag in Amsterdam gepresenteerd. De retail-jaarprijzen – dit jaar voor de zestiende keer uitgereikt – maken deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. De afgelopen maanden beoordeelden 214.000 consumenten meer dan 450 retailers op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “Fantastisch dat consumenten ons weer de beste van alle bouwmarkten vinden”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, weten. Grootste bouwmarkt online De Webshop Award in de categorie Bouwmarkten is voor Hornbach het signaal dat klanten de projectbouwmarkt ook online goed weten te vinden en blij zijn dat het complete assortiment ook online beschikbaar is. Daarmee is Hornbach de grootste bouwmarkt online, enkele jaren na de start van de Nederlandse webshop. De Goede: “Deze Webshop Award is een geweldig compliment voor iedereen binnen onze organisatie die met hart en ziel werkt aan dit platform.” Blijven ontwikkelen De top halen is moeilijk, maar daar blijven is een nog grotere uitdaging. Toch roepen consumenten Hornbach al jarenlang uit tot de Beste Bouwmarkt van Nederland. “Het voelt na dertien keer nog steeds erg bijzonder om deze prijs te winnen”, benadrukt De Goede, die geen geheim maakt van de succesfactor. “Blijven ontwikkelen en vernieuwen. Blijven verrassen. Zowel in het assortiment als qua service en natuurlijk online. Met als grote doel onze klanten optimaal te bedienen. Ook na dertien keer winnen zien wij nog volop uitdagingen en kansen voor verbetering. Er is altijd iets te doen. En deze prijs moedigt ons extra aan om elke dag het beste uit onszelf te blijven halen.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

MEES & ZOONEN WORDT VICTOR INSURANCE NEDERLAND

10 september 2018
Rotterdam, 10 september 2018 – Verzekeringsbedrijf Mees & Zoonen wijzigt vandaag zijn naam in Victor Insurance Nederland. Deze stap is onderdeel van een wereldwijde operatie waarbij de volmachtbedrijven binnen Marsh & McLennan Companieszich verenigen in Victor Insurance. Hiermee is het grootste volmachtbedrijf ter wereld ontstaan. “Deze stap betekent een forse internationalisering van ons dienstenaanbod”, verklaart Rogier Seinstra, directeur van Victor Insurance Nederland. “We gaan intensief gebruikmaken van elkaars expertises en productinnovaties.” Volgens Seinstra biedt Victor zijn netwerk van adviseurs en tussenpersonen een unieke verzekeringspropositie. “De laatste jaren hebben we veel geïnvesteerd in online technologie. Daarmee maken we bijvoorbeeld verzekeringsproducten via portals snel, veilig en gebruiksvriendelijk beschikbaar. De naamswijziging markeert dus een belangrijke stap. We bouwen hiermee het verzekeringsbedrijf van de toekomst met een grote voorsprong op het gebied van cloud-based technologie en geavanceerde data-analyse. Daar nemen we onze tussenpersonen en adviseurs graag in mee.” Dankzij de internationale bundeling is Victor Insurance nu de marktleider op het gebied van digitale platforms voor op maat gemaakte verzekeringsdiensten en -producten. Victor Insurance Victor Insurance is met meer dan 1 miljard dollar premie het grootste volmachtbedrijf ter wereld en wereldleider in verzekeringsadvies en risicomanagement. De omzet komt tot stand via een netwerk van meer dan 25.000 adviseurs en tussenpersonen, en met capaciteit van een groot aantal verzekeraars of alternatief kapitaal. De onderneming telt circa 800 medewerkers en is gebouwd op vier pijlers: risicoanalyse, technologie, distributie en toegang tot kapitaal. Met de internationale variëteit aan kennis van verzekeringsrisico’s en -oplossingen biedt het bedrijf een grote variëteit aan verzekeringsproducten, van maatwerk in property en aansprakelijkheid tot groeps- en pensioenbenefits. Victor Insurance heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Bermuda,  Italië en Nederland. Victor Insurance Nederland is gevestigd in Rotterdam.

Klusworkshops voor vrouwen bij Hornbach

3 september 2018
Handen uit de mouwen tijdens doe-het-zelf-avonden Houten, 03 september 2018 – Vrouwen, opgelet. Van je huis je droomhuis maken? Je kunt het helemaal zelf na het bijwonen van de doe-het-zelf-avonden bij Hornbach. Een interactieve avond waarin je leert omgaan met powertools, maar ook ontdekt hoe je eigenhandig die ene muur verplaatst om meer ruimte te creëren. Vanaf vandaag kun je je inschrijven voor deze Women at Work Projectavonden. “Nu de krapte op de woningmarkt steeds verder toeneemt, wordt er steeds vaker besloten om de eigen woning te verbouwen in plaats van te verhuizen”, vertelt Maarten Post, marketingmanager van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “In onze vestigingen merken we dat vrouwen het initiatief nemen om een project aan te pakken. We signaleren dat de behoefte om ook de uitvoering in eigen hand te nemen, toeneemt. Daarom organiseren we deze Women at Work Projectavond. Verbouwen kun je zelf!” Tegelen, powertools bedienen en bouwtekeningen lezen Er worden diverse thema’s behandeld tijdens de Women at Work Projectavond. Deelneemsters kunnen bij aankomst kiezen welke workshops zij willen volgen. In sessies van dertig minuten wordt ingegaan op het afwerken van wanden, tegels leggen, elektriciteit aanleggen en omgaan met powertools, zoals boormachines. Ook is er aandacht voor voorbereidingswerkzaamheden. Aanwezige interieurarchitecten leggen onder andere uit hoe je maten in huis meet, een bouwtekening leest en laten zien hoe je ruimtes anders kunt indelen. Alle workshops worden gegeven door vrouwelijke medewerkers van Hornbach. Aanmelden De besloten projectavond start om 18.30 uur en duurt tot 22.00 uur. Deelname bedraagt € 10,00 per persoon. Een hapje en drankje tijdens de avond zijn hierbij inbegrepen en elke deelneemster krijgt na afloop een goodiebag mee naar huis. Vooraf inschrijven is verplicht en kan eenvoudig via Hornbach.

De Stadswerker staat in bloei

28 augustus 2018
Het personeelsblad van de Gemeente Rotterdam Met trots werken wij al een jaar voor de Gemeente Rotterdam. Verschillende projecten hebben wij met genoegen onder onze hoede genomen. Een van de opdrachten waar wij met ons tem elke keer opnieuw met veel plezier mee aan de slag gaan, is de Stadswerker. Een intern magazine voor de Gemeente Rotterdam. Afgelopen week is de 4e editie uitgekomen. Een mooie mijlpaal! Superleuke opdracht voor een mooie opdrachtgever. Trots! Wij zijn benieuwd naar het volgende thema.        

Workshop behangen en vinyl leggen bij Hornbach

24 augustus 2018
Bouwmarkt organiseert demonstraties en laat nieuwste woontrends zien Houten, 22 augustus 2018 – Nog even, en de herfst breekt weer aan. Hét moment om het interieur een update te geven. En dat kun je helemaal zelf na het bijwonen van de projectshow ‘behangen en vinyl leggen’ bij Hornbach. Een interactieve en gratis workshop, die ieder weekend in september en oktober gegeven wordt. Elke vrijdag om 18.30 uur en op zaterdag om 14.00 uur en 16.00 uur. “Nu de dagen korter worden, brengen we meer tijd binnenshuis door”,vertelt marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “We merken dat veel mensen op zo’n moment aan de slag willen met hun interieur. Een nieuwe vloer en nieuw behang geven de woning in no-time een compleet nieuwe uitstraling. Het zijn projecten die je eenvoudig zelf kunt beetpakken, je moet het alleen een keer gezien hebben. Dat kan nu bij Hornbach. Na het bijwonen van onze demonstraties kun je zelf behangen, vinyl leggen en ben je bovendien op de hoogte van de nieuwste woontrends.” Zelf behangen en vinyl leggen In september staat het leggen van zelfklevend vinyl centraal. “Speciale aandacht is er voor het leggen van vinyl in hoeken en rondom obstakels als pilaren en verwarmingen”, vervolgt Maarten Post. “In oktober staat de projectshow in het teken van behangen met vliesbehang. Het voordeel hiervan is dat je alleen de muur hoeft in te smeren met behanglijm.” Nieuwe interieurtrends Tijdens alle projectshows toont Hornbach de nieuwste woontrends aan de hand van vier nieuwe interieurstijlen: Cool & Creative, Shimmer & Shine, Warm & Cozy en Chique & Modern. Deze worden compleet met kleurstijlen en accessoires gepresenteerd. De eerste projectshow vindt plaats op vrijdag 31 augustus. De laatste op zaterdag 27 oktober. Kijk voor meer informatie op Hornbach.

Taste of Hong Kong komt naar Groningen

21 augustus 2018
Supermarkt Amazing Oriental decor van culinair evenement op 8 september   Groningen, 20 augustus 2018 – Groot feest in Groningen. Zaterdag 8 september organiseert Amazing Oriental hier het foodfestival Taste of Hong Kong. Van 11.00 tot 17.00 uur kunnen bezoekers van de Aziatische supermarkt inspiratie opdoen en genieten van culturele en culinaire hoogstandjes. “Hong Kong is een walhalla voor fijnproevers”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Smaken uit alle werelddelen smelten er samen, dat komt vooral door Hong Kong’s lange geschiedenis als handelsstad. Tijdens Taste of Hong Kong ontdek je hoe makkelijk het is de rijke smaken uit dit Aziatische land zelf thuis op tafel te zetten.” Kookdemonstraties, proeverijen en optredens Het evenement op zaterdag 8 september is een prikkeling voor alle zintuigen. Doe inspiratie op bij een van de kookdemo’s en ontdek nieuwe smaken tijdens de proeverijen. Tussen 13.00 en 17.00 uur kun je bovendien genieten van Guzheng (Chinese versie van de harp)-optredens en maak je kennis met de eeuwenoude kunst van de Chinese kalligrafie. Win een reis De compacte opzet van dit foodfestival zorgt voor een intieme sfeer en complete oosterse beleving. Bijzonder aan dit festival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. In aanloop naar het Midden-Herfst-festival, dat op 24 september plaatsvindt, kun je bij Amazing Oriental typisch Aziatische mooncakes verkrijgen, die al meer dan 3.500 jaar worden gegeten. Wie tijdens Taste of Hong Kong een van de HK-actieproducten koopt, maakt bovendien kans op een reis naar deze Aziatische wereldstad. Amazing Oriental is gevestigd aan de Korreweg nummer 51 in Groningen. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, waarvan twee groothandelsvestigingen. Er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Uitvaart wordt steeds persoonlijker

27 juli 2018
Nieuw rouwbloemenboek Fleurop in teken van karakters Een persoonlijk afscheid, zoals je was …  Het is de wens van velen. Een wens die bloemenspecialist Fleurop helpt te vervullen. Bloemisten van Fleurop werkten de afgelopen maanden aan een nieuw rouwbloemenboek. Geen catalogus waaruit je moet kiezen, maar een boek vol inspiratie dat nabestaanden helpt eigen wensen op tafel te leggen. Met als resultaat bloemenarrangementen die het karakter van mensen weergeven. “Bloemen zijn een belangrijk onderdeel van de uitvaart. Zeker in deze tijd, waarin je ziet dat het afscheid steeds persoonlijker wordt”, legt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, uit. “Dat zie je terug in muziekkeuze, catering en ook in de bloemkeuze. De laatste jaren zien we nog maar zelden volledig witte rouwarrangementen. De trend is kleurrijk, warm bloemwerk, zoals mensen het thuis ook hebben staan. Bloemen zeggen meer dan duizend woorden. Ze vertalen gevoel en vertellen iets over de overledene. We vinden het erg belangrijk dat rouwbloemwerk aansluit bij het karakter van mensen. Dat was het uitgangspunt bij het ontwikkelen van ons nieuwe rouwbloemenboek, dat bedoeld is om nabestaanden te inspireren en te helpen bij het maken van keuzes.” Eindeloze mogelijkheden Het nieuwe rouwbloemenboek is ingedeeld naar vijf karakters: bescheiden, kleurrijk, natuurlijk, romantisch en jeugdig. Bij elk karakter worden verschillende bloemenarrangementen weergegeven. Ook wordt middels iconen aangegeven in welke bindvorm het arrangement verkrijgbaar is. Van compacte biedermeier tot volledige kistbedekking of speciale vormen, zoals een hart of een ster. De Zwart vervolgt: “Het boek is echt een leidraad om met onze bloemisten in gesprek te gaan. Want er zijn ontzettend veel mogelijkheden. Nabestaanden moeten in een korte periode veel regelen en beslissen. Wat betreft de bloemkeuze willen we hen graag ontzorgen en samen het meest passende rouwwerk samenstellen. Onze bloemisten vertalen gevoel in elk arrangement.” Het nieuwe rouwbloemenboek is beschikbaar voor Fleurop-bloemisten en uitvaartcentra die met Fleurop-leden samenwerken. Kijk voor meer informatie op https://www.fleurop.nl/over-fleurop/pers/nieuw-fleurop-rouwboek-zoals-je-was/

Fleurop breidt online assortiment uit met kamerplanten

24 juli 2018
Planten steeds populairder cadeauartikel Veenendaal, 24 juli 2018 – Vanaf vandaag kun je via fleurop.nl naast bloemen ook planten laten bezorgen. De bloemenspecialist heeft een mix van bloeiende en groenblijvende kamerplanten aan haar assortiment toegevoegd en speelt daarmee in op de toenemende vraag van consumenten naar groen. “Planten zijn ongekend populair”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Steeds meer mensen zijn zich bewust van hun luchtzuiverende werking. Ze laten je huis letterlijk ademen. Naast het feit dat het heel gezond is planten in huis te hebben, zorgen ze ook voor een flinke dosis sfeer en zijn ze niet meer weg te denken uit het interieur. De vraag naar kamerplanten blijft stijgen en we signaleren dat ze steeds vaker als cadeauartikel worden gekocht.” Kijk voor meer informatie ook op https://www.fleurop.nl/bloemen-bestellen/planten/ Same day delivery Het assortiment bestaat zowel uit bloeiende kamerplanten, zoals de orchidee en anthurium, als groenblijvende exemplaren, zoals de pannenkoekenplant of de Aloë Vera vetplant. De Zwart vervolgt: “Met de verkoop van deze kamerplanten spelen we echt in op de vraag naar planten als geschenkartikel. Ter felicitatie bij een housewarming of de ingebruikname van een nieuw kantoor bijvoorbeeld. Het is een logische aanvulling op ons bloemenassortiment.” Net als bij het bestellen van boeketten geldt de regel: voor 14.00 uur besteld is dezelfde dag nog bezorgd. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.  

Samenwerking Hornbach en Justdiggit werpt vruchten af

16 juli 2018
1.360.000 m2woestijn getransformeerd tot groene oase   De samenwerking tussen klimaatorganisatie Justdiggit en Hornbach werpt haar vruchten af. In 2018 heeft Justdiggit met steun van de bouwmarkt een oppervlakte van 1.360.000 m2verdroogd land in Kenia kunnen vergroenen.             “We steunen non-profitorganisatie Justdiggit al drie jaar”, vertelt Maarten Post, marketingmanager van HORNBACH bouwmarkt Nederland. “Bij Hornbach staan klanten en hun projecten centraal, niet alleen nu, ook in de toekomst. Daarom maken we verantwoorde keuzes. Dat zie je terug in ons assortiment, maar ook in onze bedrijfsvoering, en daarom hebben we Justdiggit gesteund. Inmiddels zijn verschillende acties de revue gepasseerd. Zo is een deel van de opbrengst van de verkoop van planten aan Justdiggit gedoneerd. Met dit bedrag heeft de klimaatorganisatie een gebied van 1.360.000 m2verdroogd land in Kenia kunnen vergroenen, een oppervlakte zo groot als 190 voetbalvelden bij elkaar. Dat is zeker ook een verdienste van onze klanten in deze regio!” Vruchtbare grond voor Keniaanse Maasai “We hebben de opbrengst van de samenwerking met Hornbach specifiek geïnvesteerd in zuidelijk Kenia, het gebied dat thuis is voor de Maasai”, licht Wessel van Eeden, Marketing Director van Justdiggit, toe. “Zij zijn volledig afhankelijk van het land als bron van inkomsten voor hun voedsel.Maar het land was dor en droog en vee kon hier niet grazen. Dankzij dit vergroeningsproject is beplanting teruggekeerd. Daarnaast hebben we de lokale bevolking opgeleid, zodat zij de aarde in de toekomst groen en bruikbaar kan houden.” Eenvoudige en effectieve werkwijze De werkwijze van Justdiggit is eenvoudig, maar effectief. Op extreem droge plekken, waar de aarde zo dor is dat er niks meer groeit, worden halvemaanvormige kuilen gegraven. Deze zogenaamde water-bunds vangen regenwater op en stoppen erosie. Hierdoor kan regenwater weer echt in de grond trekken. Daardoor herstelt de vegetatie. De nieuwe beplanting brengt meer vochtigheid in de lucht en dat zorgt weer voor wolkvorming en herstel van de watercyclus. Meer beplanting zorgt voor meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Van Eeden: “Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatveranderingen nu al voor extremer weer zorgen. Je merkt het aan hogere temperaturen en stevige onweersbuien met veel regen.” Kijk voor meer informatie op www.justdiggit.org

Gladiool ongekend populair

9 juli 2018
Fleurop verklaart succes winnaarsbloem   Nijmegen, 9 juli 2018 – Tienduizenden wandelaars kijken reikhalzend uit naar hun stappen op de Via Gladiola, waar de Vierdaagse-overwinning wordt beloond met gladiolen. Ook buiten Nijmegen is de gladiool een graag geziene decoratie. Wat maakt deze bloem zo’n winnaar? Fleurop, generatiegenoot van de Nijmeegse Vierdaagse, legt uit. Dinsdag 17 juli begint de 102eeditie van de Nijmeegse Vierdaagse. Onder aanmoediging van miljoenen bezoekers beginnen 47.000 dappere wandelaars aan hun tocht, die op de Via Gladiola zal eindigen. Zij hopen daar vrijdag 20 juli de felbegeerde gladiolen in ontvangst te mogen nemen. Waarom gladiolen? Dat weet Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop Interflora Nederland: “Het heeft te maken met de vorm van het blad, die lijkt op een zwaard.” Overwinning “Ken je de uitdrukking: ‘de dood of de gladiolen’?”, vraagt De Zwart. “Het woord gladiool stamt af van het Latijnse ‘gladius’, dat zwaard betekent. Die vorm doet denken aan de bladeren van de gladiool. Daarom werd, in de Romeinse tijd, een winnende gladiator bedolven onder gladiolen. Deze indrukwekkende bloem staat dan ook symbool voor overwinning, kracht en trots.” De gladiool is zo onlosmakelijk verbonden met de Vierdaagse dat er zelfs een speciale Vierdaagse-variant is gekweekt. In 1983 werd al de eerste speciale Vierdaagse-gladiool gepresenteerd. Hier begon de herkenbare oranjerode kleur. In 2016 is ter ere van de 100e editie een nieuwe variant geïntroduceerd: ‘The Walk of the World’-gladiool. De Zwart: “Deze is korter en lichter dan zijn voorganger. Dit maakt het makkelijker voor de Vierdaagse-wandelaars om te dragen, aangezien ze vaak nog een behoorlijk eind met de gladiolen moeten lopen en het zelden bij één bos blijft!” Winnaar in huis Fleurop staat klaar om je met imposante gladiolen een echt overwinningsgevoel te bezorgen. Er is een speciaal Vierdaagse-boeket verkrijgbaar via Fleurop.nl, voor iedereen. Want ook als je niet meewandelt, heb je vast wel iets om trots op te zijn. Gladiolen zijn de ‘winnaars’ van dit seizoen. Met hun krachtige kleuren en overvloedige bloemen vormen ze een sieraad voor je interieur, bijvoorbeeld in een hoge vaas. De garantie voor een moment van trots, elke keer als je thuiskomt. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Klussen is dé oplossing bij stress

6 juli 2018
Hornbach lanceert nieuwe campagne: ‘Zweet het eruit!’   Houten, 6 juli 2018 – Stress. Die hoopt zich op in je lijf en moet er een keer uit. De nieuwste campagne van Hornbach laat zien hoe dit proces er binnen in je lichaam uitziet. Een schreeuwende baas, een lawaaiige puber, de druk om altijd online te zijn … Deze stressfactoren worden opgeruimd door mannetjes in het lichaam. Zodra jij je uitleeft op je eigen bouwproject, knallen zij de stress door je zweetklieren naar buiten. Klussen is de beste remedie tegen stress, stelt Hornbach, dus: `Zweet het eruit!’  “Iedereen heeft weleens last van stress. Op het werk, privé, maar ook door al het mediageweld dat op je afkomt via smartphone en tv”, zegt Maarten Post, Marketingmanager Hornbach Nederland. “Als je op de bank blijft zitten, raak je die stress niet kwijt. Ga je klussen, dan span je je fysiek in. De hartslag gaat omhoog, je bent gefocust en kunt je uitleven op je eigen project. Zo worden die stresshormonen afgevoerd én maak je endorfine aan. Je boort, zaagt of tegelt de zorgen weg. Tegelijkertijd ontstaat een ongekend geluksgevoel. Dat gevoel ervaar je niet alleen wanneer de klus geklaard is, het geeft je jarenlang voldoening. Bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends de fiets uit je zelfgebouwde schuur haalt.” Ode aan doorzetters De campagne is typisch Hornbach. Een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Als Hornbach hebben we veel bewondering voor mensen die ondanks hun drukke leven zelf hun terras aanleggen of keuken verbouwen”, vervolgt Maarten Post. “Begin je eenmaal aan een klus, dan merk je dat het lekker is om je in het zweet te werken. Het werkt zelfs therapeutisch.” Crossmediale campagne De commercial is vanaf 7 juli te zien op tv. De nieuwe campagne wordt crossmediaal ingezet via radio, out of home, online video en display, social media, print en dus ook tv. Bekijk hier de campagne. Credits: Agentschap: HEIMAT, Berlijn Productie: Czar, Berlijn Regie: Andreas Nilsson Directeur van de fotografie: Lasse Frank Kunstafdeling: Peter Grant Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).