Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Gabrielle en Kees Jongeneelen bezoeken fair trade rozenkwekerij

7 februari 2019
Nijmeegse winnaars van Fleurop-actie reizen af naar Kenia Nijmegen, 5 februari 2019 – Het was haar allereerste Moederdag en meteen eentje om nooit te vergeten. Gabriëlle Jongeneelen, die vijf weken voor de feestdag was bevallen van een zoon, werd in mei 2018 door haar man Kees verrast met een prachtig boeket van Fleurop-bloemist Decora Design. Met die aankoop won hij de Moederdagactie: een reis voor twee naar Kenia met een bezoek aan een fair trade rozenkwekerij. “Het was een fantastische reis!”, vertelt Gabriëlle enthousiast. “Omdat onze zoon Floris vorig jaar Moederdag net geboren was, hebben we even gewacht met het verzilveren van de prijs. Nu konden we er volop van genieten. Het kijkje achter de schermen bij Mzurrie Flowers, de fair trade rozenkwekerij in de buurt van Nairobi, was uniek. Kees en ik waren onder de indruk van de omvang van de kwekerij, maar ook van de professionaliteit. Dat zie je terug in de bloemen en in het werk dat de kwekerij verricht voor de lokale bevolking.” Respect voor mens en natuur Op de kwekerij van negen hectaren worden zeven verschillende soorten rozen in verschillende kleuren geteeld. “Het was interessant om te zien hoe het productieproces van rozen verloopt”, vervolgt Gabriëlle. “Want het is een hele kunst ze in optimale conditie te telen en bij de consument te krijgen. Maar we vonden het vooral mooi om te zien hoe deze kwekerij omgaat met haar medewerkers en familieleden. Zo investeren ze in scholing, zorgen ze voor schoon drinkwater en helpen ze mee met het bouwen van bruggen.” Na het bezoek aan de rozenkwekerij ging het stel op safari. Geslaagde actie De Moederdagactie van Fleurop werd georganiseerd in samenwerking met Chrysal bloemenvoeding. Door het achterlaten van gegevens kon men kans maken op de reis. Een geslaagde actie want maar liefst 7.000 consumenten deden mee. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl. Over Chrysal Chrysal is al tientallen jaren de drijvende kracht in de bloemen- en plantenindustrie en wereldwijd marktleider in bloemenvoeding. Of je nu bloemen of planten kweekt, transporteert, verkoopt of er thuis van geniet, Chrysal heeft de beste oplossingen om je bloemen en planten langer mooi en vers te houden. Door continu te innoveren, sterk in te zetten op kwaliteit en een voortdurende zoektocht naar duurzame oplossingen, streven we ernaar om de wensen van onze

Convoi Exceptionnel op weg van Groningen naar Philadelphia

6 februari 2019
Hans Zijlstra verzendt eerste creaties naar USA voor Fleurop-Interflora World Cup   Groningen, 5 februari 2019 – Nog drie weken en dan vindt in Philadelphia de Fleurop-Interflora World Cup plaats. Bloemendesigners uit de hele wereld strijden om deze prestigieuze wereldtitel. De Groningse bloemist Hans Zijlstra vertegenwoordigt Nederland en trof afgelopen week belangrijke voorbereidingen. Drie meter hoge frames die straks decor zijn voor honderden bloemen, zijn op weg naar de andere kant van de wereld.  “Het was een hele operatie”, vertelt Hans Zijlstra. “Het maken van de frames die ik als basis voor mijn bloemencreaties ga gebruiken, én het zorgvuldig inpakken en verzenden ervan. Maar het is gelukt. Alle spullen die ik nodig heb om deze wedstrijd, de olympische spelen van de bloemenbranche, tot een succes te maken, zitten in een container richting Amerika.” Geheim Wat er exact in de container zit, is geheim. Hans wil er zo min mogelijk over kwijt om zijn concurrenten niet op ideeën te brengen. “In elk geval bloed, zweet en tranen”, grapt Hans. “Want ik heb van half december tot half januari vaak van 08.00 uur ’s ochtends tot 23.00 uur ’s avonds aan deze objecten gewerkt. Dat deed ik in een speciaal daarvoor gehuurde ruimte in Groningen en niet in mijn eigen bloemenwinkel, zodat ik in alle rust en ruimte kon werken.” Via zijn mobiel kan Hans het transport op de voet volgen. De container komt naar verwachting op 15 februari aan in Amerika. Na uitgebreide inspectie van de douane hoopt Hans zijn spullen op 22 februari in ontvangst te kunnen nemen. Onderdelen World Cup 2019 De Fleurop-Interflora World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. De komende editie vindt plaats van 26 februari tot en met 3 maart aanstaande. Aan de start verschijnen toparrangeurs uit 23 landen. “Als deelnemer aan deze wedstrijd maak ik in elk geval vijf creaties. Twee daarvan zijn verrassingsopdrachten, de andere drie heb ik hier in Nederland kunnen voorbereiden. De frames worden gebruikt bij de opdracht om een tafelarrangement te maken en de opdracht een architectonisch object neer te zetten. Alle opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint, The International Florist Organisation, vastgestelde internationale 100 puntensysteem”, aldus Hans Zijlstra. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Fleurop brengt echte liefde in beeld

1 februari 2019
Bloemistaurant decor voor valentijnscampagne Veenendaal, 1 februari 2019 – Echte liefde. Daar draait het om in de nieuwe valentijnscampagne van Fleurop. De bloemenspecialist brengt liefde in beeld en biedt inspiratie om liefde kenbaar te maken. Niet alleen aan de man of vrouw van je dromen, maar ook aan familie en vrienden. De campagne, waar niet acteurs, maar echte geliefden de hoofdrol in spelen, start dit weekend. “Pure, oprechte liefde, het is het mooiste dat er is”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop.“In deze drukke samenleving vergeten we soms onze liefde te tonen. Met deze campagne willen we laten zien wat er gebeurt als je even de tijd neemt om stil te staan bij de liefde. Hoe mooi en belangrijk die is. Daarmee willen we inspireren om geliefden te verrassen. Valentijnsdag is daar natuurlijk het moment voor, maar wat ons betreft is het elke dag Valentijnsdag.” Bloemistaurant De basis van de campagne wordt gevormd door een tv-commercial. De opnamelocatie is uniek: een bloemenwinkel omgetoverd tot restaurant. Met smart wordt er gewacht op geliefden, die ondertussen thuis worden verrast met bloemen én een uitnodiging om geblinddoekt in een auto te stappen. Dat de verrassingen meer dan geslaagd zijn, blijkt uit de overweldigende reacties. Bezorg een goed gevoel De Zwart vervolgt: “De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze leggen zij in elk boeket het gevoel van de gever.” De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via onlinevideo en display, social media en POS. Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Subway doet mee aan Nationale Week Zonder Vlees

21 januari 2019
Steeds meer mogelijkheden voor gemakkelijk en lekker vegetarisch eten Amsterdam, 21 januari 2019 – Restaurantketen Subway doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees. In deze week, die als doel heeft om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, brengt Subway volop onder de aandacht dat er lekkere alternatieven zijn. De Nationale Week Zonder Vlees is dit jaar van 11 tot 17 maart 2019.   Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Week Zonder Vlees en tevens bekend als De Hippe Vegetariër: “Wij zijn heel blij dat Subway Restaurants meedoet aan deze actieweek, waarin we laten zien dat minder vlees eten een grote impact heeft en makkelijker is dan je denkt. Doordat wij de handen ineen hebben geslagen, heeft de Week Zonder Vlees nu de support van ruim 200 Subway restaurants! Zij laten zien dat je gemakkelijk, snel en lekker vegetarisch kunt eten, ook onderweg of tijdens de lunch. Daarvoor kun je prima bij Subway terecht.” De restaurantketen heeft namelijk een vegetarische en twee veganistische Subs, vertelt Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe van Subway. “We staan bekend om onze vele keuzemogelijkheden, waaronder ook steeds meer vegetarische en vegan opties. Omdat het lekker is en we onze gasten de keuze willen bieden. Tijdens de Week zonder Vlees wijzen we onze klanten extra op deze varianten. De nieuwe Vegan Supreme bijvoorbeeld, een gekruide kikkererwtenburger omhuld met quinoa – op een broodsoort naar keuze. Wij bieden allerlei mogelijkheden, zodat iedereen naar eigen wens zijn Sub of salade kan samenstellen.” Over Subway® Restaurants Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel ruim 200 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen gasten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Subs als Chicken Caesar, Bacon Avocado en Chicken Teriyaki zijn ook als salade verkrijgbaar. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij gasten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Blue Monday Socks

21 januari 2019
Van Hulzen Communicatie verspreidt positiviteit op meest depri dag van het jaar Voorschoten, 21 januari 2019 – Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar? Niet als het aan Van Hulzen Communicatie uit Voorschoten ligt. Het bureau verspreidt vandaag alleen maar positiviteit. Én Happy Socks. “Alles heeft een verhaal”, vertelt Huib Bannier, partner van het communicatiebureau dat de gelijknamige slogan voert. “Het verhaal achter Blue Monday is een knap staaltje Britse fantasie, waar we dankbaar gebruik van maken. Een moment dat we aangrijpen om óns verhaal te delen. Want depressies, daar hebben wij niets mee. Van Hulzen Communicatie staat voor positiviteit en energie. Iets wat we onze klanten en relaties dagelijks brengen en waar we de rest van Nederland vandaag ook mee willen verrassen.” Deel jouw verhaal en maak kans op Happy Socks Het bureau roept op positieve verhalen te delen. Bannier: “Deel vandaag de leukste, grappigste, vrolijkste verhalen met ons via social media. Gebruik daarbij de hashtag #BlueMondaySocks en maak kans op een paar Happy Socks. Voel de vrolijkheid tot in je tenen!” Over Van Hulzen Communicatie Van Hulzen Communicatie is een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, socialmediaspecialisten, vormgevers, media-inkopers en tekstschrijvers. In totaal werken bij Van Hulzen Communicatie twintig professionals, voor opdrachtgevers bij lokale, provinciale en landelijke overheden en bij retailers en corporates.

Happy met de Hogeschool

18 januari 2019
Hoe houd je jezelf als bureau scherp? Nou, door jaarlijks een blik studenten open te trekken! Elk jaar komt er een groep studenten van de Hogeschool Rotterdam bij ons over de vloer, om het bureauleven te ervaren. Wij brengen daarna een bezoek aan de hogeschool om de studenten tijdens een zogenaamde pressure cooker sessie een case voor te leggen, waar zij in 1 dag een voorstel voor moeten uitwerken en presenteren. Daar leren wij dan weer van. Collega Marina Hendrikse vertelt hoe het zo gekomen is. Marina, hoe lang komen de studenten van Hogeschool Rotterdam al over de vloer? “De Hogeschool Rotterdam en Van Hulzen Communicatie gaan way back. Eind jaren ’90 namen studenten deel aan de Van Hulzen PR Talentenprijs: een wapenstrijd tussen studenten om hun beste pr-plan te bedenken en pitchen. Na de laatste editie van de Talentenprijs in 2014 bleven we contact houden, met als gevolg dat er jaarlijks een vrolijke, enthousiaste groep studenten bij ons binnenrolt voor een bedrijfsbezoek.” Wat hield dat in, die Van Hulzen PR Talentenprijs? “Een wedstrijd waarbij communicatiestudenten uit het hele land werden uitgedaagd om een case op te lossen en hun plan te pitchen. Dan zat er een zaal vol fanatieke studenten in bijvoorbeeld de Beurs van Berlage. Ze konden een mooi geldbedrag winnen en het stond natuurlijk ook goed op je CV als je de Van Hulzen PR Talentenprijs had gewonnen. Later zijn de communicatieopleidingen zelf dit soort pr-westrijden gaan organiseren, daarmee was onze taak volbracht.” Waarom komen de studenten op bezoek bij Van Hulzen? “Dit is onderdeel van onze huidige samenwerking. Eerst komen zij bij ons, dan gaan ze aan de slag met een case die wij ze geven. Een echte case voor een echte opdrachtgever waar wij zelf ook aan werken. De studenten bedenken zelf oplossingen voor de case en presenteren deze. Wij kunnen hun ideeënvervolgens naast de onze leggen. En ook onze opdrachtgevers halen er soms nieuwe inzichten uit.” Leuk voor de studenten, maar wat heeft Van Hulzen Communicatie eraan? “Wij leren er ook van! Ik merk dat nieuwe generaties studenten weer aan nieuwe oplossingen denken en dat ze andere inspiratie meebrengen. Bovendien komen de contacten goed van pas. Als wij een goede stagiair zoeken, bellen we ook meteen de Hogeschool Rotterdam. Sterker nog: onze twee jongste collega’s, Chelsi en Lala, komen van de Hogeschool Rotterdam!”

CAFÉ BONJOUR door consumenten uitgeroepen tot beste langs de weg

11 januari 2019
Amsterdam, 10 januari 2019 – CAFÉ BONJOUR van TOTAL tankstations is verkozen tot de beste foodservice aanbieder langs de weg. Dat werd afgelopen maandagavond bekend gemaakt op vakbeurs Horecava in Amsterdam, waar de Foodservice Awards werden uitgereikt. “Fantastisch dat we deze award in ontvangst mogen nemen!”, zo reageert Frits Morrema, manager retail marketing & communication van Total Nederland N.V. “Dat consumenten ons als beste beoordelen is een hele eer, de kroon op ons werk. Want we hebben het afgelopen jaar flink aan de weg getimmerd. In 2018 hebben we ons COSIE-concept breed uitgerold. COSIE staat voor Coffee, Sandwiches, Inspiration & Experience. Daarmee zetten we in op kwaliteit en beleving. Met baristakoffie, verse sapjes en culinaire sandwiches, gepresenteerd in een moderne en sfeervolle omgeving krijg je bij Total het restaurantgevoel. COSIE maakt het tankstation tot een plek waar weggebruikers graag komen én terugkomen. Deze award is een mooie bevestiging van onze inspanningen.” 20.000 consumenten stemmen De Foodservice Awards, die dit jaar voor de eerste keer werden uitgereikt, maken deel uit van een groot onafhankelijk consumentenonderzoek. De afgelopen maanden beoordeelden 20.000 consumenten foodservice bedrijven in verschillende categorieën op aspecten als prijs, kwaliteit, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. Total Nederland N.V. scoorde in de categorie ‘Tankstations’ het hoogst en kwam als winnaar uit de bus.

Menno van der Hoeven nieuwe Country Director Subway NedNordics

10 januari 2019
Subway heeft Menno van der Hoeven aangesteld als Country Director NedNordics. Hij gaat verder bouwen aan de groei van Subway in Nederland en Scandinavië. Menno heeft 16 jaar ervaring opgebouwd in de Quick Service Restaurant sector in diverse functies bij McDonald’s. Als Field Consultant deed hij praktische ervaring op in het adviseren van franchisenemers bij het runnen van hun restaurants. Vervolgens bekleedde Menno functies als Marketing Manager en New Business Manager, waarin hij bouwde aan het merk en de groei van de restaurantketen. Over zijn overstap zegt Menno: “Als ik zie welke groeimogelijkheden er voor Subway zijn, word ik daar enthousiast van. Ik ben dan ook verheugd om met een gedreven team bij Subway te starten. Een bedrijf met grenzeloze mogelijkheden in een omgeving waar consumenten behoefte hebben aan gemak en verse, verantwoorde producten, die ze naar eigen inzicht kunnen combineren. En dat voor Nederland, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en IJsland; stuk voor stuk landen uit de top 10 van gelukkigste inwoners ter wereld!” Justin Goes, Regional Director Subway Europe, over de aanstelling: “Menno is de juiste persoon om de activiteiten in Nederland en de Nordics succesvol uit te breiden. Zijn specifieke kennis en ervaring met Quick Service Restaurants vormen de basis om onze groeiambitie te realiseren in deze markten.” 

Huub Deben: de vestigingsmanager van Hornbach Duiven

27 december 2018
‘Ik ben op zoek naar 150 nieuwe collega’s’ Duiven, 24 december 2018 – Hoewel de eerste paal nog maar net in de grond zit, zijn de voorbereidingen voor de opening van de nieuwe Hornbach-vestiging in Duiven in volle gang. De projectbouwmarkt zal worden geleid door de Westervoorder Huub Deben (57). Een echte teamspeler, die op zoek is naar 150 nieuwe collega’s voor een succesvolle start van Hornbach in Duiven. De doe-het-zelfsector is Deben niet onbekend, maar dat is niet de enige reden dat Hornbach hem verwelkomt. Algemeen directeur Evert de Goede laat weten: “Huub heeft de juiste ervaring én spirit. Hij is een echte teamspeler, essentieel, gezien de 150 nieuwe collega’s die straks in Duiven aan de slag gaan.” Deben zelf is blij met zijn terugkeer in de doe-het-zelfsector. “Deze branche is uniek, het gevoel van eigenhandig een klus klaren geeft energie. Die energie ervaar je ook in de bouwmarkt. Dat maakt werken in deze sector zo interessant!” Vacatures De deuren van Hornbach Duiven openen in het voorjaar van 2020. De nieuwe vestigingsmanager is echter al volop bezig om enthousiaste medewerkers te werven. “We zoeken 150 nieuwe collega’s”, vervolgt Deben. “Full- en parttimers. Starters én mensen met de nodige praktijkervaring, zoals loodgieters, timmerlieden, tegelzetters en hoveniers, of vanuit ervaring vanuit de bouwbranche. Onze focus ligt op kennis en advies. Elke afdeling, ieder gangpad, heeft straks een eigen specialist. Doe-het-zelvers en ook de professionele vakman kunnen rekenen op de beste service.” Kijk voor meer informatie op jobs.hornbach.nl. Inwerktraject Alle nieuwe collega’s worden tijdig getraind en ingewerkt in bestaande vestigingen. Deben: “Met elkaar richten we straks ook de nieuwe bouwmarkt in. Handig, weet je meteen waar alle artikelen liggen.” De Beste Bouwmarkt van Nederland biedt medewerkers bovendien diverse doorgroei- en specialisatiemogelijkheden. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Boomhangers en sneeuwpoppen voor goede doelen

21 december 2018
Kersteditie Hornbach Kinderwerkplaats groot succes Houten, 21 december 2018 – Begin december konden jonge doe-het-zelvers in de Kinderwerkplaatsen van Hornbach kerstdecoraties knutselen. Maar liefst twee stuks: een voor thuis en eentje voor het goede doel. Een geweldig succes. Afgelopen week werden de decoraties, gemaakt in veertien vestigingen door het hele land, overhandigd aan diverse goede doelen. Maarten Post, marketingmanagervan Hornbach Nederland, is trots op het resultaat: “De kinderen hebben ijverig geknutseld, waardoor we talloze, met liefde gemaakte, kerstcreaties konden overhandigen aan goede doelen, zoals onder andere de Voedselbank en het Sophia Kinderziekenhuis. Vanglinsterendekerstboomhangers tot stoere houten sneeuwpoppen. Het is mooi om te zien hoe een actie als deze de feestdagen kleur geeft. Als Hornbach staan we midden in de samenleving. Maatschappelijke projecten die hulp kunnen gebruiken, geven we dan ook graag een steuntje in de rug. Wat mij betreft doen we dit volgend jaar weer!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Met architectonische frames van drie meter hoog naar Philadelphia

12 december 2018
Hans Zijlstra bereidt zich voor op Fleurop-Interflora World Cup Groningen, 11 december 2018 – Nog ruim twee maanden te gaan en dan vliegt bloemist Hans Zijlstra naar Philadelphia, waar hij Nederland vertegenwoordigt tijdens de Fleurop-Interflora World Cup. Thuis in Groningen is hij inmiddels gestart met de voorbereidingen en bouwt hij aan spectaculaire frames die straks toneel zijn voor honderden bloemen. “Het wordt spannend, maar ik heb ontzettend veel zin in de World Cup”, vertelt Hans enthousiast. “Deze wedstrijd is de Olympische Spelen van de bloemenbranche. Ik tref er de absolute wereldtop. In Philadelphia moet ik in elk geval vijf creaties maken. Twee daarvan zijn verrassingsopdrachten. De andere drie opdrachten zijn inmiddels bekendgemaakt, die bereid ik nu al voor. Wanneer ik met de vijf creaties bij de beste tien eindig, en daar ga ik uiteraard voor, zijn er nog een halve finale en een eventuele finaleopdracht.” Architectonisch object, handgebonden boeket en tafelarrangement De eerste opdracht die Hans straks te wachten staat, is het maken van een architectonisch object. Een florale creatie waarin hij moet laten zien dat zelfs het kleinste detail van betekenis is voor het geheel. Hans: “Ik heb op social media inspiratie opgedaan voor deze opdracht. De creatie mag drie meter hoog worden en moet in twee uur tijd af zijn. Ik werk momenteel aan een spectaculair frame waarin ik de bloemen kan verwerken.” Ook het handgebonden boeket is onderdeel van de World Cup. Hans vervolgt: “Niet zomaar een boeket. Alle deelnemers worden uitgedaagd met hun creatie te laten zien dat kleur en licht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dat licht kleuren creëert in de natuur. Voor deze opdracht geldt een tijdslimiet van negentig minuten. Tot slot maken we een tafelarrangement voor twee binnen het thema: the power of love. Een creatie die de kracht van liefde weergeeft met bloemen. Bovendien moet het ontwerp ten minste vier van de vijf zintuigen prikkelen. Een mooie uitdaging. Ook voor deze creatie ben ik al gestart met de bouw van een frame waarop de bloemen straks bevestigd kunnen worden.” Op transport    Op 21 februari reist Hans af naar Philadelphia. Een operatie op zich, want attributen gaan ook mee in het vliegtuig. “Ja, dat vraagt om een goede voorbereiding”, vertelt Hans lachend. “Gelukkig heb ik na aankomst ook nog twee voorbereidingsdagen. Ik zal in Philadelphia ook het een en ander moeten inkopen, want niet alle materialen kunnen mee vanuit Nederland.” World Cup 2019 De Fleurop-Interflora FTD World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. De komende editie vindt plaats van 26 februari tot en met 3 maart 2019. Aan de start verschijnen toparrangeurs uit 23 landen. Alle opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint vastgestelde internationale 100 puntensysteem. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient

Echtpaar uit Breda ‘Oppas opa en oma van het zuiden’

6 december 2018
Kleinkinderen en Fleurop-bloemist zetten oppashelden in het zonnetje   Breda, 4 december 2018 – De opa en oma van Chiara (13) en Jesse (10) Fontijn zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het zuiden’. Het Bredase echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment in de bloemen gezet. Een boeket dat de kleinkinderen zelf mochten samenstellen. Totaal onverwacht stonden Chiara en Jesse afgelopen vrijdagmiddag bij opa en oma voor de deur. Mét een prachtig boeket. Dat hadden zij, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist kAnjer in Bloemen, helemaal zelf gemaakt. Van rozen tot lelies, hortensia en een strelitzia. “Het boeket is net als Chiara en Jesse: op-en-top vrolijk”, laat bloemist Marja van Mook weten. Elke dag feest Druk of niet, opa en oma Fontijn staan altijd klaar voor hun kleinkinderen. Van een kopje thee met koekjes uit school tot knutselmiddagen en het bijwonen van dans- en voetbalwedstrijden. “Maar ook als ze ziek zijn, komen ze langs”, vertelt Chiara. “Met opa en oma is het elke dag feest.” Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Want opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. “Oppassen gaat vaak veel verder dan opletten. Opa’s en oma’s zijn er niet alleen voor vertier, ze draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 97 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Bouw Hornbach Duiven gestart

4 december 2018
Deuren bouwmarkt openen voorjaar 2020 Duiven, 4 december 2018 – De eerste paal zit in de grond. Afgelopen week is Ten Brinke op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, vlak bij Arnhem, gestart met de bouw van Hornbach Duiven. Het is de vijftiende vestiging van de projectbouwmarkt in Nederland en de eerste op Gelderse bodem. Hornbach bouwt in Duiven, op deze centrale locatie langs de A12, aan een complete projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en drive-in. De oppervlakte van het pand bedraagt ruim 15.000 m2. Naar verwachting gaat deze vestiging open in het voorjaar van 2020. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Gronings echtpaar ‘Oppas opa en oma van het noorden’

30 november 2018
Kleinkinderen en Fleurop-bloemist zetten Willem en Jolanda de Vries in het zonnetje   Groningen, 30 november 2018 – Willem en Jolanda de Vries zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het noorden’. Het Groningse echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment in de bloemen gezet. Een boeket dat kleinkinderen Jayde (10) en Senna (5) zelf mochten samenstellen. “Een ontzettend attente actie”, laat dochter Daniëlle de Vries weten. “Ze waren compleet verrast en moesten zelfs een traantje wegpinken toen hun kleinkinderen met het prachtige boeket voor de deur stonden.” Dat boeket hadden Jayde en Senna, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist Bloemen Mozaïek, helemaal zelf gemaakt. Een kleurrijke creatie met onder andere rozen, gerbera’s, chrysanten en lisianthus. Waardering Willem en Jolanda staan altijd klaar voor hun kleinkinderen. Van oppassen tussen de middag tot complete logeerpartijtjes. Daniëlle is alleenstaande ouder en kan de hulp goed gebruiken. “Het is heel fijn dat je op je ouders terug kunt vallen. Een bedankje was meer dan verdiend en deze actie van Fleurop was een leuke manier om onze waardering te laten blijken. Geweldig dat ze deze titel gewonnen hebben”, aldus Daniëlle. Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Want opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. “Oppassen gaat vaak veel verder dan opletten. Opa’s en oma’s zijn er niet alleen voor vertier, ze draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 97 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Kerstknutselen voor goede doelen bij Hornbach

28 november 2018
Kleine doe-het-zelvers maken kerstcadeaus op zaterdag 8 december   Houten, 28 november 2018 – Kerst vier je het liefst met familie of vrienden. Dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom mogen kinderen op zaterdag 8 december een kerstdecoratie knutselen voor verschillende goede doelen. Hornbach organiseert namelijk een Kinderwerkplaats met kerstthema. Kleine doe-het-zelvers maken onder professionele begeleiding twee mooie houten kerstversieringen: een voor het goede doel en eentje voor thuis.   Op zaterdag 8 december is er een speciale kersteditie van deze Kinderwerkplaats tussen 12.00 en 16.00 uur bij Hornbach. Kinderen kunnen onder begeleiding een kerstdecoratie knutselen voor het goede doel. Een pracht van een hanger voor in de boom of een stoere sneeuwpop van hout: het kan allemaal. “Bij Hornbach komen we graag in actie voor het goede doel”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Deze speciale editie van de Kinderwerkplaats past bij de kerstgedachte. Kinderen knutselen een kerstversiering voor iemand die het moeilijk heeft, en eentje voor thuis, zodat ze de kerstsfeer delen. Mooi idee, toch? Wij staan al in de startblokken.” Gratis deelname De Kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Beter Engels in one, two, three

22 november 2018
Wij hebben onze Engelse taalkennis opgefrist met taalcoach Marlijn van Kempen. “Ik geef trainingen aan bedrijven en instellingen. Hoewel iedereen in de basis wel een woordje Engels spreekt, is er voor mij meer dan genoeg te doen. De woordenschat die nodig is voor het werk is niet iets wat op school werd aangeboden.” De meest gemaakte fout die Nederlanders maken in het Engels is een grammaticale fout, vertelt Marlijn. We gebruiken in het Nederlands de voltooid tegenwoordige tijd vaak om aan te geven dat iets al gebeurd is en af is. Bijvoorbeeld: I lived in Amsterdam for 6 years. I have lived in Amsterdam for 6 years. Wat is hier nu het verschil tussen? Als je met je Nederlandse brein redeneert, is er geen verschil. In beide situaties woon je niet meer in Amsterdam. Maar voor de Engelsen is er wel degelijk verschil. In de eerste zin woon je niet meer in Amsterdam, maar in de tweede zin wel. Je woont er al 6 jaar en nu nog steeds. Wil je zelf aan je Engelse vaardigheden werken, dan heeft Marlijn de volgende tips voor je: Maak via Nu beter Engels hier een gratis account aan en ontvang dagelijks een e-mail met 4 multiple choice vragen in je mailbox. Je krijgt meteen te zien hoe je resultaten zijn en kunt meer informatie lezen als je wilt leren van je fouten. Volg Buffi Duberman op Instagram, Facebook of Youtube. Zij is de Engelse coach van de sterren en deelt graag haar kennis en tips via deze kanalen. Duolingo is een app die vanaf de basis begint en je stapsgewijs een nieuwe taal leert door korte leuke activiteiten. Ook voor andere talen dan Engels geschikt.

Vijf manieren om je speech origineel te beginnen

20 november 2018
Ga jij binnenkort speechen? Onze ervaring is dat het schrijven van een pakkende inleiding je grootste obstakel is. Zodra je een goede binnenkomer hebt, gaat de rest bijna vanzelf. Vijf manieren om je speech origineel te beginnen.   Gebruik een bekend citaat, een regel uit een lied of een gezegde. Dat zijn eigenlijk al drie tips voor de prijs van één ;-). Bedenk wat je allemaal gaat vertellen in de speech en welke gedachte je vooral mee wilt geven. Schrijf de woorden op en laat de raderen draaien: komt er een bekende uitspraak of songtekst bij je op? Een spreekwoord of gezegde? Google op citaten of gezegden als je er zelf niet op komt. Een voorwerp Begin over een onderwerp waarvan men denkt: wat heeft dat er nu mee te maken? Een lucifersdoosje bijvoorbeeld. En leg dan gaandeweg uit wat dat lucifersdoosje te maken heeft met het onderwerp van jouw speech. “De bruid heeft ooit mijn leven gered. Toen wij op reis waren en de stroom uitviel, (…) Omdat zij altijd goed voorbereid is en lucifers bij zich had, konden we een vuurtje stoken om ons warm te houden.” Terug in de tijd. Vandaag 25 jaar geleden… Kijk naar de datum van je speech en zoek op wat er nog weer op die datum is gebeurd in de wereldgeschiedenis. Vandaag vieren we het 25-jarig huwelijk van… Vijfentwintig jaar geleden op deze datum werd X uitgevonden, was Y op de radio en was Z helemaal in de mode.  Blik naar de toekomst: stel je eens voor… Je kunt natuurlijk ook vooruitblikken. Fantaseer over het onderwerp van je speech in de toekomst. “Het is 2043. We stappen in onze zelfrijdende auto’s op weg naar het  50-jarig huwelijk van X en Y. Ze krijgen een ruimtereis cadeau.”   Zeg iets over de locatie Is het evenement op een bijzondere locatie, zeg daar dan iets over en maak een link met het onderwerp. “We zijn hier in de Prodentfabriek, waar jarenlang machines draaiden om iedereen een perfecte glimlach te bezorgen. Waar je ook een grote glimlach van op je gezicht krijgt, is …”

Sint en kluspieten op bezoek bij Hornbach Groningen

16 november 2018
Sinterklaasfeest voor kleine doe-het-zelvers op zaterdag 24 november   Groningen, 12 november 2018 – Dubbelfeest bij Hornbach. Zaterdag 24 november kan iedereen Sinterklaas ontmoeten én mogen de allerjongste klussers komen knutselen. Hornbach Groningen organiseert namelijk een Kinderwerkplaats met sinterklaasthema. Kleine doe-het-zelvers maken onder professionele begeleiding een stokpaardje. De goedheiligman en zijn kluspieten zullen zaterdag 24 november tussen 12.00 en 14.00 uur Hornbach Groningen bezoeken. Kinderen kunnen dan met Sinterklaas en zijn kluspieten op de foto. Daarnaast knutselen kinderen hun eigen stokpaardje in de Kinderwerkplaats. “Sinterklaas en zijn kluspieten zijn heel benieuwd naar de stokpaardjes”, hebben ze vestigingsmanager Folko Koolhof verteld. “Zouden ze op onze Amerigo lijken?” Gratis deelname Sinterklaas en de kluspieten zijn op bezoek bij Hornbach Groningen tussen 12.00 en 14.00 uur. De Kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Voedselbank ontvangt 1.000 voedselpakketten van Subway Nederland dankzij World Sandwich Day

12 november 2018
Amsterdam, 9 november 2018 – Subway Restaurants organiseerde zaterdag 3 november wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: tweede Sub gratis. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 1.000 voedselpakketten op. Op zaterdag 3 november was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland konden gasten twee Subs voor de prijs van één kopen. Per verkochte Sub doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Marketing manager Rodger Schoester van Subway Nederland werkte op World Sandwich Day zelf mee in een Subway restaurant in Wormer. “Het was lekker druk. Klanten waren zeer te spreken over de aanbieding en vooral over het feit dat de opbrengst naar de Voedselbank gaat.” Schoester overhandigde vandaag een cheque ter waarde van 1.000 voedselpakketten aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Het is een fantastisch initiatief. Wij kunnen met deze donatie 20 gezinnen een heel jaar lang iedere week van voedsel voorzien. Hoe meer mensen World Sandwich Day vieren, hoe meer mensen stilstaan bij het werk van de Voedselbank.” Voedselbanken Nederland In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Voorbereidingen bouw Hornbach Duiven van start

12 november 2018
Eerste paal eind november de grond in Duiven, 8 november 2018 – In Duiven is men gestart met de voorbereiding voor de bouw van de vijftiende Nederlandse Hornbach-vestiging. Het is de eerste bouwmarkt van de Duitse doe-het-zelfketen op Gelderse bodem. Naar verwachting openen de deuren in het voorjaar van 2020. Hornbach Duiven wordt gebouwd op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, gelegen langs de A12 en vlak bij Arnhem. “Aannemer Ten Brinke Bouw zal onze nieuwste projectbouwmarkt neerzetten”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, weten. “De eerste paal wordt op 26 november geslagen.” Projectbouwmarkt met drive-in De nieuwe vestiging is een volwaardige projectbouwmarkt met badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Op een oppervlakte van circa 15.000 m2 zijn straks 120.000 verschillende artikelen verkrijgbaar. Bovendien beschikt Hornbach Duiven ook over een drive-in. Op nog eens 4.000 m2zijn hier zware bouwmaterialen in grote hoeveelheden beschikbaar. Klanten kunnen met de auto of een busje naar het gewenste artikel rijden en de materialen direct in de auto laden. Pure service voor zowel particuliere als professionele klussers. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Reizen naar Korea niet meer nodig

5 november 2018
Amazing Oriental brengt Koreaanse keuken dichterbij Hoofddorp, 5 november 2018 – De Koreaanse keuken is verrassend, gevarieerd en uiterst gezond. Het nationale gerecht kimchi is bijvoorbeeld razendpopulair. Benieuwd naar de heerlijkheden uit dit Aziatische land? Amazing Oriental geeft kookdemonstraties op zaterdag 17 november tussen 11.00 en 17.00 uur in haar vestigingen in Duivendrecht en Ypenburg.  “De Koreaanse keuken is hot in Nederland”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Hoewel deze keuken bekendstaat om eenvoud, is ze met haar pure ingrediënten supergezond. En ook nog eens heel smakelijk! Tijdens de kookdemonstraties laten we niet alleen de fijne kneepjes van de Koreaanse keuken zien, maar geven we ook iets mee van de cultuur.” De koks zijn namelijk gekleed in traditionele Koreaanse klederdracht. Natuurlijk mogen de bezoekers ook proeven. Zo kunnen bezoekers zich verheugen op kimchi pannenkoek en Japchae noedels. Kimchi pannenkoek Kimchi is het bekendste gerecht uit de Koreaanse keuken, gemaakt van gefermenteerde groenten. Het wordt bij vrijwel elke maaltijd geserveerd als bijgerecht. Kimchi bestaat bijna altijd uit gefermenteerde kool, maar kan ook andere groenten bevatten. Door het fermenteren worden de groenten friszuur van smaak. Standaard worden er rode pepertjes toegevoegd voor een pittige smaak. De kimchi pannenkoek is knapperig, hartig en erg populair als snack. Zelf aan de slag Na de kookdemonstratie kan de bezoeker de geleerde kooktrucs thuis meteen in praktijk brengen. “Bij ons vind je alle denkbare ingrediënten om zelf Koreaanse gerechten te bereiden”, vervolgt Liza. “Allerlei soorten kimchiproducten, Koreaanse noedels en natuurlijk ook dagelijkse boodschappen als verse groente, vis, noedels, rijst en specerijen.” De kookdemonstraties vinden plaats bij Amazing Oriental in Duivendrecht aan de De Flinesstraat 6 en in Ypenburg aan de Laan van Haamstede 36. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen, waarvan twee groothandelsvestigingen, en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Rotterdams echtpaar ‘Oppas opa en oma van het jaar’

5 november 2018
Kleinzoon en Fleurop-bloemist zetten Henk en Ger Schuyl in het zonnetje Rotterdam, 5 november 2018 – Henk en Ger Schuyl zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Het Rotterdamse echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment flink in de bloemen gezet. Een boeket dat kleinzoon Jero (6) zelf mocht samenstellen. “We zijn compleet verrast”, laat opa Henk weten. “Totaal onverwacht stond mijn zesjarige kleinzoon onder aan de trap van onze portiekwoning met een prachtig boeket. Dat had hij, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist Sjerp Bloemsierkunst, helemaal zelf gemaakt. Van rozen tot gerbera’s, zonnebloemen en een pauwenveer. Het boeket is net als Jero: op-en-top vrolijk. We passen altijd met ontzettend veel plezier op onze kleinkinderen.” Opa en oma Bus Dochter Evelyne had haar ouders opgegeven voor de Fleurop-titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Ze laat weten: “Fantastisch dat ze gewonnen hebben. Natuurlijk verdienen alle opa’s en oma’s het om in het zonnetje gezet te worden, maar die van ons misschien net een beetje meer. Al jaren staan ze dag en nacht voor ons klaar. Ook in moeilijke tijden, zoals tijdens de zwangerschap van mijn eenjarige dochtertje, waarbij ik helaas veel tijd op bed en in het ziekenhuis moest doorbrengen. Jero is helemaal weg van zijn ‘opa en oma Bus’. Mijn vader is chauffeur bij de Rotterdamse amfibiebus. Een ritje maken met opa vindt hij prachtig.” Bekijk hier hoe Jero zijn oma en opa verrast met een prachtig boeket bloemen van Fleurop. Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Een actie in het kader van de herfstvakantie. “Tijdens deze eerste vakantie van het schooljaar past bijna de helft van alle grootouders op de kleinkinderen. En dat oppassen gaat verder dan opletten. Opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. Ze organiseren leuke uitstapjes en draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Subway Nederland stopt met plastic rietjes

31 oktober 2018
Amsterdam, 31 oktober 2018 – Subway Nederland biedt vanaf 1 november 2018 geen plastic rietjes meer aan. De restaurantketen loopt daarmee voorop in zijn sector. Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe: “Wij zijn ons bewust van het gebruik van plastic en de impact ervan. Het afschaffen van plastic rietjes in al onze Nederlandse restaurants, sluit daarop aan.”    Verantwoord Subway is de eerste Quick Service restaurantketen in Nederland die geen plastic rietjes meer verstrekt. Van der Lee: “Plastic rietjes kunnen in het milieu terecht komen. Daarom heeft Subway Nederland besloten om geen plastic rietjes meer in onze restaurants aan te bieden vanaf 1 november. Wij willen met deze maatregel bijdragen aan een duurzamer en verantwoord gebruik van materialen.” No waste De maatregel van Subway Nederland is onderdeel van een grotere ambitie: het verkleinen van Subway’s ecologische voetafdruk. Van der Lee: “Wij willen onze impact op het milieu minimaal houden. Daarom hanteren we het ‘no waste’-principe: ons doel is om voedselverspilling onder de 1 procent per vestiging te brengen. Dit is haalbaar, omdat we alle Subs en salades maken op het moment dat de gast ze bestelt. Meerdere keren per dag bakken we nieuw brood en vullen we ingrediënten bij. Dagelijks snijden we zoveel tomaat, paprika en komkommer als we nodig hebben. Zo hoeven we maar weinig weg te gooien.” Minder verpakkingsmateriaal Sinds afgelopen juli worden de frisdrankflesjes voor de Nederlandse Subway-vestigingen in minder plastic verpakt. Deze reductie in verpakking levert een besparing op van ruim 5.400 kilo plastic. “Een mooi voorbeeld van de kansen die wij pakken om op verpakkingsgebied verbeteringen door te voeren”, vindt Van der Lee. “Voor Subway International is verpakking een belangrijk thema. Wij streven ernaar dat onze verpakkingen 100 procent recyclebaar of composteerbaar worden. Ook gaan we meer gerecyclede materialen gebruiken in ons papieren en plastic verpakkingsmateriaal. Bovendien onderzoeken we de mogelijkheden om bekertjes en plastic bakjes te recyclen binnen Subway zelf, en met partners.” Over Subway® Restaurants Subway biedt een vers alternatief voor traditioneel fast food en serveert 7 miljoen naar keuze belegde sandwiches per dag. Gasten kiezen uit 4,9 miljard combinaties van hoogwaardige proteïnen, verse groenten en dagelijks vers gebakken brood. ’s Werelds grootste restaurantketen biedt voedzame en overheerlijke Subs en salades in ongeveer 44.000 restaurants in meer dan 100 landen. In Nederland heeft Subway ruim 200 restaurants. Het Subway-concept wordt ook online aangeboden op www.Subway.com en via de Subway® app, beschikbaar in de Apple App Store en Google Play. Subway werd meer dan 52 jaar geleden opgericht door de toen 17-jarige Fred DeLuca en Dr. Peter Buck. Het is nog steeds een familiebedrijf met meer dan 21.000 franchisenemers wereldwijd. Subway® is een geregistreerd handelsmerk van Subway IP Inc.

Projectshow HORNBACH in teken van werkplaats handig inrichten

23 oktober 2018
Workshop `Werkplaats inrichten’ in november en december Houten, 23 oktober 2018 – Het is pas echt lekker klussen als je werkplaats slim is ingericht. Als alles voor het grijpen hangt. In november en december laten experts van Hornbach zien hoe je dit voor elkaar krijgt. De bouwmarkt organiseert ieder weekend de projectshow ‘Werkplaats inrichten’. Elke vrijdag om 18.30 uur en op zaterdagen om 10.00 en 14.00 uur. Download Doe-het-zelven geeft voldoening. Alles wat je eigenhandig hebt gemaakt, is gewoon mooier”, vindt marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Maar dan wil je wel lekker door en vooral efficiënt kunnen werken. Nooit misgrijpen. Dat kan met een goed doordacht ingerichte werkplaats. Hoe? Dat laten we zien in de projectshow ‘Werkplaats inrichten’.” Mobiele werkplaats De werkplaats beperkt zich niet tot je eigen garage of schuur. “Als je aan het verbouwen bent, doe je veel ter plaatse. Het liefst met mobiele en draadloze apparatuur. Dus wil je ook een mobiele werkplaats, die je overal mee naartoe kunt nemen”, vertelt Maarten Post. “Tijdens de projectshow laten onze specialisten zien hoe je jouw werkplaats optimaal inricht. Met hangkasten en een werkbank op maat. En met gereedschapswagens en systeemkoffers, die je als mobiele werkplaats meeneemt, zodat je overal aan de slag kunt. Is alles goed geordend en ingeruimd, dan is klussen het halve werk.” Projectshow De projectshow ‘Werkplaats inrichten’ vindt elk weekend plaats in november en december. Op vrijdagen om 18.30 uur en op zaterdagen om 10.00 en 14.00 uur. Meer informatie over de projectshow is te vinden op www.hornbach.nl/projectshow.

Zuid-Holland strijdt voor kortere voedselketens

18 oktober 2018
Makers en consumenten komen samen op Oogstdag Den Haag, 18 oktober 2018 – Het provinciehuis van Zuid-Holland in Den Haag werd deze week getransformeerd tot Provinciehoeve. De grootste boerderij van Zuid-Holland. Tijdens de Oogstdag, die vandaag plaatsvond, kwamen voedselmakers, beleidsmakers én consumenten uit de regio er samen om te spreken over innovaties in landbouw en stappen te zetten in het verder afbreken en ombuigen van de voedselketen. Met als doel: gezond, duurzaam en betaalbaar eten voor iedereen. Bij de opening van de Oogstdag kreeg gedeputeerde Han Weber het allereerste, 100% Zuid-Hollandse brood overhandigd. Gemaakt van Zuid-Hollands graan, in de buurt gebakken en gemalen. “Het brood is een prachtig voorbeeld van waar Zuid-Holland toe in staat is”, laat Han Weber weten. “Zuid-Holland is voedingsbodem van vele soorten groeten, fruit, aardappelen, granen, eieren, vlees en zuivel. Als we daar meer zelf van eten, in plaats van de producten te exporteren, maken we de CO2-‘food’print aanzienlijk kleiner. Ook levert het een eerlijkere prijs op voor de producent,die daardoor kan investeren in duurzaamheid. Sterkere lokale voedselketens verstevigen de toekomst van de sector, het milieu en de band tussen boer en burger.” Consument wil meer van eigen bodem Wat van ver komt is lekker … Maar eten van eigen bodem is nóg lekkerder. Dat consumenten er zo over denken bleek wel tijdens de drukbezochte Oogstmarkt die gisteren op het binnenplein van het provinciehuis georganiseerd werd. Consumenten konden er niet alleen kennismaken met nieuwe producten, maar ook met de makers ervan. Bezoeker Simone uit Den Haag: “Prachtig waar ze in onze provincie mee bezig zijn. Deze Oogstmarkt staat bol van kennis, innovatie en smaak. Het is heel interessant om te horen waar deze boeren mee bezig zijn, hoe producten op mijn bord komen. Ik waardeer mijn eten nu nog meer en wil zeker vaker van eigen bodem eten.” Doorpakken Op veel plekken in Zuid-Holland werken voedselpioniers al aan innovatieve landbouw en afzet via korte ketens. “Nu is het tijd om door te pakken”, vertelt Drees Peter van den Bosch, voorzitter van voedselpioniersnetwerk Voedselfamilies. “Tijdens de Oogstdag hebben we vastgesteld wat daarvoor nodig is en een plan de campagne voor de komende jaren gemaakt. Makers zijn er klaar voor, consumenten hebben er behoefte aan en Zuid-Holland heeft het in zich”. Aan het einde van de Oogstdag overhandigde Drees Peter het plan de campagne, het manifest van de Voedselfamilies, aan D66 kamerlid Tjeerd de Groot. Focuspunten in het manifest zijn onder andere eerlijke prijzen voor boeren door het creëren van nieuwe verdienmodellen waarbij een gezonde bodem het uitgangspunt is.