Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Hornbach gaat voor warmte van eigen bodem

1 maart 2019
Nieuwe vestiging Duiven volledig aangesloten op stadswarmtenet Duiven, 28 februari 2019 – Met de aansluiting van haar nieuwe bouwmarkt in Duiven op het stadswarmtenet van de gemeente zet Hornbach een nieuwe stap in maatschappelijk verantwoord ondernemen. De stadsverwarming, die draait op restwarmte van de afval- en energiecentrale in Duiven, zorgt ervoor dat Hornbach 85% minder CO2 uitstoot. De bouw van de nieuwe Hornbach ligt op schema. Inmiddels zit de helft van alle heipalen in de grond en is men gestart met het aanleggen van de fundering waarbij rekening wordt gehouden met de aansluiting op het stadswarmtenet. Het gebruik van restwarmte voor verwarming en warm water past binnen de duurzame ambities van Hornbach. “Wij zijn altijd op zoek naar innovaties en verbeteringen”, zegt Evert de Goede – directeur Hornbach Nederland – hierover. “Vooral als deze het klimaat dienen.” Eerder sloot het bedrijf zijn vestiging in Amsterdam al aan op het Amsterdamse stadswarmtenet. Restwarmte De stadsverwarming van Nuon wordt geleverd vanuit de afvalverbrandingsinstallatie van AVR Duiven. De aansluiting op stadswarmte zal jaarlijks een vermindering van ruim 136 ton uitstoot van broeikasgassen opleveren. Ter vergelijking: voor een zelfde hoeveelheid CO2-reductie, zou je 1.376 zonnepanelen moeten plaatsen. De CO2-reductie van 136 ton is vergelijkbaar met 86 huizen met elk 16 zonnepanelen. Van het gas af Bijna 60% van het energieverbruik in Nederland is bestemd voor verwarming en warm tapwater. Daarvoor wordt tot nu toe vooral aardgas gebruikt. Het kabinet gaat de komende jaren duurzame alternatieven stimuleren. Daarbij wordt ingezet op besparing, duurzame warmtebronnen (zoals warmte-koudeopslag en zonthermie) én het gebruik van restwarmte. Met de tweede aansluiting van een grote bouwmarkt op stadsverwarming behoort Hornbach tot de koplopers in deze ontwikkeling. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Groningse bloemist gaat voor Nederlands goud in USA

21 februari 2019
Hans Zijlstra vliegt naar Philadelphia voor Fleurop-Interflora World Cup   Veenendaal, 21 februari 2019 – Met een koffer vol bloemschikattributen en een gezonde dosis spanning reist Hans Zijlstra morgen af naar Philadelphia. De Fleurop-bloemist uit Groningen zal er Nederland vertegenwoordigen tijdens de Fleurop-Interflora World Cup. De Olympische Spelen van de bloemenbranche. Op de vraag of hij er klaar voor is, antwoordt Hans: “Zeker weten. Ik ga voor goud. De afgelopen weken stond mijn wereld op z’n kop. De voorbereidingen vergden de nodige inspanningen, maar ik weet zeker dat die hun vruchten zullen afwerpen. Collega-bloemisten met de nodige internationale ervaring, zoals Max van de Sluis, Martin Groen en Hanneke Frankema, hebben mij ontzettend goed geholpen. Met hen kon ik sparren, mijn werk kritisch bekijken en zodoende nog beter worden. Ook het thuisfront bood steun. Zonder de inzet van mijn vriendin Franka Roenhorst was dit niet mogelijk geweest.” Container uit Nederland gearriveerd Eind januari verzond Hans alvast een container met materialen die hij tijdens de wedstrijd zal gebruiken, naar Amerika. “Wat er precies in de container zit, houd ik graag geheim. Ik wil de concurrentie niet op ideeën brengen. Maar het zijn in elk geval meters hoge frames die ik hier in Groningen gebouwd heb en die straks decor zijn voor honderden bloemen. Een van de opdrachten is namelijk een architectonisch object neer te zetten. Ja, dat belooft wat!” Onderdelen World Cup De Fleurop-Interflora World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. Hans verschijnt aanstaande vrijdag aan de start samen met toparrangeurs uit 22 andere landen. Na twee dagen van voorrondes, waarin hij onder andere een tafelarrangement en een handgebonden boeket maakt, vindt de finale plaats op 3 maart. Alle opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint vastgestelde internationale 100 puntensysteem. Hans Zijlstra is te volgen via https://www.facebook.com/HansZijlstragoesUSA/ Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Bekroonde Ierse projectmanagement- & IT-specialist betreedt Nederlandse markt

20 februari 2019
Peter Ryan, directeur van Aspira Europe, Kevin Kelly, Ierse ambassadeur in Nederland, en Pat Lucey, CEO van de Aspira Groep, tijdens de openingsmiddag.   Aspira opent hoofdkantoor in Amsterdam en start werving 30 PM- & IT-professionals Amsterdam, 14 februari 2019 – De Ierse projectmanagement- en IT-specialist Aspira Consulting & IT Services opent in Amsterdam op Valentijnsdag 14 februari officieel zijn deuren. Naast een Meet & Greet voor klanten, relaties en IT-talenten zal Aspira dan zijn inzichten delen over de Nederlandse markt, resultaat van een half jaar onderzoek. Aspira, opgericht in 2007 en sindsdien sterk internationaal gegroeid, breidt nu uit naar Europa en kiest als Europees hoofdkantoor voor Amsterdam. De opening op Valentijnsdag werd gekozen om zowel de passie van Aspira voor technologie en projectmanagement, als de positie van Amsterdam in het hart van de Europese IT-sector te weerspiegelen. Nederland staat in de EU Top 3 voor IT en projectmanagement en de deze markt zal naar verwachting de komende vier jaar met 33% groeien. Nederlandse bedrijven zien echter het tekort aan goede IT-professionals als een grote belemmering voor die groei. Peter Ryan van Aspira Europe: ‘We brengen veel IT- en projectmanagement-ervaring naar Nederland. IT-projecten zijn vaak zo complex dat ze vaak veel meer tijd en geld kosten dan verwacht. Met excellente expertise is dat te voorkomen; wij staan voor een 30% hoger succespercentage.’ Programma Op het programma van de opening staat een toespraak van Kevin Kelly, ambassadeur van Ierland in Nederland. Verder zal Pat Lucey, CEO Aspira Group en President of Ireland van het Project Management Institute, Aspira’s marktinzichten over de Nederlandse IT-markt delen. Het evenement biedt verder gelegenheid om het Aspira-team te ontmoeten en te horen over de initiatieven die Aspira in Nederland gaat ontplooien. Zo zal Aspira zich dit en volgend jaar richten op het rekruteren van dertig IT-professionals. Aspira heeft verschillende prijzen gewonnen, waaronder die voor een van de snelst groeiende bedrijven in Europa in 2017 en 2018 (Financial Times). Aspira Europe is gevestigd aan de Zuidas in Amsterdam.

Communication Leadership Program

13 februari 2019
Een nieuwe lente, een frisse blik! Verruim je vakkennis en laat je inspireren door spraakmakende wetenschappers als Reint Jan Renes, Daan Muntinga en Betteke van Ruler. Het Communication Leadership Program is een reeks van 5 colleges over de nieuwste ontwikkelingen in praktijkgerichte wetenschapsgebieden. In een afsluitende College Talk bijeenkomst bespreken Bartho Boer (NS), Mirjam Otten (Politie Nederland) en ‘onze’ Huib Bannier hoe je deze inzichten kunt toepassen in de praktijk. Wat? Een collegereeks waarin toonaangevende wetenschappers de meest relevante ontwikkelingen op communicatie- en andere relevante vakgebieden bespreken. Voor wie? In de eerste plaats senior communicatieprofessionals en managers Communicatie. Wanneer? Eind maart tot eind april Wat heb je eraan? Nieuwe inzichten uit 5 wetenschapsgebieden én het bedrijfsleven Wat je leert, kun je direct toepassen op je eigen praktijk Je versterkt jouw autoriteit, meerwaarde en carrièreperspectief Ontdek het hele programma op https://vanruleracademy.nl/communication-leadership-program. Deelnemen met korting Wij mogen een code voor 15 procent korting met je delen. Schrijf je in via https://vanruleracademy.nl/communication-leadership-program/ en gebruik de kortingscode: VRA-SCR6-CLP.

America’s Cup Team Nederland presenteert Eelco Blok als managing director

8 februari 2019
Voormalige KPN directeur en topzeiler neemt de uitdaging aan Den Haag/Scheveningen, 8 februari 2019 – Na eerdere aankondigingen van DutchSail eind januari in Scheveningen, stoomt DutchSail door en is trots op de benoeming van Eelco Blok, voormalig CEO van KPN, als managing director van DutchSail 36e America’s Cup. Initiatiefnemer/schipper en twee keer winnaar van de America’s Cup, Simeon Tienpont: “Eelco is de juiste man op de juiste plaats en zeker op het juiste moment. Hij was de enige persoon op onze ‘short-list’ en we zien het als een grote stap voorwaarts in de verdere ontwikkeling van onze campagne.” Blok is ook enthousiast: “Het is een unieke uitdaging om mijn ervaring samen met mijn toewijding voor topsport, vooral de wedstrijdzeilsport, met elkaar te kunnen combineren. Ik ben enthousiast over de vooruitgang die het team tot nu toe heeft geboekt, en ik ben werkelijk  onder de indruk van het aantal top-instellingen dat hun commitment reeds heeft afgegeven. Oke, we hebben een achterstand, maar geloof me, dat haalt het beste in mij naar boven en ik voel me ook gesteund door de eerste reacties.” Eelco Blok start in februari met de voorbereidingen en zal per 1 maart werkzaamheden oppakken. Blok blijft in een adviesrol betrokken bij Reggeborgh.

Gabrielle en Kees Jongeneelen bezoeken fair trade rozenkwekerij

7 februari 2019
Nijmeegse winnaars van Fleurop-actie reizen af naar Kenia Nijmegen, 5 februari 2019 – Het was haar allereerste Moederdag en meteen eentje om nooit te vergeten. Gabriëlle Jongeneelen, die vijf weken voor de feestdag was bevallen van een zoon, werd in mei 2018 door haar man Kees verrast met een prachtig boeket van Fleurop-bloemist Decora Design. Met die aankoop won hij de Moederdagactie: een reis voor twee naar Kenia met een bezoek aan een fair trade rozenkwekerij. “Het was een fantastische reis!”, vertelt Gabriëlle enthousiast. “Omdat onze zoon Floris vorig jaar Moederdag net geboren was, hebben we even gewacht met het verzilveren van de prijs. Nu konden we er volop van genieten. Het kijkje achter de schermen bij Mzurrie Flowers, de fair trade rozenkwekerij in de buurt van Nairobi, was uniek. Kees en ik waren onder de indruk van de omvang van de kwekerij, maar ook van de professionaliteit. Dat zie je terug in de bloemen en in het werk dat de kwekerij verricht voor de lokale bevolking.” Respect voor mens en natuur Op de kwekerij van negen hectaren worden zeven verschillende soorten rozen in verschillende kleuren geteeld. “Het was interessant om te zien hoe het productieproces van rozen verloopt”, vervolgt Gabriëlle. “Want het is een hele kunst ze in optimale conditie te telen en bij de consument te krijgen. Maar we vonden het vooral mooi om te zien hoe deze kwekerij omgaat met haar medewerkers en familieleden. Zo investeren ze in scholing, zorgen ze voor schoon drinkwater en helpen ze mee met het bouwen van bruggen.” Na het bezoek aan de rozenkwekerij ging het stel op safari. Geslaagde actie De Moederdagactie van Fleurop werd georganiseerd in samenwerking met Chrysal bloemenvoeding. Door het achterlaten van gegevens kon men kans maken op de reis. Een geslaagde actie want maar liefst 7.000 consumenten deden mee. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl. Over Chrysal Chrysal is al tientallen jaren de drijvende kracht in de bloemen- en plantenindustrie en wereldwijd marktleider in bloemenvoeding. Of je nu bloemen of planten kweekt, transporteert, verkoopt of er thuis van geniet, Chrysal heeft de beste oplossingen om je bloemen en planten langer mooi en vers te houden. Door continu te innoveren, sterk in te zetten op kwaliteit en een voortdurende zoektocht naar duurzame oplossingen, streven we ernaar om de wensen van onze

Convoi Exceptionnel op weg van Groningen naar Philadelphia

6 februari 2019
Hans Zijlstra verzendt eerste creaties naar USA voor Fleurop-Interflora World Cup   Groningen, 5 februari 2019 – Nog drie weken en dan vindt in Philadelphia de Fleurop-Interflora World Cup plaats. Bloemendesigners uit de hele wereld strijden om deze prestigieuze wereldtitel. De Groningse bloemist Hans Zijlstra vertegenwoordigt Nederland en trof afgelopen week belangrijke voorbereidingen. Drie meter hoge frames die straks decor zijn voor honderden bloemen, zijn op weg naar de andere kant van de wereld.  “Het was een hele operatie”, vertelt Hans Zijlstra. “Het maken van de frames die ik als basis voor mijn bloemencreaties ga gebruiken, én het zorgvuldig inpakken en verzenden ervan. Maar het is gelukt. Alle spullen die ik nodig heb om deze wedstrijd, de olympische spelen van de bloemenbranche, tot een succes te maken, zitten in een container richting Amerika.” Geheim Wat er exact in de container zit, is geheim. Hans wil er zo min mogelijk over kwijt om zijn concurrenten niet op ideeën te brengen. “In elk geval bloed, zweet en tranen”, grapt Hans. “Want ik heb van half december tot half januari vaak van 08.00 uur ’s ochtends tot 23.00 uur ’s avonds aan deze objecten gewerkt. Dat deed ik in een speciaal daarvoor gehuurde ruimte in Groningen en niet in mijn eigen bloemenwinkel, zodat ik in alle rust en ruimte kon werken.” Via zijn mobiel kan Hans het transport op de voet volgen. De container komt naar verwachting op 15 februari aan in Amerika. Na uitgebreide inspectie van de douane hoopt Hans zijn spullen op 22 februari in ontvangst te kunnen nemen. Onderdelen World Cup 2019 De Fleurop-Interflora World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. De komende editie vindt plaats van 26 februari tot en met 3 maart aanstaande. Aan de start verschijnen toparrangeurs uit 23 landen. “Als deelnemer aan deze wedstrijd maak ik in elk geval vijf creaties. Twee daarvan zijn verrassingsopdrachten, de andere drie heb ik hier in Nederland kunnen voorbereiden. De frames worden gebruikt bij de opdracht om een tafelarrangement te maken en de opdracht een architectonisch object neer te zetten. Alle opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint, The International Florist Organisation, vastgestelde internationale 100 puntensysteem”, aldus Hans Zijlstra. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Fleurop brengt echte liefde in beeld

1 februari 2019
Bloemistaurant decor voor valentijnscampagne Veenendaal, 1 februari 2019 – Echte liefde. Daar draait het om in de nieuwe valentijnscampagne van Fleurop. De bloemenspecialist brengt liefde in beeld en biedt inspiratie om liefde kenbaar te maken. Niet alleen aan de man of vrouw van je dromen, maar ook aan familie en vrienden. De campagne, waar niet acteurs, maar echte geliefden de hoofdrol in spelen, start dit weekend. “Pure, oprechte liefde, het is het mooiste dat er is”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop.“In deze drukke samenleving vergeten we soms onze liefde te tonen. Met deze campagne willen we laten zien wat er gebeurt als je even de tijd neemt om stil te staan bij de liefde. Hoe mooi en belangrijk die is. Daarmee willen we inspireren om geliefden te verrassen. Valentijnsdag is daar natuurlijk het moment voor, maar wat ons betreft is het elke dag Valentijnsdag.” Bloemistaurant De basis van de campagne wordt gevormd door een tv-commercial. De opnamelocatie is uniek: een bloemenwinkel omgetoverd tot restaurant. Met smart wordt er gewacht op geliefden, die ondertussen thuis worden verrast met bloemen én een uitnodiging om geblinddoekt in een auto te stappen. Dat de verrassingen meer dan geslaagd zijn, blijkt uit de overweldigende reacties. Bezorg een goed gevoel De Zwart vervolgt: “De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze leggen zij in elk boeket het gevoel van de gever.” De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via onlinevideo en display, social media en POS. Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Subway doet mee aan Nationale Week Zonder Vlees

21 januari 2019
Steeds meer mogelijkheden voor gemakkelijk en lekker vegetarisch eten Amsterdam, 21 januari 2019 – Restaurantketen Subway doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees. In deze week, die als doel heeft om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, brengt Subway volop onder de aandacht dat er lekkere alternatieven zijn. De Nationale Week Zonder Vlees is dit jaar van 11 tot 17 maart 2019.   Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Week Zonder Vlees en tevens bekend als De Hippe Vegetariër: “Wij zijn heel blij dat Subway Restaurants meedoet aan deze actieweek, waarin we laten zien dat minder vlees eten een grote impact heeft en makkelijker is dan je denkt. Doordat wij de handen ineen hebben geslagen, heeft de Week Zonder Vlees nu de support van ruim 200 Subway restaurants! Zij laten zien dat je gemakkelijk, snel en lekker vegetarisch kunt eten, ook onderweg of tijdens de lunch. Daarvoor kun je prima bij Subway terecht.” De restaurantketen heeft namelijk een vegetarische en twee veganistische Subs, vertelt Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe van Subway. “We staan bekend om onze vele keuzemogelijkheden, waaronder ook steeds meer vegetarische en vegan opties. Omdat het lekker is en we onze gasten de keuze willen bieden. Tijdens de Week zonder Vlees wijzen we onze klanten extra op deze varianten. De nieuwe Vegan Supreme bijvoorbeeld, een gekruide kikkererwtenburger omhuld met quinoa – op een broodsoort naar keuze. Wij bieden allerlei mogelijkheden, zodat iedereen naar eigen wens zijn Sub of salade kan samenstellen.” Over Subway® Restaurants Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel ruim 200 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen gasten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Subs als Chicken Caesar, Bacon Avocado en Chicken Teriyaki zijn ook als salade verkrijgbaar. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij gasten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Blue Monday Socks

21 januari 2019
Van Hulzen Communicatie verspreidt positiviteit op meest depri dag van het jaar Voorschoten, 21 januari 2019 – Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar? Niet als het aan Van Hulzen Communicatie uit Voorschoten ligt. Het bureau verspreidt vandaag alleen maar positiviteit. Én Happy Socks. “Alles heeft een verhaal”, vertelt Huib Bannier, partner van het communicatiebureau dat de gelijknamige slogan voert. “Het verhaal achter Blue Monday is een knap staaltje Britse fantasie, waar we dankbaar gebruik van maken. Een moment dat we aangrijpen om óns verhaal te delen. Want depressies, daar hebben wij niets mee. Van Hulzen Communicatie staat voor positiviteit en energie. Iets wat we onze klanten en relaties dagelijks brengen en waar we de rest van Nederland vandaag ook mee willen verrassen.” Deel jouw verhaal en maak kans op Happy Socks Het bureau roept op positieve verhalen te delen. Bannier: “Deel vandaag de leukste, grappigste, vrolijkste verhalen met ons via social media. Gebruik daarbij de hashtag #BlueMondaySocks en maak kans op een paar Happy Socks. Voel de vrolijkheid tot in je tenen!” Over Van Hulzen Communicatie Van Hulzen Communicatie is een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, socialmediaspecialisten, vormgevers, media-inkopers en tekstschrijvers. In totaal werken bij Van Hulzen Communicatie twintig professionals, voor opdrachtgevers bij lokale, provinciale en landelijke overheden en bij retailers en corporates.

Happy met de Hogeschool

18 januari 2019
Hoe houd je jezelf als bureau scherp? Nou, door jaarlijks een blik studenten open te trekken! Elk jaar komt er een groep studenten van de Hogeschool Rotterdam bij ons over de vloer, om het bureauleven te ervaren. Wij brengen daarna een bezoek aan de hogeschool om de studenten tijdens een zogenaamde pressure cooker sessie een case voor te leggen, waar zij in 1 dag een voorstel voor moeten uitwerken en presenteren. Daar leren wij dan weer van. Collega Marina Hendrikse vertelt hoe het zo gekomen is. Marina, hoe lang komen de studenten van Hogeschool Rotterdam al over de vloer? “De Hogeschool Rotterdam en Van Hulzen Communicatie gaan way back. Eind jaren ’90 namen studenten deel aan de Van Hulzen PR Talentenprijs: een wapenstrijd tussen studenten om hun beste pr-plan te bedenken en pitchen. Na de laatste editie van de Talentenprijs in 2014 bleven we contact houden, met als gevolg dat er jaarlijks een vrolijke, enthousiaste groep studenten bij ons binnenrolt voor een bedrijfsbezoek.” Wat hield dat in, die Van Hulzen PR Talentenprijs? “Een wedstrijd waarbij communicatiestudenten uit het hele land werden uitgedaagd om een case op te lossen en hun plan te pitchen. Dan zat er een zaal vol fanatieke studenten in bijvoorbeeld de Beurs van Berlage. Ze konden een mooi geldbedrag winnen en het stond natuurlijk ook goed op je CV als je de Van Hulzen PR Talentenprijs had gewonnen. Later zijn de communicatieopleidingen zelf dit soort pr-westrijden gaan organiseren, daarmee was onze taak volbracht.” Waarom komen de studenten op bezoek bij Van Hulzen? “Dit is onderdeel van onze huidige samenwerking. Eerst komen zij bij ons, dan gaan ze aan de slag met een case die wij ze geven. Een echte case voor een echte opdrachtgever waar wij zelf ook aan werken. De studenten bedenken zelf oplossingen voor de case en presenteren deze. Wij kunnen hun ideeënvervolgens naast de onze leggen. En ook onze opdrachtgevers halen er soms nieuwe inzichten uit.” Leuk voor de studenten, maar wat heeft Van Hulzen Communicatie eraan? “Wij leren er ook van! Ik merk dat nieuwe generaties studenten weer aan nieuwe oplossingen denken en dat ze andere inspiratie meebrengen. Bovendien komen de contacten goed van pas. Als wij een goede stagiair zoeken, bellen we ook meteen de Hogeschool Rotterdam. Sterker nog: onze twee jongste collega’s, Chelsi en Lala, komen van de Hogeschool Rotterdam!”

CAFÉ BONJOUR door consumenten uitgeroepen tot beste langs de weg

11 januari 2019
Amsterdam, 10 januari 2019 – CAFÉ BONJOUR van TOTAL tankstations is verkozen tot de beste foodservice aanbieder langs de weg. Dat werd afgelopen maandagavond bekend gemaakt op vakbeurs Horecava in Amsterdam, waar de Foodservice Awards werden uitgereikt. “Fantastisch dat we deze award in ontvangst mogen nemen!”, zo reageert Frits Morrema, manager retail marketing & communication van Total Nederland N.V. “Dat consumenten ons als beste beoordelen is een hele eer, de kroon op ons werk. Want we hebben het afgelopen jaar flink aan de weg getimmerd. In 2018 hebben we ons COSIE-concept breed uitgerold. COSIE staat voor Coffee, Sandwiches, Inspiration & Experience. Daarmee zetten we in op kwaliteit en beleving. Met baristakoffie, verse sapjes en culinaire sandwiches, gepresenteerd in een moderne en sfeervolle omgeving krijg je bij Total het restaurantgevoel. COSIE maakt het tankstation tot een plek waar weggebruikers graag komen én terugkomen. Deze award is een mooie bevestiging van onze inspanningen.” 20.000 consumenten stemmen De Foodservice Awards, die dit jaar voor de eerste keer werden uitgereikt, maken deel uit van een groot onafhankelijk consumentenonderzoek. De afgelopen maanden beoordeelden 20.000 consumenten foodservice bedrijven in verschillende categorieën op aspecten als prijs, kwaliteit, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. Total Nederland N.V. scoorde in de categorie ‘Tankstations’ het hoogst en kwam als winnaar uit de bus.

Menno van der Hoeven nieuwe Country Director Subway NedNordics

10 januari 2019
Subway heeft Menno van der Hoeven aangesteld als Country Director NedNordics. Hij gaat verder bouwen aan de groei van Subway in Nederland en Scandinavië. Menno heeft 16 jaar ervaring opgebouwd in de Quick Service Restaurant sector in diverse functies bij McDonald’s. Als Field Consultant deed hij praktische ervaring op in het adviseren van franchisenemers bij het runnen van hun restaurants. Vervolgens bekleedde Menno functies als Marketing Manager en New Business Manager, waarin hij bouwde aan het merk en de groei van de restaurantketen. Over zijn overstap zegt Menno: “Als ik zie welke groeimogelijkheden er voor Subway zijn, word ik daar enthousiast van. Ik ben dan ook verheugd om met een gedreven team bij Subway te starten. Een bedrijf met grenzeloze mogelijkheden in een omgeving waar consumenten behoefte hebben aan gemak en verse, verantwoorde producten, die ze naar eigen inzicht kunnen combineren. En dat voor Nederland, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en IJsland; stuk voor stuk landen uit de top 10 van gelukkigste inwoners ter wereld!” Justin Goes, Regional Director Subway Europe, over de aanstelling: “Menno is de juiste persoon om de activiteiten in Nederland en de Nordics succesvol uit te breiden. Zijn specifieke kennis en ervaring met Quick Service Restaurants vormen de basis om onze groeiambitie te realiseren in deze markten.” 

Boomhangers en sneeuwpoppen voor goede doelen

21 december 2018
Kersteditie Hornbach Kinderwerkplaats groot succes Houten, 21 december 2018 – Begin december konden jonge doe-het-zelvers in de Kinderwerkplaatsen van Hornbach kerstdecoraties knutselen. Maar liefst twee stuks: een voor thuis en eentje voor het goede doel. Een geweldig succes. Afgelopen week werden de decoraties, gemaakt in veertien vestigingen door het hele land, overhandigd aan diverse goede doelen. Maarten Post, marketingmanagervan Hornbach Nederland, is trots op het resultaat: “De kinderen hebben ijverig geknutseld, waardoor we talloze, met liefde gemaakte, kerstcreaties konden overhandigen aan goede doelen, zoals onder andere de Voedselbank en het Sophia Kinderziekenhuis. Vanglinsterendekerstboomhangers tot stoere houten sneeuwpoppen. Het is mooi om te zien hoe een actie als deze de feestdagen kleur geeft. Als Hornbach staan we midden in de samenleving. Maatschappelijke projecten die hulp kunnen gebruiken, geven we dan ook graag een steuntje in de rug. Wat mij betreft doen we dit volgend jaar weer!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Met architectonische frames van drie meter hoog naar Philadelphia

12 december 2018
Hans Zijlstra bereidt zich voor op Fleurop-Interflora World Cup Groningen, 11 december 2018 – Nog ruim twee maanden te gaan en dan vliegt bloemist Hans Zijlstra naar Philadelphia, waar hij Nederland vertegenwoordigt tijdens de Fleurop-Interflora World Cup. Thuis in Groningen is hij inmiddels gestart met de voorbereidingen en bouwt hij aan spectaculaire frames die straks toneel zijn voor honderden bloemen. “Het wordt spannend, maar ik heb ontzettend veel zin in de World Cup”, vertelt Hans enthousiast. “Deze wedstrijd is de Olympische Spelen van de bloemenbranche. Ik tref er de absolute wereldtop. In Philadelphia moet ik in elk geval vijf creaties maken. Twee daarvan zijn verrassingsopdrachten. De andere drie opdrachten zijn inmiddels bekendgemaakt, die bereid ik nu al voor. Wanneer ik met de vijf creaties bij de beste tien eindig, en daar ga ik uiteraard voor, zijn er nog een halve finale en een eventuele finaleopdracht.” Architectonisch object, handgebonden boeket en tafelarrangement De eerste opdracht die Hans straks te wachten staat, is het maken van een architectonisch object. Een florale creatie waarin hij moet laten zien dat zelfs het kleinste detail van betekenis is voor het geheel. Hans: “Ik heb op social media inspiratie opgedaan voor deze opdracht. De creatie mag drie meter hoog worden en moet in twee uur tijd af zijn. Ik werk momenteel aan een spectaculair frame waarin ik de bloemen kan verwerken.” Ook het handgebonden boeket is onderdeel van de World Cup. Hans vervolgt: “Niet zomaar een boeket. Alle deelnemers worden uitgedaagd met hun creatie te laten zien dat kleur en licht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dat licht kleuren creëert in de natuur. Voor deze opdracht geldt een tijdslimiet van negentig minuten. Tot slot maken we een tafelarrangement voor twee binnen het thema: the power of love. Een creatie die de kracht van liefde weergeeft met bloemen. Bovendien moet het ontwerp ten minste vier van de vijf zintuigen prikkelen. Een mooie uitdaging. Ook voor deze creatie ben ik al gestart met de bouw van een frame waarop de bloemen straks bevestigd kunnen worden.” Op transport    Op 21 februari reist Hans af naar Philadelphia. Een operatie op zich, want attributen gaan ook mee in het vliegtuig. “Ja, dat vraagt om een goede voorbereiding”, vertelt Hans lachend. “Gelukkig heb ik na aankomst ook nog twee voorbereidingsdagen. Ik zal in Philadelphia ook het een en ander moeten inkopen, want niet alle materialen kunnen mee vanuit Nederland.” World Cup 2019 De Fleurop-Interflora FTD World Cup wordt elke vier jaar georganiseerd. De komende editie vindt plaats van 26 februari tot en met 3 maart 2019. Aan de start verschijnen toparrangeurs uit 23 landen. Alle opdrachten worden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint vastgestelde internationale 100 puntensysteem. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient

Echtpaar uit Breda ‘Oppas opa en oma van het zuiden’

6 december 2018
Kleinkinderen en Fleurop-bloemist zetten oppashelden in het zonnetje   Breda, 4 december 2018 – De opa en oma van Chiara (13) en Jesse (10) Fontijn zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het zuiden’. Het Bredase echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment in de bloemen gezet. Een boeket dat de kleinkinderen zelf mochten samenstellen. Totaal onverwacht stonden Chiara en Jesse afgelopen vrijdagmiddag bij opa en oma voor de deur. Mét een prachtig boeket. Dat hadden zij, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist kAnjer in Bloemen, helemaal zelf gemaakt. Van rozen tot lelies, hortensia en een strelitzia. “Het boeket is net als Chiara en Jesse: op-en-top vrolijk”, laat bloemist Marja van Mook weten. Elke dag feest Druk of niet, opa en oma Fontijn staan altijd klaar voor hun kleinkinderen. Van een kopje thee met koekjes uit school tot knutselmiddagen en het bijwonen van dans- en voetbalwedstrijden. “Maar ook als ze ziek zijn, komen ze langs”, vertelt Chiara. “Met opa en oma is het elke dag feest.” Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Want opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. “Oppassen gaat vaak veel verder dan opletten. Opa’s en oma’s zijn er niet alleen voor vertier, ze draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 97 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Bouw Hornbach Duiven gestart

4 december 2018
Deuren bouwmarkt openen voorjaar 2020 Duiven, 4 december 2018 – De eerste paal zit in de grond. Afgelopen week is Ten Brinke op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, vlak bij Arnhem, gestart met de bouw van Hornbach Duiven. Het is de vijftiende vestiging van de projectbouwmarkt in Nederland en de eerste op Gelderse bodem. Hornbach bouwt in Duiven, op deze centrale locatie langs de A12, aan een complete projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en drive-in. De oppervlakte van het pand bedraagt ruim 15.000 m2. Naar verwachting gaat deze vestiging open in het voorjaar van 2020. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Gronings echtpaar ‘Oppas opa en oma van het noorden’

30 november 2018
Kleinkinderen en Fleurop-bloemist zetten Willem en Jolanda de Vries in het zonnetje   Groningen, 30 november 2018 – Willem en Jolanda de Vries zijn verkozen tot ‘Oppas opa en oma van het noorden’. Het Groningse echtpaar werd tijdens een feestelijk verrassingsmoment in de bloemen gezet. Een boeket dat kleinkinderen Jayde (10) en Senna (5) zelf mochten samenstellen. “Een ontzettend attente actie”, laat dochter Daniëlle de Vries weten. “Ze waren compleet verrast en moesten zelfs een traantje wegpinken toen hun kleinkinderen met het prachtige boeket voor de deur stonden.” Dat boeket hadden Jayde en Senna, met een klein beetje hulp van Fleurop-bloemist Bloemen Mozaïek, helemaal zelf gemaakt. Een kleurrijke creatie met onder andere rozen, gerbera’s, chrysanten en lisianthus. Waardering Willem en Jolanda staan altijd klaar voor hun kleinkinderen. Van oppassen tussen de middag tot complete logeerpartijtjes. Daniëlle is alleenstaande ouder en kan de hulp goed gebruiken. “Het is heel fijn dat je op je ouders terug kunt vallen. Een bedankje was meer dan verdiend en deze actie van Fleurop was een leuke manier om onze waardering te laten blijken. Geweldig dat ze deze titel gewonnen hebben”, aldus Daniëlle. Oppashelden in de bloemen Onlangs riep bloemenspecialist Fleurop ouders en kleinkinderen op om oppas-opa’s en -oma’s in de bloemen te zetten. Via de Fleurop-website konden opa’s en oma’s worden opgegeven voor de titel ‘Oppas opa en oma van het jaar’. Want opa’s en oma’s blijken de rots in de branding voor menig gezin. “Oppassen gaat vaak veel verder dan opletten. Opa’s en oma’s zijn er niet alleen voor vertier, ze draaien tegelijkertijd het huishouden: van wassen tot koken. Met deze actie wilden we ouders en kleinkinderen inspireren om hun grote helden te bedanken. Bezorg ze een goed gevoel”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 97 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door WUA al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Kerstknutselen voor goede doelen bij Hornbach

28 november 2018
Kleine doe-het-zelvers maken kerstcadeaus op zaterdag 8 december   Houten, 28 november 2018 – Kerst vier je het liefst met familie of vrienden. Dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom mogen kinderen op zaterdag 8 december een kerstdecoratie knutselen voor verschillende goede doelen. Hornbach organiseert namelijk een Kinderwerkplaats met kerstthema. Kleine doe-het-zelvers maken onder professionele begeleiding twee mooie houten kerstversieringen: een voor het goede doel en eentje voor thuis.   Op zaterdag 8 december is er een speciale kersteditie van deze Kinderwerkplaats tussen 12.00 en 16.00 uur bij Hornbach. Kinderen kunnen onder begeleiding een kerstdecoratie knutselen voor het goede doel. Een pracht van een hanger voor in de boom of een stoere sneeuwpop van hout: het kan allemaal. “Bij Hornbach komen we graag in actie voor het goede doel”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Deze speciale editie van de Kinderwerkplaats past bij de kerstgedachte. Kinderen knutselen een kerstversiering voor iemand die het moeilijk heeft, en eentje voor thuis, zodat ze de kerstsfeer delen. Mooi idee, toch? Wij staan al in de startblokken.” Gratis deelname De Kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Beter Engels in one, two, three

22 november 2018
Wij hebben onze Engelse taalkennis opgefrist met taalcoach Marlijn van Kempen. “Ik geef trainingen aan bedrijven en instellingen. Hoewel iedereen in de basis wel een woordje Engels spreekt, is er voor mij meer dan genoeg te doen. De woordenschat die nodig is voor het werk is niet iets wat op school werd aangeboden.” De meest gemaakte fout die Nederlanders maken in het Engels is een grammaticale fout, vertelt Marlijn. We gebruiken in het Nederlands de voltooid tegenwoordige tijd vaak om aan te geven dat iets al gebeurd is en af is. Bijvoorbeeld: I lived in Amsterdam for 6 years. I have lived in Amsterdam for 6 years. Wat is hier nu het verschil tussen? Als je met je Nederlandse brein redeneert, is er geen verschil. In beide situaties woon je niet meer in Amsterdam. Maar voor de Engelsen is er wel degelijk verschil. In de eerste zin woon je niet meer in Amsterdam, maar in de tweede zin wel. Je woont er al 6 jaar en nu nog steeds. Wil je zelf aan je Engelse vaardigheden werken, dan heeft Marlijn de volgende tips voor je: Maak via Nu beter Engels hier een gratis account aan en ontvang dagelijks een e-mail met 4 multiple choice vragen in je mailbox. Je krijgt meteen te zien hoe je resultaten zijn en kunt meer informatie lezen als je wilt leren van je fouten. Volg Buffi Duberman op Instagram, Facebook of Youtube. Zij is de Engelse coach van de sterren en deelt graag haar kennis en tips via deze kanalen. Duolingo is een app die vanaf de basis begint en je stapsgewijs een nieuwe taal leert door korte leuke activiteiten. Ook voor andere talen dan Engels geschikt.

Vijf manieren om je speech origineel te beginnen

20 november 2018
Ga jij binnenkort speechen? Onze ervaring is dat het schrijven van een pakkende inleiding je grootste obstakel is. Zodra je een goede binnenkomer hebt, gaat de rest bijna vanzelf. Vijf manieren om je speech origineel te beginnen.   Gebruik een bekend citaat, een regel uit een lied of een gezegde. Dat zijn eigenlijk al drie tips voor de prijs van één ;-). Bedenk wat je allemaal gaat vertellen in de speech en welke gedachte je vooral mee wilt geven. Schrijf de woorden op en laat de raderen draaien: komt er een bekende uitspraak of songtekst bij je op? Een spreekwoord of gezegde? Google op citaten of gezegden als je er zelf niet op komt. Een voorwerp Begin over een onderwerp waarvan men denkt: wat heeft dat er nu mee te maken? Een lucifersdoosje bijvoorbeeld. En leg dan gaandeweg uit wat dat lucifersdoosje te maken heeft met het onderwerp van jouw speech. “De bruid heeft ooit mijn leven gered. Toen wij op reis waren en de stroom uitviel, (…) Omdat zij altijd goed voorbereid is en lucifers bij zich had, konden we een vuurtje stoken om ons warm te houden.” Terug in de tijd. Vandaag 25 jaar geleden… Kijk naar de datum van je speech en zoek op wat er nog weer op die datum is gebeurd in de wereldgeschiedenis. Vandaag vieren we het 25-jarig huwelijk van… Vijfentwintig jaar geleden op deze datum werd X uitgevonden, was Y op de radio en was Z helemaal in de mode.  Blik naar de toekomst: stel je eens voor… Je kunt natuurlijk ook vooruitblikken. Fantaseer over het onderwerp van je speech in de toekomst. “Het is 2043. We stappen in onze zelfrijdende auto’s op weg naar het  50-jarig huwelijk van X en Y. Ze krijgen een ruimtereis cadeau.”   Zeg iets over de locatie Is het evenement op een bijzondere locatie, zeg daar dan iets over en maak een link met het onderwerp. “We zijn hier in de Prodentfabriek, waar jarenlang machines draaiden om iedereen een perfecte glimlach te bezorgen. Waar je ook een grote glimlach van op je gezicht krijgt, is …”

Sint en kluspieten op bezoek bij Hornbach Groningen

16 november 2018
Sinterklaasfeest voor kleine doe-het-zelvers op zaterdag 24 november   Groningen, 12 november 2018 – Dubbelfeest bij Hornbach. Zaterdag 24 november kan iedereen Sinterklaas ontmoeten én mogen de allerjongste klussers komen knutselen. Hornbach Groningen organiseert namelijk een Kinderwerkplaats met sinterklaasthema. Kleine doe-het-zelvers maken onder professionele begeleiding een stokpaardje. De goedheiligman en zijn kluspieten zullen zaterdag 24 november tussen 12.00 en 14.00 uur Hornbach Groningen bezoeken. Kinderen kunnen dan met Sinterklaas en zijn kluspieten op de foto. Daarnaast knutselen kinderen hun eigen stokpaardje in de Kinderwerkplaats. “Sinterklaas en zijn kluspieten zijn heel benieuwd naar de stokpaardjes”, hebben ze vestigingsmanager Folko Koolhof verteld. “Zouden ze op onze Amerigo lijken?” Gratis deelname Sinterklaas en de kluspieten zijn op bezoek bij Hornbach Groningen tussen 12.00 en 14.00 uur. De Kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Voedselbank ontvangt 1.000 voedselpakketten van Subway Nederland dankzij World Sandwich Day

12 november 2018
Amsterdam, 9 november 2018 – Subway Restaurants organiseerde zaterdag 3 november wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: tweede Sub gratis. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 1.000 voedselpakketten op. Op zaterdag 3 november was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland konden gasten twee Subs voor de prijs van één kopen. Per verkochte Sub doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Marketing manager Rodger Schoester van Subway Nederland werkte op World Sandwich Day zelf mee in een Subway restaurant in Wormer. “Het was lekker druk. Klanten waren zeer te spreken over de aanbieding en vooral over het feit dat de opbrengst naar de Voedselbank gaat.” Schoester overhandigde vandaag een cheque ter waarde van 1.000 voedselpakketten aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Het is een fantastisch initiatief. Wij kunnen met deze donatie 20 gezinnen een heel jaar lang iedere week van voedsel voorzien. Hoe meer mensen World Sandwich Day vieren, hoe meer mensen stilstaan bij het werk van de Voedselbank.” Voedselbanken Nederland In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Voorbereidingen bouw Hornbach Duiven van start

12 november 2018
Eerste paal eind november de grond in Duiven, 8 november 2018 – In Duiven is men gestart met de voorbereiding voor de bouw van de vijftiende Nederlandse Hornbach-vestiging. Het is de eerste bouwmarkt van de Duitse doe-het-zelfketen op Gelderse bodem. Naar verwachting openen de deuren in het voorjaar van 2020. Hornbach Duiven wordt gebouwd op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, gelegen langs de A12 en vlak bij Arnhem. “Aannemer Ten Brinke Bouw zal onze nieuwste projectbouwmarkt neerzetten”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, weten. “De eerste paal wordt op 26 november geslagen.” Projectbouwmarkt met drive-in De nieuwe vestiging is een volwaardige projectbouwmarkt met badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Op een oppervlakte van circa 15.000 m2 zijn straks 120.000 verschillende artikelen verkrijgbaar. Bovendien beschikt Hornbach Duiven ook over een drive-in. Op nog eens 4.000 m2zijn hier zware bouwmaterialen in grote hoeveelheden beschikbaar. Klanten kunnen met de auto of een busje naar het gewenste artikel rijden en de materialen direct in de auto laden. Pure service voor zowel particuliere als professionele klussers. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Reizen naar Korea niet meer nodig

5 november 2018
Amazing Oriental brengt Koreaanse keuken dichterbij Hoofddorp, 5 november 2018 – De Koreaanse keuken is verrassend, gevarieerd en uiterst gezond. Het nationale gerecht kimchi is bijvoorbeeld razendpopulair. Benieuwd naar de heerlijkheden uit dit Aziatische land? Amazing Oriental geeft kookdemonstraties op zaterdag 17 november tussen 11.00 en 17.00 uur in haar vestigingen in Duivendrecht en Ypenburg.  “De Koreaanse keuken is hot in Nederland”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Hoewel deze keuken bekendstaat om eenvoud, is ze met haar pure ingrediënten supergezond. En ook nog eens heel smakelijk! Tijdens de kookdemonstraties laten we niet alleen de fijne kneepjes van de Koreaanse keuken zien, maar geven we ook iets mee van de cultuur.” De koks zijn namelijk gekleed in traditionele Koreaanse klederdracht. Natuurlijk mogen de bezoekers ook proeven. Zo kunnen bezoekers zich verheugen op kimchi pannenkoek en Japchae noedels. Kimchi pannenkoek Kimchi is het bekendste gerecht uit de Koreaanse keuken, gemaakt van gefermenteerde groenten. Het wordt bij vrijwel elke maaltijd geserveerd als bijgerecht. Kimchi bestaat bijna altijd uit gefermenteerde kool, maar kan ook andere groenten bevatten. Door het fermenteren worden de groenten friszuur van smaak. Standaard worden er rode pepertjes toegevoegd voor een pittige smaak. De kimchi pannenkoek is knapperig, hartig en erg populair als snack. Zelf aan de slag Na de kookdemonstratie kan de bezoeker de geleerde kooktrucs thuis meteen in praktijk brengen. “Bij ons vind je alle denkbare ingrediënten om zelf Koreaanse gerechten te bereiden”, vervolgt Liza. “Allerlei soorten kimchiproducten, Koreaanse noedels en natuurlijk ook dagelijkse boodschappen als verse groente, vis, noedels, rijst en specerijen.” De kookdemonstraties vinden plaats bij Amazing Oriental in Duivendrecht aan de De Flinesstraat 6 en in Ypenburg aan de Laan van Haamstede 36. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen, waarvan twee groothandelsvestigingen, en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.