Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Bouwplaats voor gezinnen komt naar Amsterdam

5 juni 2019
Hornbach organiseert klusspektakel op zaterdag 15 juni Amsterdam, 5 juni 2019 – Eén. Groot. Spektakel. Dat wordt het op zaterdag 15 juni tijdens de allereerste editie van de Hornbach Bouwplaats in Amsterdam. Een klusfestival voor jong en oud, dat bol staat van spectaculaire activiteiten. Als klap op de vuurpijl vindt ook de finale van de wedstrijd ‘Beste Klusser van Nederland’ er plaats. Entreetickets kun je vanaf vandaag gratis bemachtigen via www.hornbachbouwplaats.nl. “De Hornbach Bouwplaats is een walhalla voor alle Nederlandse klussers, maar ook voor gezinnen”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Of je nu beginnende klusser of expert bent, jong of oud, iedereen kan meedoen. Doen! Want alleskunners willen soms ook gewoon eens kunnen ‘spelen’, experimenteren en proberen. En dat kan op de Hornbach Bouwplaats. Een actieve dag uit voor het hele gezin.” Nadat de nieuwste klusgadgets zijn getest, de stormbaan is betreden en de kinderen bij de allergrootste openluchtkinderwerkplaats zijn ondergebracht, kan men ook genieten van een vlammende barbecueshow. Bloedstollende finalestrijd Hoogtepunt van het evenement is de finale van de wedstrijd ‘Beste Klusser van Nederland’. Afgelopen weken hebben klushelden uit alle hoeken van het land zich via regionale voorrondes geplaatst. Moedig hen aan en zie met eigen ogen hoe ze met elkaar de strijd der elementen aangaan. Aarde, wind, vuur en water zijn het decor van een spectaculaire afvalrace met verschillende proeven die te gek zijn om te doen, maar ook heel gaaf zijn om naar te kijken. De winnaar van de finale krijgt naast de Gouden Hamer ook landelijke roem, want hij of zij zal te zien zijn op billboards en abri’s door heel Nederland en in advertenties in kranten en bladen. Reserveer gratis kaarten Er zijn 750 tickets beschikbaar voor de Hornbach Bouwplaats, die op zaterdag 15 juni is geopend van 10.30 tot 16.00 uur. Maarten Post vervolgt: “Ja, we beginnen bescheiden, maar hebben plannen dit event de komende jaren sterk te laten groeien.” Toegang tot de Hornbach Bouwplaats is gratis. Entreekaarten kunnen worden gereserveerd via www.hornbachbouwplaats.nl, waar ook alle informatie over de locatie, bereikbaarheid en parkeren te vinden is. Over HORNBACH     HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Van fietsen naar de boer tot de rally van Monte Carlo

23 mei 2019
De onlinespecialisten bij Van Hulzen Communicatie moeten van heel veel markten thuis zijn. Het ene moment post je berichten om inwoners van Zuid-Holland op de fiets naar de lokale boer te laten gaan (www.Ikeetzuidhollands.nl), twee tellen later ben je in de weer met een bericht over de sponsoring van het rallyteam door Total of een post over het comfort van vierkant toiletpapier. Lala Aleksanyan is een van die onlinespecialisten. Zij verzorgt contentcreatie voor Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Het ‘posten’ van korte berichten is maar een stukje van haar werk. De meeste tijd gaat zitten in monitoring en ‘webcare’, het reageren op onlinereacties. “Mensen verwachten dat je direct beschikbaar bent om hun vraag te beantwoorden. Ben je niet alert genoeg, dan kan er al snel een ongeduldige reactie volgen.” De toon op Instagram houdt Lala bewust wat luchtig. Op Facebook is de toon juist informatiever. Voor Lala is het de sport om niet alleen vlot, maar ook inhoudelijk en begripvol te reageren: “Consumenten met een negatieve ervaring worden al een stuk milder als je ze aandacht geeft. En door een passende oplossing aan te dragen, lukt het vaak om ze uiteindelijk zelfs een positieve reactie te laten geven.”

Klein velletje, groot idee

23 mei 2019
Presentaties aan de klant zijn altijd spannend. Maar deze was voor adviseur Fenna Zwerver extra enerverend. Wat ze als team hadden bedacht voor het nieuwe toiletpapier van klant Edet is namelijk knap gewaagd. De nieuwe velletjes zijn vierkant van vorm en wat groter dan gebruikelijk, waarmee ze je hele hand bedekken. Het formaat telt dus in dit geval. En om dat gegeven onder de aandacht van de consument te brengen, hadden ze in Voorschoten een serie van drie filmpjes bedacht die best wel verrassend, om niet te zeggen behoorlijk suggestief zijn. We zien stelletjes in de kamer bij hun therapeut blijmoedig praten over het feit dat een ander formaat er écht wel toe doet. Vervolgens verschijnt er een pak toiletpapier in beeld met de voice-over ‘Edet Comfort, het formaat telt!’. Zoiets bedenken is één, maar het ook nog gerealiseerd krijgen is vers twee. Vol overgave legde Fenna het concept voor aan de klant. Tegelijk had ze ook in d’r achterhoofd dat het plan in een keer van tafel geveegd zou kunnen worden. Gelukkig zijn ze bij Edet niet al te schijterig uitgevallen. De klant was meteen enthousiast, ook de bazen in Duitsland gingen akkoord. De video’s worden als korte reclamefilmpjes op YouTube vertoond. Edet zelf deelt ze via haar Facebook-pagina. Ook op shoppingpagina’s in verschillende damesbladen komt het nieuwe product onder de aandacht. En wat ook wel weer een leuk én gewaagd idee was: pakken toiletpapier gratis weggeven. Dat gebeurde bij Leiden CS aan de vooravond van Moederdag. Of er belangstelling voor was? De muur van pakken Edet Comfort smolt als sneeuw voor de zon. Zo werd met een campagne van formaat –creatie en content allemaal in eigen huis uitgedacht – de aandacht gevestigd op toiletpapier van formaat.

Kennis opdoen en weer doorgeven

23 mei 2019
Vijf vooraanstaande en spraakmakende wetenschappers die vertellen over de nieuwste ontwikkelingen voor het communicatievak. Dat is de kern van het Communication Leadership Program dat Prof. dr. Betteke Van Ruler samenstelde. Adviseur Marloes Scargo volgde de vijf colleges over o.a. merkdenken, reputatiemanagement en sociale media én over gedragsverandering. “Het was heel fijn om op een compacte manier kennis te maken met de meest recente ontwikkelingen op ons vakgebied. Tel daarbij op dat we met 25 vakgenoten zaten, dus ook cases uit de praktijk kwamen uitvoerig aan bod. Dat maakte het nog interessanter.” De reeks is opgezet om communicatieprofessionals te helpen om scherper, strategischer en effectiever te opereren en zo meer impact te genereren. Marloes: ”Een eyeopener uit het college van dr. Reint Jan Renes was dat gedragsverandering gaat om drijfveren van mensen. Dat voert verder dan enkel kennis en gedrag, het gaat ook over gewoonten, impulsen, willen en kunnen, doen en blijven doen. Dat beïnvloeden vergt meer dan communicatie alleen. Méér nog dan het toekomstige gewenste gedrag moet je vooral kijken naar het huidige gedrag. Belangrijk dus om ook de klant daarin mee te nemen.” En Marloes neemt ook haar collega’s bij Van Hulzen Communicatie daarin mee. Ze pende aardig wat kantjes vol met aantekeningen en werkt dat nu uit naar enkele mini-colleges die ze tijdens de lunchpauze gaat geven.

De pr-principes van Arthur W. Page

22 mei 2019
De zeven ‘principles’ van Arthur Wilson Page; wie is er niet groot mee geworden in pr-land? Voor de volledigheid, dit zijn: Tell the truth Prove it with action Listen to stakeholders Manage for tomorrow Conduct public relations as if the whole enterprise depends on it Realize an enterprise’s true character is expressed by its people Remain calm, patient and good-humored En dan nu de kijkersvraag; wanneer zette Arthur die principes op papier?       ˙pɹooʍʇuɐ ʇǝɥ ɹǝıɥ ʞɾıʞǝq

“En wat is jouw verhaal dan?!”

22 mei 2019
‘Alles heeft een verhaal’ is het credo van Van Hulzen Communicatie. Maar iedereen die er werkt of heeft gewerkt, heeft óók een verhaal. Dat bleek wel tijdens de reünie die het bureau organiseerde. Zo’n 70 oud-Hulzenaren kwamen eropaf. Het leverde een gevarieerd palet op van wat al die communicatie-professionals ná hun Van Hulzen-periode hebben bereikt. Een enkeling begon doodleuk z’n eigen pr-bureau. Menigeen ging verder als zzp’er. Maar voor het gros was het Voorschotense bureau een fraaie springplank naar begerenswaardige pr- en communicatiejobs. Bij universiteiten en beursgenoteerde bedrijven bijvoorbeeld. Mariëlle Bevers schopte het tot directeur communicatie bij het ministerie van OCW. Zij en Petra Langeveld (Partner/Adviseur bij Van Hulzen Communicatie) werden geïnterviewd over ontwikkelingen en toekomst van pr en communicatie. Mariëlle wees erop hoe de digitalisering van informatie het vak ingrijpendveranderde. Petra noemde social media als belangrijke ‘new kid on the block’. Wat volgens beide niet is veranderd en altijd zal blijven in dit vak; denken in relaties. Tot zover de inhoud. Al die oudgedienden waren immers vooral gekomen voor elkaars verhalen. Dus bleef het tot middernacht tamelijk onrustig in Voorschoten. En dat is in dat bedaagde dorp best wel bijzonder op een doordeweekse donderdag…

Subway introduceert glutenvrij brood

21 mei 2019
Zevende broodsoort in assortiment Amsterdam, 21 mei 2019 – Ook gasten met glutenallergie kunnen nu terecht bij Subway. De restaurantketen heeft namelijk glutenvrij brood in het assortiment. Het glutenvrije brood wordt met grote zorgvuldigheid bereid en is de zevende broodsoort waaruit gasten kunnen kiezen. Na een succesvolle introductie in Zweden en Finland is de glutenvrije variant nu ook bij Subway in Nederland verkrijgbaar. “Wij willen iedere gast de gelegenheid geven om helemaal naar wens een Sub samen te stellen. Daarom bieden wij nu ook glutenvrij brood aan. Dit brood wordt vooraf gebakken en komt bevroren binnen bij onze restaurants,” vertelt Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe bij Subway. “Het is door deze werkwijze dan 100 procent glutenvrij. We nemen verder alle maatregelen om glutenvrij te werken. We vragen onze gasten wel altijd alert te blijven, want sommige soorten beleg bevatten wel gluten. Subway kan dus niet garanderen dat de Sub tijdens de bereiding in het restaurant 100 procent glutenvrij blijft. Ons advies aan mensen met allergieën of overgevoeligheid voor bepaalde bestanddelen is dan ook altijd: bekijk de allergie-informatie op subway.com of in het restaurant. De eerste ervaringen van mensen met glutenallergie zijn positief: de website Glutenvrijsnackerij.nl oordeelt dat je met een gerust hart kunt gaan proeven.” Zeven broodsoorten Dat je bij Subway-restaurants uit verschillende broodsoorten kunt kiezen, is bekend. Zo zijn er de smaken Honey Oat, Italian Herbs &Cheese, Wit, Bruin en Sesam. En Subway blijft haar broodassortiment vernieuwen. Maar wat veel mensen niet weten, is dat deze broodsoorten ter plekke vers gebakken worden. Van der Lee legt uit: “Het brooddeeg komt bevroren bij onze restaurants binnen. Het deeg dat nodig is voor broden voor de volgende dag wordt door de Sandwich Artist verder voorbereid, om er bijvoorbeeld Honey Oat brood van te maken. Vervolgens gaat het deeg in de rijskast. Op basis van de omloopsnelheid in het restaurant bakt de

Hornbach zoekt Beste Klusser van Nederland

13 mei 2019
Bouwmarkt reikt Gouden Hamer uit tijdens landelijk event op 15 juni Houten, 13 mei 2019 – Hornbach zoekt de Beste Klusser van Nederland. Jong, oud, man, vrouw, professional of doe-het-zelver: iedereen mag meedoen. Wie een klustalent kent, kan hem of haar nomineren via de website debesteklusservannederland.nl. De meest heroïsche kandidaten komen in een stemactie terecht waarvan degene met de meeste stemmen om de titel mag strijden tijdens het landelijke finalefestival op zaterdag 15 juni. Een zinderende krachtmeting met andere klustalenten, die zich tijdens voorrondes in Hornbach-vestigingen hebben bewezen. De winnaar ontvangt de Gouden Hamer én krijgt landelijke faam met een eigen campagne. Beunhazen vs. meesterklussers Wie klust er op het niveau van Buurman en Buurman en wie heeft er écht twee rechterhanden? Via voorrondes in alle veertien vestigingen van Hornbach wordt het kaf van het koren gescheiden. Klushelden voeren er opdrachten uit, zoals elektra aanleggen of het monteren van een afvoer aan de gootsteen. Wie de opdrachten het snelste en beste volbrengt, wint een plek in de landelijke halve finale op zaterdag 15 juni, net als de kandidaat die de meeste stemmen heeft gekregen via de stemactie op www.debesteklusservannederland.nl. Landelijk finalefestival En die finale belooft een spektakel te worden. Een dag vol verrassende klusactiviteiten voor jong en oud, midden in het land. Met als hoogtepunt de halve finale en de finale van de Beste Klusser van Nederland. “Zowel in moeilijkheidsgraad als in uithoudingsvermogen vragen we dit keer het uiterste van de finalisten”, verklapt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Gaaf om te zien en nog veel gaver om mee te doen!” De winnaar van de finale krijgt naast de Gouden Hamer ook landelijke roem, want hij of zij zal te zien zijn op billboards en abri’s door heel Nederland en in advertenties in kranten en bladen. Kijk voor meer informatie op www.debesteklusservannederland.nl. Over HORNBACH       HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Het formaat telt

8 mei 2019
Stevig, zacht en iets groter Zeist, 8 mei 2019 – Dik, dun, lang of kort … Het formaat telt. Hoewel Nederlanders het ongemakkelijk vinden om er open en bloot over te spreken, hebben ze allemaal een eigen specifieke voorkeur. Stap uit die comfort zone, probeer eens een ander formaat. Ervaar het nieuwe Edet Comfort toiletpapier. Toiletgewoontes. Het is geen dagelijks onderwerp van gesprek. Maar gebleken is dat er wereldwijd duidelijke verschillen zijn én dat we allemaal onze eigen voorkeur hebben. Proppen of vouwen, zittend of staand de billen afvegen, een flink stuk papier gebruiken of zo min mogelijk velletjes? Edet doorbreekt het taboe en vraagt in haar nieuwe campagne op de man af hoe men het nieuwe formaat toiletpapier ervaart. Bekijk de campagne hier! Beter in de hand Edet Comfort biedt dankzij de vierkante velletjes een prettigere toiletervaring. Het toiletpapier heeft een groter formaat, dat de hele hand bedekt. De nieuwe variant van Edet is zacht, 3-laags en heeft een comfortabele volumestructuur. De 249 deelnemers van het Testpanel namen de proef op de som en vinden dat het papier beter in de hand ligt. Zij geven Edet Comfort een 7.9 als rapportcijfer. In haar online commercials ‘Het formaat telt’ brengt Edet op ludieke wijze reacties op de nieuwe vierkante velletjes in beeld: “Het voelde anders, maar wel fijn.” En ook: “Een ander formaat maakt echt verschil.” Over Essity en Edet Zacht en sterk. Dat is de combinatie waarmee Edet al jaren bijdraagt aan een hygiënische verzorging en comfort. Edet droog én vochtig toiletpapier bieden samen een complete persoonlijke verzorging. Dankzij innovaties zijn er diverse hoogwaardige varianten van droog én vochtig toiletpapier, die bijdragen aan een schoon en fris gevoel voor iedereen. Edet is onderdeel van Essity. Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 47.000 medewerkers en de netto-omzet in 2018 bedroeg ca. SEK 118,5 miljard (EUR 11,6 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.edet.nl.

Persoonlijke eigenschappen centraal in nieuwe moederdagcampagne

30 april 2019
Fleurop toont karakter  Veenendaal, 29 april 2019 – Ze is uniek. Zoals jouw moeder is er maar één. Een persoonlijk cadeau is dan ook het beste moederdaggeschenk. In haar nieuwe moederdagcampagne laat bloemenspecialist Fleurop zien hoe je dat aanpakt. De campagne start vandaag. “De uitdrukking ‘Zeg het met bloemen’ bestaat niet voor niets. Bloemen vertellen meer dan duizend woorden en symboliseren karaktereigenschappen”, legt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, uit. “Dat brengen we in beeld in onze nieuwe moederdagcampagne, waarmee we inspiratie bieden voor een persoonlijk moederdaggeschenk: een boeket met karakter, samengesteld door de lokale vakbloemist.” Boeket en bloemist in beeld De tv-commercial vormt de basis van de campagne. Een hoofdrol is er voor de Rotterdamse Fleurop-bloemist Stefan van Bloemsierkunst Sjerp. Terwijl een klant hem vertelt over de bijzondere karaktereigenschappen van haar moeder, stelt Stefan het boeket met zorg samen. Het resultaat is een kleurrijke creatie boordevol bloemen, passend bij het beschreven karakter. “Online hebben we het ‘Boeket op maat’ aan fleurop.nl toegevoegd”, vervolgt Jeroen de Zwart. “Een boeket waarvan je zelf de stijl en kleur kunt bepalen en dat uiteraard met dezelfde passie door onze bloemisten wordt vervaardigd en bezorgd.” Bezorg een goed gevoel De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever”, besluit Jeroen de Zwart. Moederdag valt dit jaar op zondag 12 mei. Ben je niet in de gelegenheid om bij jouw moeder langs te gaan? Fleurop-bloemisten bezorgen jouw persoonlijke creatie ook op Moederdag. Crossmediale campagne De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via online video en display, social media en POS. Bekijk hier de campagne:  https://www.youtube.com/watch?v=FdxiF_94KXs Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Hornbach opent einde meivakantie kinderwerkplaats

24 april 2019
Knutselen voor Moederdag op zaterdag 4 mei Houten, 24 april 2019 – Op zaterdag 4 mei, de laatste dag van de meivakantie, opent bouwmarkt HORNBACH de deuren van het kinderwerkplaats. Jonge doe-het-zelvers kunnen er een uniek Moederdagcadeau knutselen: een gepersonaliseerde bloempot. “Het belooft een kleurrijke editie te worden”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Onder professionele begeleiding kunnen de kinderen bloempotjes decoreren. Verf ze bijvoorbeeld in je favoriete kleur of schilder er een lieve boodschap voor mama op.” Kosteloos meedoen De kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd en er is begeleiding aanwezig, zodat ouders met een gerust hart de winkel kunnen bezoeken. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

TOTAL start Retail Academy in regio Amsterdam

19 april 2019
Maatschappelijk HR-initiatief meteen genomineerd voor Werf& Awards Den Haag, 19 april 2019 – TOTAL Nederland N.V. heeft onlangs haar Retail Academy geopend in de regio Amsterdam. Daarmee biedt de energiemaatschappij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. De Retail Academy is tot stand komen in samenwerking met het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en DITIS HR. Gebleken succes tijdens de pilot heeft eraan bijgedragen dat dit initiatief meteen genomineerd is voor de WERF& Awards. “We zijn ongelofelijk trots!”, vertelt Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland. “Natuurlijk op de nominatie voor de prestigieuze HR-award van WERF&, maar meer nog op het feit dat de Retail Academy nu al een succes is. In de pilot die we in december 2018 startten met tien Amsterdamse werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt, stroomde 100% door naar een baan. Negen van hen zijn aan de slag in een van onze tankstations. Eén kandidaat is bij een andere retailer geplaatst. Natuurlijk is ons primaire doel gecertificeerde kandidaten een baan in ons eigen retailnetwerk te bieden, maar deze training geeft hen zeker ook kansen bij andere werkgevers.” Vierdaagse leer-werkstage De Retail Academy is een vierdaags leer-werktraject dat werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis laat maken met alle facetten van het werken bij een tankstation. Niels Tap vervolgt: “Denk aan mensen met een bijstands- of WIA-uitkering, maar bijvoorbeeld ook aan statushouders. We trainen hen in de ‘harde skills’, zoals kassawerk en voorraadbeheer, maar ook in ‘softe skills’, zoals klantvriendelijkheid, gastvrijheid en assertiviteit. We helpen mensen graag.” Na afloop ontvangen de deelnemers een certificaat. Multidisciplinaire samenwerking De Retail Academy is ontstaan in samenwerking met het WSP en DITIS HR. “We zagen bij Total veel kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt”, vertelt Adri Hulshoff, directeur van DITIS HR. “Geschikte kandidaten boden zich volop aan via het WSP. Het enige wat nog ontbrak, was extra begeleiding. Door als drie partijen onze krachten te bundelen kunnen we kandidaten een opleiding en intensieve begeleiding bieden.” Total is elke maandag aanwezig bij het inloopspreekuur van WSP om zich als werkgever te presenteren en in contact te komen met kandidaten. Als thuislocatie voor de Retail Academy is met zorg gekozen voor Total Stadionplein Amsterdam, waar ook een bakery en carwash aanwezig zijn. Retail Academy als schoolvoorbeeld De Werf& Awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een schoolvoorbeeld van. De doelstelling om de deelnemers aan een baan te helpen is met 100% plaatsing ruimschoots behaald. Niels Tap: “We gaan zeker verder met dit initiatief. Wellicht hebben we beginnersgeluk gehad tijdens de pilot, maar succesvol is het project zeker. Op donderdag 16 mei worden de Werf& Awards voor de vierde keer uitgereikt. Naast een vakjury-award maken genomineerden ook kans op een publieksprijs. Iedereen kan tot en met 26 april via de website van Werf& stemmen op zijn of haar favoriete case. Over Total Nederland N.V. Total Nederland

Hornbach onthult laatste behangtrends

17 april 2019
Nederlander durft steeds meer   Houten, 17 april 2019 – Bij de zoektocht naar nieuw behang klinkt vanuit veel Nederlandse kamers vaak een diepe zucht. Er is zoveel mogelijk. Waar moeten we beginnen met zoeken? En willen we ongeveer hetzelfde, of juist iets heel anders? Zijn we over een paar jaar nog steeds blij met onze keuze? Gids in het woud van behangstalen is al sinds jaar en dag Hornbach, die elk jaar rond deze tijd de laatste behangtrends onthult. Trends voor kleur, prints en structuur, die altijd spot on blijken te zijn.  De door Hornbach geselecteerde trends komen voort uit verschillende trendrapporten en zijn vervolgens vastgesteld in overeenstemming met de vertegenwoordigers uit alle Hornbach-landen. Elke vestiging heeft ruim 300 nieuwe behangsoorten van de nieuwe Hornbach-collectie op voorraad. Het complete assortiment bestaat bij elkaar – op voorraad en online – uit ruim 5000 behangsoorten. We durven steeds meer “Natuurprints raken weer helemaal in!” vertelt Nicole Emers, al sinds eind jaren negentig de trendwatcher van de projectbouwmarktketen. En niet alleen voor Hornbach Nederland, maar ook internationaal. “Mensen gaan hun muren massaal versieren met behang waarop de mooiste bloemen, planten, dieren en landschappen zijn afgebeeld. Opvallende trends die we terugzien in veel Nederlandse keukens en woonkamers, zijn ook veel dessins op donkere achtergronden en art deco-motieven. Met andere woorden, we durven steeds meer! Het idee dat alles wit moet zijn, is niet meer van deze tijd.” Inspireren Emers benadrukt dat alle denkbare structuren, patronen en kleuren in het assortiment van Hornbach terugkomen. “Met het behang uit onze collectie kun je kamers met een minimale inspanning een ware make-over geven. En dat project uitvoeren, wordt alleen maar makkelijker met het steeds populairdere en zeer gebruiksvriendelijke vliesbehang. Je kunt natuurlijk ook gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Dat je hooguit wat accenten verlegt. Wij proberen mensen vooral te inspireren om tot ideeën te komen waarmee ze ook blij zijn als het behang eenmaal op de muren zit. En wat die ideeën ook zijn, we hebben voor ieder wat wils.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Subway nu ook in het Wilde Westen van Nederland

17 april 2019
Primeur met vestiging in Slagharen Slagharen, 17 april 2019 – Tijdens het Paasweekend opent de nieuwe Subway-vestiging in Slagharen officieel haar deuren. Quick Service Restaurant Subway heeft inmiddels 212 restaurants in Nederland; in winkelstraten maar ook op bijzondere locaties zoals in tankstations en op de campus. Met attractiepark Slagharen als nieuwe aanwinst begeeft Subway zich voor het eerst in de attractie- en vakantieparkensector in Nederland. Subway Nederland wordt steeds creatiever in het signaleren van kansen voor nieuwe locaties, vertelt Business Development Agent Hans Koens: “Waar onze fans zijn, willen wij ook zijn. Zodat zij in hun lunchpauze, maar ook onderweg en in hun vrije tijd van Subway kunnen genieten. Een vestiging in attractiepark Slagharen past goed bij deze ambitie.” Attractiepark Slagharen behoort tot de keten Parques Reunidos. Deze internationale keten werkt samen met Subway, waardoor de bekende Subs onder andere al verkrijgbaar zijn in Movie Park Germany en Marineland Côte d’Azur. Koens: “Wij sluiten niet uit dat er nog meer Subway-vestigingen in attractieparken komen.” Welkome aanvulling Jo-Ann Venema, Director of Marketing & Sales bij attractiepark Slagharen, ziet Subway als een welkome aanvulling op het horeca-aanbod in het park. “Wij bieden de gasten van ons attractie- en vakantiepark ruime keuze uit eet- en drinkgelegenheden. Voor ieder wat wils, met een Chocolate Factory, pizzarestaurant, grand café en Fast Food outlets. Een Subway restaurant, met vers bereide sandwiches en salades, maakt dit aanbod compleet.” Paasweekend open In het Paasweekend gaat Subway Slagharen officieel open. Om dit te vieren, is er een openingsaanbieding. Wie een footlong Sub bestelt, krijgt het tweede exemplaar gratis. De vestiging is vanaf 10.00 uur geopend tot sluitingstijd van het park.

Suiker is goed voor je tanden

9 april 2019
TePe introduceert tandenborstel van suikerriet Rijswijk, 9 april 2019 – Vanaf vandaag kunnen Nederlanders hun tanden poetsen met suikerriet. TePe GOOD ligt namelijk in de winkel: een tandenborstel die oogt, voelt en poetst als een gewone tandenborstel, maar gemaakt is van bio-based plastic uit suikerriet. TePe Mondhygiëne Producten is de eerste die een tandenborstel van suikerriet op de markt brengt in Nederland. Het bedrijf produceert de tandenborstels met 100 procent groene energie, afkomstig van haar eigen zonnepaneelinstallatie. Duurzame glimlach “TePe GOOD heeft dezelfde eigenschappen als onze andere hoogwaardige tandenborstels, maar is gemaakt van 96% bio-based plastic. Bio-based plastic bestaat uit hernieuwbare grondstoffen, dus grondstoffen die niet op kunnen raken omdat ze altijd opnieuw geoogst kunnen worden,” vertelt Bas van der Luijt, sr. Brand Manager bij TePe Mondhygiëne Producten. “Hiermee bieden we mensen die duurzaamheid belangrijk vinden, een alternatief voor de reguliere tandenborstel. Met Tepe GOOD poets je goed en doe je goed.” Nagenoeg gesloten CO2-kringloop TePe slaat hiermee een nieuwe weg in, vertelt Van der Luijt. “Wij streven ernaar om ons complete assortiment duurzaam te maken. Het produceren en vervoeren van onze mondhygiëneproducten levert uiteraard CO2-uitstoot op, maar door goede herbruikbare materialen zoals suikerriet, kunnen we tot 95% van de CO2-uitstoot compenseren. Daarmee heeft TePe GOOD een nagenoeg gesloten CO2-kringloop. Bovendien produceren we de tandenborstels met 100% groene energie uit onze eigen zonnepaneelinstallatie.” TePe GOOD is ontwikkeld in nauwe samenwerking met tandheelkundige experts. Suikerriet Suikerriet wordt steeds populairder als duurzame grondstof. Het groeit in tropische en subtropische gebieden met een vochtig klimaat. Elke stengel suikerriet bevat 12 tot 18 procent suiker in de vorm van glucose en sacharose. Door deze suiker te vergisten, kan het worden omgezet in bio-ethanol, dat als basis wordt gebruikt voor bio-based plastic. Suikerriet wordt ook gebruikt als basis voor rum, brandstof, papier en duurzame legosteentjes. Suikerriet is een volledig hernieuwbare grondstof.

Veel Nederlanders delen bed met ongewenste partners

3 april 2019
Een op de vier mensen heeft last van huisstofmijt Nijmegen, 2 april 2019 – Ze doen ons geen pijn en je ziet ze niet, maar huisstofmijten vormen een grote plaag in veel Nederlandse slaapkamers. Feit is dat een op de vier Nederlanders allergisch is voor deze microscopische boosdoeners. Daar komt nog eens bij dat een derde van deze mensen niet eens doorheeft dat deze ongewenste bedpartners de oorzaak vormen van klachten als verkoudheid, traanogen, jeuk, eczeem, chronische vermoeidheid en zelfs astma. Uit onderzoek blijkt dat een 100% natuurlijk medisch hulpmiddel dé oplossing is om allergieklachten te verminderen zonder medicijnen te hoeven innemen. De symptomen van deze allergie kunnen ook wijzen op – veel meer voor de hand liggende – kwalen als hooikoorts en verkoudheid. Daarom beseffen veel mensen niet dat de werkelijke bron van alle ellende zich wellicht schuilhoudt in hun matras of beddengoed. Dat gebrek aan bewustzijn is ook niet vreemd; de twee huisstofmijten die in onze bedden het meest voorkomen, zijn onzichtbaar en op zichzelf onschadelijk. Ze bijten en prikken niet, maar ze produceren allergenen: hun uitscheiding en de dode mijten vormen het echte probleem. “Bij een huisstofmijtallergie is de grondige uitroeiing van de allergenen een eerste, onvermijdelijke stap van de oplossing”, benadrukt professor E. Bodart, kinderpneumo- en allergoloog, en lid van de Belgische Kring van Kinderlongartsen. Met behulp van de ExAllerSpray, voor matras en beddengoed, kunnen allergische klachten sterk verminderen. Behandeling zonder medicijnen Vanaf deze week is in Nederland de ExAller Spray verkrijgbaar, die bij een eerste behandeling 80 procent en na een derde behandeling 99% van de huisstofmijten ‘uitroeit’. Met als zekerheid dat met het wegblijven van de huissmijt ook de oorzaak van de allergie verdwijnt, waardoor de symptomen uitblijven. Hoe ExAller werkt? Als een val. Door het beddengoed te besproeien met dit middel, worden mijten uit het matras gelokt waarin ze zich schuilhouden. Vervolgens kun je het beddengoed in de wasmachine op zestig graden wassen, en zo de mijten verwijderen. Een eenvoudige, effectieve en niet-toxische manier om van je allergieklachten af te komen zonder zelf medicijnen te hoeven innemen. Dit middel is een uitvinding waarvan iedere Nederlander met huisstofmijtallergie nu kan profiteren. Over ExAller ExAller is ontstaan uit wetenschappelijk onderzoek en bevat geen schadelijke stoffen. ExAller is ontwikkeld door het Belgische Acar’Up en sinds 2017 verkrijgbaar in een groot aantal landen wereldwijd. Vanaf nu staat ExAller in het schap van alle Kruidvat-filialen. De spray van 75 ml heeft een adviesverkoopprijs van €19,99 en de 150ml spray heeft een adviesverkoopprijs van €29,99.Kijk voor meer informatie op www.exaller.com. In Nederland wordt ExAller op de markt gebracht door OTC Medical B.V. uit Nijmegen.

Wie heeft de beste klusneus van Nederland?

28 maart 2019
Geurtest bij Hornbach in teken van ‘Zo ruikt het voorjaar!’ Houten, 28 maart 2019 – Klussers met een haarfijn reukvermogen vallen binnenkort met hun neus in de boter. Op zondag 7 april organiseren alle vestigingen van Hornbach Nederland (met uitzondering van vestiging Alblasserdam op zaterdag 6 april) een eenmalige geurtest waar iedere bezoeker gratis aan mee mag doen. Deze ludieke actie staat in het teken van de nieuwe voorjaarscampagne van Hornbach Nederland, onder het motto ‘Zo ruikt het voorjaar!’. Deze landelijke voorjaarscampagne is als vanouds een ode aan alle doorzetters. Met dit jaar als boodschap dat dé geur van kluszweet onlosmakelijk verbonden is met het ontluikende voorjaar, en dus met het klusseizoen! Bekijk hier de voorjaarscampagne: https://youtu.be/ggCNZ1y_Wek. Geblinddoekt door de winkel In dat licht organiseert Hornbach Nederland een ‘sensationele geurtest’ voor iedereen die tussen 12.00 en 16.00 uur in de winkel is. “En die geurtest is een flinke uitdaging, omdat we maar liefst 120.000 artikelen in ons assortiment hebben …”, zegt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Het idee is dat de speurneuzen in groepjes van vijf personen allemaal verschillende voorjaarsgeuren proberen te onderscheiden. Geblinddoekt, uiteraard. De grote vraag is: wie heeft de beste neus voor klussen? Meer kan ik nu niet verklappen.” Voorjaarscampagne: ode aan doorzetters De voorjaarscampagne ‘Zo ruikt het voorjaar!’ (www.zoruikthetvoorjaar.nl) is typisch Hornbach: een lofzang voor iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Je moet het altijd maar weer doen, in die spaarzame vrije uren een klusproject oppakken en tot een succes maken”, zegt Maarten Post. “Dat vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen. Als Hornbach hebben we veel bewondering voor deze klushelden, die hun drukke leven niet als excuus gebruiken om projecten te laten wachten, maar opstaan om zelf hun terras aan te leggen of schuur te verbouwen. Want deze mensen, die er hun hand niet voor omdraaien om van hun project een droomproject te maken, dat zijn pas echte klussers.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Groen licht voor Hornbach Apeldoorn

27 maart 2019
Voorbereidingen zestiende vestiging direct van start   Apeldoorn, 27 maart 2019 – De zestiende vestiging van Hornbach komt in Apeldoorn. De Raad van State gaf Hornbach vandaag groen licht om te bouwen op de plek van de voormalige Americahal in Apeldoorn. De voorbereidingen gaan na dit akkoord dan ook direct van start. Dit wordt, na Duiven, de tweede vestiging van Hornbach in de provincie Gelderland. De koop was een paar jaar geleden al gesloten, maar vandaag is een grote stap genomen. Door het oordeel van de Raad van State van vandaag zijn zowel bestemmingsplan als vergunning onherroepelijk, dit betekent dat Hornbach een vestiging mag openen met tuincentrum en afhaalcentrum op de plaats waar nu de Americahal staat, aan de Laan van Erica. Na deze positieve uitspraak schiet de bouwmarkt meteen uit de startblokken. “Iedereen doet het liefste waar hij goed in is”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “En bij ons is dat: bouwen! We gaan meteen aan de slag met de voorbereidingen. De provincie Gelderland staat al jaren op onze lijst om hier ook een vestiging te bouwen. Komend voorjaar openen wij een nieuwe vestiging in Duiven en we kunnen niet wachten om een tweede vestiging te openen in Gelderland. Ruim 9.100 vierkante meter voor een prachtige nieuwe bouwmarkt en 4.800m2 voor een tuincentrum. En ook komt er een afhaalcentrum voor bezoekers van 1.700 vierkante meter. Het gaat goed met Hornbach in Nederland, en we zijn trots dat we binnenkort ook de mensen in Apeldoorn en omgeving mogen verwelkomen. Hornbach heeft momenteel veertien vestigingen in Nederland. Begin volgend jaar wordt in Duiven de vijftiende vestiging geopend. Apeldoorn zou dan dus de zestiende vestiging zijn. De ambitie van Hornbach is circa 25 vestigingen in Nederland. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Wie heeft de beste klusneus van Den Haag?

18 maart 2019
Geurtest bij Hornbach in teken van ‘Zo ruikt het voorjaar!’ Den Haag, 18 maart 2019 – Klussers met een haarfijn reukvermogen vallen binnenkort met hun neus in de boter. Op zaterdag 23 en zondag 24 maart organiseert Hornbach Den Haag een eenmalige geurtest waar iedere bezoeker gratis aan mee mag doen. Deze ludieke actie staat in het teken van de nieuwe voorjaarscampagne van Hornbach Nederland, onder het motto ‘Zo ruikt het voorjaar!’  Deze landelijke voorjaarscampagne is als vanouds een ode aan alle doorzetters. Met dit jaar als boodschap dat dé geur van kluszweet onlosmakelijk verbonden is met het ontluikende voorjaar, en dus met het klusseizoen! Bekijk hier de voorjaarscampagne: https://youtu.be/ggCNZ1y_Wek. Geblinddoekt door de winkel In dat licht organiseert Hornbach Den Haag een ‘sensationele geurtest’ voor iedereen die tussen 12.00 en 16.00 uur in de winkel is. “En die geurtest is een flinke uitdaging, omdat we maar liefst 120.000 artikelen in ons assortiment hebben …”, zegt vestigingsmanager Emile Gies. “Het idee is dat de speurneuzen in groepjes van vijf personen allemaal verschillende voorjaarsgeuren proberen te onderscheiden. Geblinddoekt, uiteraard. De grote vraag is:wie heeft de beste neus voor klussen? Meer kan ik nu niet verklappen.” Hornbach Den Haag is te vinden aan Singel 115, 2497 GS Den Haag. Voorjaarscampagne: ode aan doorzetters De voorjaarscampagne ‘Zo ruikt het voorjaar!’ (www.zoruikthetvoorjaar.nl) is typisch Hornbach: een lofzang voor iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Je moet het altijd maar weer doen, in die spaarzame vrije uren een klusproject oppakken en tot een succes maken”, zegt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Dat vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen. Als Hornbach hebben we veel bewondering voor deze klushelden, die hun drukke leven niet als excuus gebruiken om projecten te laten wachten, maar opstaan om zelf hun terras aan te leggen of schuur te verbouwen. Want deze mensen, die er hun hand niet voor omdraaien om van hun project een droomproject te maken, dat zijn pas echte klussers.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach lanceert campagne waar luchtje aan zit

15 maart 2019
Zó ruikt het voorjaar! Houten, 15 maart 2019 – Het is maar goed dat geurtelevisie nog niet bestaat. Anders zouden veel tv-kijkers de komende week hun neus ophalen bij de nieuwste reclamecampagne van HORNBACH Bouwmarkt Nederland. De projectbouwmarktketen vindt het voorjaar namelijk niet alleen ruiken naar vers gemaaid gras en bloeiende bloemenvelden, maar juist ook naar iets heel anders, dat zo puur is als verse aarde. Volgens de eigenzinnige bouwmarkt is dé geur van het voorjaar juist gerelateerd aan zwetende klussers. Aan klussers die hun project met beide handen aanpakken en ervoor gaan. Dat is de boodschap van de nieuwe Hornbach-campagne ‘Zo ruikt het voorjaar’, die eerder deze week al op raadselachtige wijze begon.   “De gemiddelde Nederlander denkt bij het voorjaar aan frisse geuren, van de natuur buiten tot de grote schoonmaak binnen”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Als Hornbach zien wij dat net iets anders, zoals de meeste mensen inmiddels van ons gewend zijn. Wij associëren het voorjaar met de start van het klusseizoen buiten, met de start van nieuwe projecten. Dat betekent hard werken. Een dagje zweten. Niets om je voor te schamen. Integendeel, met deze campagne vieren we dat de geur van kluszweet in de lucht hangt. Vermengd met de geur van omgewoelde aarde, groen gras en ontluikende bloemen.” Ode aan doorzetters De campagne (www.zoruikthetvoorjaar.nl) is typisch Hornbach: altijd een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Je moet het altijd maar weer doen, in die spaarzame vrije uren een klusproject oppakken en tot een succes maken”, realiseert Post zich. “Dat vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen. Als Hornbach hebben we veel bewondering voor deze klushelden, die hun drukke leven niet als excuus gebruiken om projecten te laten wachten, maar opstaan om zelf hun terras aan te leggen of schuur te verbouwen. Want deze mensen, die er hun hand niet voor omdraaien om van hun project een droomproject te maken, dat zijn pas echte klussers.” Onderbroek op straat De tv-commercial is vanaf vandaag te zien, maar veel Nederlanders kregen eerder deze week op straat al lucht van deze nieuwe campagne. Geen voorbijganger zal de abri’s zijn ontgaan met daarop een vieze onderbroek, omringd door allemaal fleurige bloemen en daaronder de tekst: ‘Ontdek dé voorjaarsgeur’. Wie nieuwsgierig was naar de achterliggende boodschap, kon verder kijken op www.zoruikthetvoorjaar.nl. De tv-commercial vormt de basis van de campagne ‘Zo ruikt het voorjaar’. De projectbouwmarktketen zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print. Bekijk de commercial hier: https://youtu.be/ggCNZ1y_Wek Credits: Agentschap: HEIMAT, Berlijn Productie: ANORAK Film GmbH Regie: Sam Hibbard Muziek: BLUTdruck Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van

Maak je eigen houten paasei

13 maart 2019
Hornbach organiseert kinderwerkplaats op zaterdag 23 maart Houten, 11 maart 2019 – Zaterdag 23 maart opent bouwmarkt Hornbach, de deuren van haar kinderwerkplaats. Jonge doe-het-zelvers kunnen er knutselen aan een stoer steigerhouten paasei dat als wandrek gebruikt kan worden. “We gaan zagen en verven”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Onder professionele begeleiding kunnen de kinderen hun eigen paasei figuurzagen. Daarna mogen ze het ei personaliseren. Verf het bijvoorbeeld in je favoriete kleur of schilder je eigen naam erop. Voorzie het ei van plankjes en je kunt het als wandrek gebruiken. En terwijl de kinderen de handen uit de mouwen steken, kunnen hun ouders op hun gemak een rondje door de bouwmarkt maken.” Gratis meedoen De kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie http://www.hornbach.nl/kinderwerkplaats.

Feestelijke mijlpaal in de Week Zonder Vlees

12 maart 2019
Ben van Overbeeke bestelt 30.000e Vegan Supreme Breda, 11 maart 2019 – Feest bij Subway Breda in de Karnemelkstraat. Op de eerste dag van de Week Zonder Vlees werd hier de 30.000e Vegan Supreme verkocht, sinds de introductie van deze variant in Nederland. Ben van Overbeeke bestelde deze Sub en werd verrast met een VIP-behandeling en een jaar lang elke week een gratis Sub of salade. VIP-behandeling Van Overbeeke stond op maandag 11 maart even raar te kijken. Toen hij een Vegan Supreme bestelde, wachtte hem een grote verrassing. Het bleek dat hij de 30.000e Vegan Supreme had besteld, sinds deze in januari 2019 werd geïntroduceerd. Van Overbeeke werd uitgeroepen tot VIP en mocht plaatsnemen aan een feestelijk gedekte tafel. Als VIP won hij een jaar lang elke week een gratis Sub of salade. “Hier ga ik volop gebruik van maken, want dit is mijn favoriete lunchplek. Ik heb de Vegan Supreme laatst geproefd, erg lekker. Dus ik bestelde hem vandaag weer. Dat bleek een heel goede keuze! Maar ik vind de Italian B.M.T. ook heerlijk, ik houd van afwisseling.” Vegan Supreme Sinds januari 2019 is de Vegan Supreme verkrijgbaar bij Subway: een gekruide kikkererwtenburger omhuld met quinoa, op een broodsoort naar keuze. Het is een voorbeeld van een veganistische optie in het ruime assortiment van Subway. Dat bestaat uit een groot aantal ingrediënten waarmee iedereen naar eigen wens zijn sandwich of salade kan samenstellen, die vers wordt bereid. Week Zonder Vlees Van 11 tot 17 maart 2019 is het de Nationale Week Zonder Vlees. In deze week, die als doel heeft om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, brengt Subway volop onder de aandacht dat er lekkere alternatieven zijn. Isabel Boerdam, initatiefnemer van de Week Zonder Vlees, is verheugd dat de 30.000e Vegan Supreme in ‘haar’ Week Zonder Vlees is besteld. “Dit toont precies aan wat we willen uitdragen: er zijn lekkere alternatieven voor vlees en het loont om die eens te proeven. Doordat Subway partner is van de Week Zonder Vlees, zien mensen in dat je gemakkelijk, snel en lekker vegetarisch kunt eten, ook onderweg of tijdens de lunch.”  

Koningin Wilhelmina, Anne Frank en Aletta Jacobs ontvangen bloemen

8 maart 2019
Fleurop roept op heldinnen te bedanken op Internationale Vrouwendag Veenendaal, 8 maart 2019 – Bloemen sieren vandaag de standbeelden van Anne Frank in Amsterdam, Aletta Jacobs in Groningen en koningin Wilhelmina in Apeldoorn. Een ludieke actie van bloemenspecialist Fleurop, die daarmee oproept heldinnen te bedanken op deze Internationale Vrouwendag. Al sinds 1911 wordt op 8 maart wereldwijd stilgestaan bij de positie van vrouwen in de maatschappij. Het thema van Internationale Vrouwendag 2019 is heldinnen. “Anne Frank, Aletta Jacobs en koningin Wilhelmina waren heldinnen bij uitstek. Aletta Jacobs vanwege haar strijd voor vrouwenkiesrecht, Wilhelmina omdat zij het volk tijdens de Tweede Wereldoorlog moed insprak via de geheime zender Radio Oranje, en Anne Frank omdat zij met haar dagboek miljoenen mensen inspireert. Maar je hoeft geen grote daad te verrichten om een heldin te zijn”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Met deze actie willen we mensen inspireren heldinnen in de eigen omgeving te bedanken. Internationale Vrouwendag is daar een mooi moment voor.” #Mijnheldin Van grote tot kleine daden, iedereen kent wel iemand in zijn of haar omgeving die zich voor jou heeft ingezet of je uit de brand heeft geholpen. Denk aan de buurvrouw die boodschappen voor je doet als je ziek bent, een goede vriendin die je uit de brand helpt door jouw kinderen uit school te halen of een lerares of collega die jouw talenten weet te vergroten. Laat weten hoe belangrijk zij voor je zijn. Kijk voor meer informatie op www.facebook.com/fleurop.nl Bezorg een goed gevoel De Zwart vervolgt: “De actie brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze leggen zij in elk boeket het gevoel van de gever.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Persoonlijk tuinadvies bij Hornbach

6 maart 2019
Tuinadviesdagen op 30 maart, 6 en 13 april   Houten, 4 maart 2019 – De voorjaarszon heeft zich vorige week al massaal laten zien, dus bij uitstek weer tijd om de tuin in te gaan. Veel mensen willen de tuin echt onder handen nemen, er een project van maken. Maar hoe? Tijdens de Tuinadviesdagen bij Hornbach geven tuinontwerpers persoonlijk advies. In alle vestigingen (met uitzondering van Nieuwerkerk aan den IJssel) van de bouwmarkt, kan iedereen een adviesgesprek voeren met een onafhankelijke tuinontwerper. De Tuinadviesdagen zijn dit jaar op zaterdag 30 maart en zaterdag 6 en 13 april. “We zien het bij veel van onze klanten. Ze willen graag aan de slag met hun tuinproject, maar weten niet goed waar te beginnen”, vertelt marketingmanager Maarten Post, van Hornbach. “Een tuinontwerper kan je daarmee goed op weg helpen. Daarom organiseren wij vanaf 30 maart weer Tuinadviesdagen. Praat een uur met een tuinontwerper, dan weet je hoe je jouw tuin het beste kunt inrichten en wat daarvoor nodig is. Rekening houdend met de ligging van de tuin en de stand van de zon, geeft de tuinontwerper tips die passen bij jouw wensen. Inclusief advies over plantkeuze en materialen.” Tuintrends Dit voorjaar is de kindvriendelijke tuin nog steeds een grote trend volgens de ontwerpers,met veilige materialen, zoals (kunst)gras en rubbertegels. Ook steeds belangrijker is klimaatbestendigheid: planten moeten tegen hoge temperaturen en droogte kunnen, afwatering moet berekend zijn op hevige regenval. Een derde trend zijn borders met veel afwisseling. Borders zijn al een paar jaar populair, als manier om wel wat bloemen en planten in de tuin te hebben zonder dat dit veel onderhoud vergt. De laatste trend is dat er veel afwisseling zit in de borders met verschillende kleuren, hoogtes, vormen en bloeitijden. Inschrijven De tuinontwerpers denken mee over kleine en grote aanpassingen aan de tuin om er optimaal van te kunnen genieten. Belangstellenden kunnen een tuinadviesgesprek inplannen bij een Hornbach-vestiging via de website www.hornbach.nl/tuinadvies. De kosten bedragen € 25,00, inclusief een schets van de tuinindeling. Wees er snel bij, want vol = vol. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hans Zijlstra trots op resultaat Wereldbekerwedstrijd

6 maart 2019
Groningse bloemist 14e bij Fleurop Interflora World Cup in Philadelphia Groningen, 5 maart 2019 – De Groningse bloemist Hans Zijlstra vertegenwoordigde Nederland dit weekend tijdens de Fleurop Interflora World Cup in Philadelphia (USA). Door nog onbekende oorzaak brak de tafel waarop één van zijn creaties ten toon gesteld stond doormidden. Een plek in de finale was daardoor niet voor hem weggelegd. Desondanks is hij trots op zijn veertiende plaats. “De teleurstelling is enorm”, vertelt Hans Zijlstra. “Want het ging zó goed. Ik voelde mij goed, de bloemen waren goed en de frames die ik ter voorbereiding had gemaakt en weken geleden al naar Amerika had verscheept, waren goed aangekomen. Ondanks dat ik de finale niet gehaald heb, ga ik met een goed gevoel en opgeheven hoofd naar huis. Het was een eer Nederland te mogen vertegenwoordigen op deze olympische spelen onder bloemisten.” Opdrachten De eerste opdracht die Hans moest uitvoeren was het maken van een architectonisch object. Een florale creatie waarin hij moest laten zien dat zelfs de kleinste details van betekenis waren voor het geheel. Hans maakte een frame van koperen buizen waarin hij tropische bloemen verwerkte. Die rezen als het ware op uit een bedje van koffiebonen, kenmerkend voor de regio waarin de gebruikte bloemen groeien. Daarnaast maakte hij een handgebonden boeket en een tafelarrangement voor twee. Alle creaties werden beoordeeld op idee, kleur, compositie en techniek volgens het door Florint vastgestelde internationale 100 puntensysteem. Winnaar Australië werd eerste in de ranglijst met Rusland gevolgd als tweede. Hongarije werd derde. In totaal deden bloemisten uit 23 landen mee aan de wereldbekerwedstrijd. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is sinds 1921 gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.