Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Klussers om de oren geslagen

19 juli 2019
Duidelijkheid staat voorop in nieuwe campagne Hornbach Houten, 19 juli 2019 – De nieuwe Hornbach-commercial is in-your-face. Letterlijk. Een klusser die zich in de bouwmarkt hardop afvraagt of het product geen ‘lokkertje’ is, wordt tot de orde geroepen met een klap in het gezicht. Hornbach is al-tijd de goedkoopste, het hele jaar door. Hand erop. De campagne is de eerste Nederland-only-productie van Heimat, het Duitse reclamebureau achter de typische Hornbach-reclamespots.  “Mensen worden om de oren geslagen met onze laagsteprijsgarantie”, lacht Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Nou, figuurlijk dan. Wie onze stijl kent, weet dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Wij scheppen duidelijkheid over onze lage prijzen en dat doen we op de Hornbach-manier. Rauw en met een knipoog. De nieuwe campagne is speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht. Consumenten balen ervan, zitten soms zelfs te wachten op die ene kortingsactie. Maar wachten en klussen gaan niet samen. Doorbouwen, dat is wat je wilt. Daarom bieden wij altijd de laagste prijs: zowel aan doe-het-zelvers als professionele klussers. We willen niet dat consumenten daar nog langer aan twijfelen.” Hand erop De basis van de campagne wordt gevormd door tv-commercials. Vanaf 18juli zijn drie verschillende spots op televisie te zien. Daarin haalt de hoofdrolspeler alle clichés over aanbiedingen aan: van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’ Hornbach zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print. Bekijk de commercials hier. Credits: Agentschap: Heimat, Berlijn Productie: Holy Fools, Amsterdam Regie: Andre Maat, Amsterdam Muziek: PaulSchwabe, Berlijn en Amsterdam Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Bouwvak nog altijd onderwerp van gesprek

18 juli 2019
45% zzp’ers werkt op volle kracht door Houten, 18 juli 2019 – Officieel bestaat de bouwvak niet meer. In 1982 werd de verplichte vakantie midden in de zomer uit de cao’s geschrapt. Toch is dé bouwvak bijna veertig jaar later nog steeds onderwerp van gesprek. Bijna de helft van de bouwbedrijven werkt op volle kracht door tijdens de bouwvak. En dat terwijl er in de zomerperiode nog altijd bouwmarkten zijn die de deuren rustig één tot drie weken sluiten. Een stijgend aantal bouwbedrijven laat de bouwvak links liggen. Er is volop werk, ook in de zomer. De meest recente cijfers* laten zien dat twee derde van alle bouwbedrijven in de zomer doorwerkt. 45% op volle kracht, 20% met een lagere bezetting. En dat merken ze ook bij projectbouwmarkt Hornbach. ProfiManager Michael van der Geest laat weten: “Juli en augustus zijn drukke maanden. Ook in de zomer weten professionals ons goed te vinden. Hornbach-vestigingen zijn elke werkdag open van 07.00 tot 21.00 uur en ook in het weekend kun je bij ons terecht voor deskundig advies.” Bouwvakkers aan de slag, consumenten op vakantie De bouwmarkt signaleert dat consumenten dankbaar gebruikmaken van de afnemende populariteit van de bouwvak. Michael van der Geest vervolgt: “We zien dat professionele klussers de zomerperiode gebruiken om klussen te klaren, terwijl consumenten op vakantie gaan. Zelf gaan klussers liever een aantal keer een lang weekend weg. We merken ook dat zzp’ers steeds vaker projectmatig aan omvangrijke projecten werken. Ze kunnen de tijd dus goed gebruiken en daar helpen wij hen bij. Een telefoontje naar onze ProfiService en we leggen benodigde bouwmaterialen klaar.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). * Bron: UPS Marketing Consultancy 2017

Total wint Werf& Award met Retail Academy

12 juli 2019
Energiemaatschappij neemt verantwoordelijkheid met maatschappelijk HR-initiatief Den Haag, 11 juli 2019 – Total Nederland N.V. is met haar Retail Academy in de prijzen gevallen. Dit maatschappelijke HR-initiatief biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een vierdaagse leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. Gebleken succes heeft ervoor gezorgd dat Total een Werf& Award in de categorie beste recruitmentcase 2019 heeft gewonnen. “Deze award is de kroon op ons werk!”, reageert Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland N.V. “Het concept, waarbij we deelnemers in korte tijd heel gericht klaarstomen voor een baan bij een van onze stations, slaat aan. De prijs is natuurlijk ook voor DITIS HR – die innovatieve producten en projecten ontwikkelt, zodat werkgevers goede medewerkers kunnen vinden en behouden – en het Werkgeversservicepunt Groot Amsterdam. In samenwerking met hen is de Retail Academy tot stand gekomen.” Zonder ervaring aan de slag   De Werf& awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een prachtig voorbeeld van. De vakjury roemde het innovatieve karakter van de Retail Academy. Ook liet ze weten dat het bijzonder is dat Total zich samen met DITIS HR en de gemeente Amsterdam richt op het aanboren van een nieuwe doelgroep in de werving: mensen zonder ervaring in verkoop. Niels Tap vervolgt: “Iedereen die achttien jaar is en de Nederlandse taal spreekt is welkom bij de Retail Academy. Ook mensen met een bijstands- of WIA-uitkering en statushouders. We vragen niet om een CV, we zoeken motivatie en enthousiasme.” Vertrouwen bieden Total startte de Retail Academy in december 2018. Destijds met 10 kandidaten in de regio Amsterdam. 9 van hen werken nu nog bij Total. Inmiddels hebben 36 kandidaten de Academy succesvol doorlopen. Na Amsterdam wordt gewerkt aan eenzelfde opzet in Utrecht, Rotterdam en mogelijk ook Amersfoort. Niels Tap: “De Retail Academy is misschien gedurfd, maar een gebleken win-win project. Werkzoekenden die nergens aan de slag komen, zijn het vertrouwen in werkgevers kwijt. Wij bieden dat vertrouwen wel. Dat motiveert mensen en levert mooie resultaten op. Wij de juiste medewerkers, zij een waardevolle plek in de maatschappij.” Over Total Nederland N.V. Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken TOTAL, ELF en TOTAL AGRI op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, het op vier na grootste energiebedrijf ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl Over de divisie Marketing & Services De divisie Marketing & Services van Total ontwikkelt en verkoopt producten die voornamelijk zijn afgeleid van ruwe olie, en alle bijbehorende services. Haar 31.000 medewerkers zijn aanwezig in 109 landen

Consortium North Sea Wind Power Hub presenteert haalbare oplossing voor bereiken klimaatdoelen

10 juli 2019
Onderzoeken laten zien dat reeks kleinere ‘energie-eilanden’ meest efficiënt is Het internationale North Sea Wind Power Hub-consortium (NSWPH) presenteerde vandaag haar onderzoeksresultaten naar de mogelijkheden en voorwaarden om één of meerdere windenergie hubs in de Noordzee te bouwen. Het voorgestelde Hub-and-Spoke-concept geeft invulling aan de ambitie van de klimaatdoelen. De uitkomst van de onderzoeksfase: het Hub-and-Spoke-concept is technisch en economisch uitvoerbaar. Een windenergie hub van 10 tot 15 gigawatt kan de eerste stap zijn in de ontwikkeling van een of meerdere hubs die onderling en met omringende landen worden verbonden. Het consortium vraagt Nederlandse, Deense en Duitse overheden en de Europese Commissie om deze ontwikkeling gezamenlijk verder vorm te geven in consultatie met andere stakeholders. Hub-and-Spoke Concept Het consortium wil de grootschalige uitrol en integratie mogelijk maken van windenergie op de Noordzee, ver uit de kust. Dit probeert zij te realiseren tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten, als onderdeel van de transitie naar duurzame energiebronnen. De visie is gebaseerd op een internationaal gecoördineerde uitrol van Hub-and-Spoke projecten, waarbij windparken worden aangesloten op centraal gelegen hubs op zee. Noordzeelanden en hubs worden met elkaar verbonden via kabels of pijpleidingen. Zo worden energiemarkten en sectoren met elkaar verbonden en wordt de windenergie slim geïntegreerd in het onshore energienetwerk, inclusief toepassing van power-to-gas. Deze aanpak heeft grote voordelen op economisch vlak en beperkt klimaat- en milieueffecten. Er worden oplossingen geboden om klimaatdoelen uit het akkoord van Parijs tijdig te behalen. Deze oplossingen zijn ook in lijn met bestaande klimaatafspraken van Nederland en Denemarken. Bovendien dragen ze bij aan de doelstelling van Duitsland om kernenergie en het gebruik van kolen uit te faseren. Het consortium onderzocht de mogelijkheden en voorwaarden om een of meer windenergie hubs in de Noordzee te bouwen. Hiervoor zijn verschillende studies gedaan (en scenario’s uitgewerkt) in consultatie met beleidsmakers, offshore windparkontwikkelaars en natuur- en milieuorganisaties (ngo’s). Technisch uitvoerbaar Het initiële concept van één grote windenergie hub midden in de Noordzee is geëvolueerd tot een stapsgewijze uitrol van meerdere kleinere hubs. Deze zijn elk toegespitst op lokale omstandigheden en hebben minder impact op het milieu. De technisch optimale grootte van een hub ligt op 10 tot 15 gigawatt capaciteit. Een eerste Hub-and-Spoke project zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch verbonden zijn met de kust, met grootschalige power-to-gas conversie- en opslagcapaciteit om eventuele pieken en dalen in de energievoorziening op te kunnen vangen. Het consortium onderzocht drie mogelijke ontwerpscenario’s voor de hubs, gebaseerd op funderingstypen: eilanden gevuld met zand, caisson-eilanden en platforms. Internationale coördinatie nodig Volgens alle internationale onderzoeken en scenario’s is na 2030 een hoger tempo nodig bij de uitrol van  offshore windparken in Europa om de klimaatdoelen van Parijs te halen. Dit gebeurt nu met 2 gigawatt per jaar. Om een offshore windcapaciteit tussen de 70-150 gigawatt te bereiken voor de Noordzee in 2040, is er circa 7 gigawatt per jaar nodig tussen 2023 en 2040. Met een internationaal gecoördineerde aanpak is dit haalbaar. Deelnemende landen zouden grootschalige offshore windparken effectiever met elkaar kunnen verbinden en integreren. Dit zou ook significant minder kosten

’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten 100e duurzame bloemist van Nederland

8 juli 2019
Ambitie: alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 Hoornaar, 8 juli 2019 –’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is de 100e Nederlandse bloemenwinkel die duurzaam gecertificeerd is. De de bloemenwinkel ontving recent het zilveren certificaat van het onafhankelijke keurmerk Barometer Duurzame Bloemist overhandigd door Gaston Starreveld. Sanne Vonk, medewerkers van de bloemenwinkel, mocht het certificaat in ontvangst nemen. Dat gebeurde tijdens een feestelijk duurzaamheidsevenement in Amsterdam. Al meer dan achttien jaar is Gonny van Veen eigenaresse van Fleurop-bloemenwinkel ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten, gelegen in de Alblasserwaard. Ze is trots op het behaalde zilveren certificaat van de Barometer Duurzame Bloemist: “Dit certificaat krijg je niet zomaar. Een groot deel van de bloemen die je verkoopt, moet duurzaam geteeld zijn. Maar ook je bedrijfsvoering moet aan duurzaamheidseisen voldoen. Zo scheiden we afval, verminderen we ons energieverbruik en gebruiken we geen chloor meer, maar milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. Ik zie het certificaat echt als een meerwaarde. Voor mijzelf, omdat ik mij als bloemist kan onderscheiden, maar ook voor de samenleving. We moeten allemaal zuinig met de aarde omgaan.” Alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is niet de eerste Fleurop-bloemenwinkel die het certificaat behaalt. Inmiddels zijn zestig vakbloemisten duurzaam gecertificeerd. En als het aan de bloemenspecialist ligt, worden dit er nog veel meer. Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, laat weten: “Onze bloemisten werken dagelijks met producten uit de natuur. Daar moeten we dus zuinig mee omgaan. Duurzaamheid is dan ook een speerpunt voor ons en onze bloemisten. Onze ambitie is dat eind 2020 alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd zijn.” Feestelijke uitreiking SMK, de beheerder van het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist, organiseerde het duurzaamheidsevenement samen met de Nationale Postcodeloterij en Stichting Doen. Die laatste twee stonden aan de wieg van de Barometer en ondersteunden de ontwikkeling ervan. Nadat ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten zelf in de duurzame bloemen werd gezet door Gaston Starreveld, gaven deskundigen hun visie op wat de Barometer betekent voor maatschappelijk verantwoord inkopen en duurzamer ondernemen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl

’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten 100e duurzame bloemist van Nederland

8 juli 2019
Ambitie: alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 Hoornaar, 8 juli 2019 –’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is de 100eNederlandse bloemenwinkel die duurzaam gecertificeerd is. De bloemenwinkel ontving recent het zilveren certificaat van het onafhankelijke keurmerk Barometer Duurzame Bloemist overhandigd door Gaston Starreveld. Sanne Vonk, medewerkers van de bloemenwinkel, mocht het certificaat in ontvangst nemen. Dat gebeurde tijdens een feestelijk duurzaamheidsevenement in Amsterdam. Al meer dan achttien jaar is Gonny van Veen eigenaresse van Fleurop-bloemenwinkel ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten, gelegen in de Alblasserwaard. Ze is trots op het behaalde zilveren certificaat van de Barometer Duurzame Bloemist: “Dit certificaat krijg je niet zomaar. Een groot deel van de bloemen die je verkoopt, moet duurzaam geteeld zijn. Maar ook je bedrijfsvoering moet aan duurzaamheidseisen voldoen. Zo scheiden we afval, verminderen we ons energieverbruik en gebruiken we geen chloor meer, maar milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. Ik zie het certificaat echt als een meerwaarde. Voor mijzelf, omdat ik mij als bloemist kan onderscheiden, maar ook voor de samenleving. We moeten allemaal zuinig met de aarde omgaan.” Alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is niet de eerste Fleurop-bloemenwinkel die het certificaat behaalt. Inmiddels zijn zestig vakbloemisten duurzaam gecertificeerd. En als het aan de bloemenspecialist ligt, worden dit er nog veel meer. Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, laat weten: “Onze bloemisten werken dagelijks met producten uit de natuur. Daar moeten we dus zuinig mee omgaan. Duurzaamheid is dan ook een speerpunt voor ons en onze bloemisten. Onze ambitie is dat eind 2020 alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd zijn.” Feestelijke uitreiking SMK, de beheerder van het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist, organiseerde het duurzaamheidsevenement samen met de Nationale Postcodeloterij en Stichting Doen. Die laatste twee stonden aan de wieg van de Barometer en ondersteunden de ontwikkeling ervan. Nadat ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten zelf in de duurzame bloemen werd gezet door Gaston Starreveld, gaven deskundigen hun visie op wat de Barometer betekent voor maatschappelijk verantwoord inkopen en duurzamer ondernemen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl

Feliciteren doe je met bloemen

17 juni 2019
Fleurop laat in nieuwe campagne zien dat elke mijlpaal gevierd mag worden Veenendaal, 17 juni 2019 – Een verjaardag, nieuwe woning, geboorte, met pensioen gaan, het behalen van je rijbewijs of diploma … Iedere mijlpaal is er een om te vieren. In haar nieuwe online campagne laat bloemenspecialist Fleurop zien hoe je dat aanpakt. “Iedere mijlpaal is reden voor een feest!”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “En feestvieren doe je samen. Dus waar wacht je op? Feliciteer je vrienden, familieleden of collega’s en zeg het met bloemen. Met onze nieuwe campagne bieden we kijkers inspiratie voor een fantastisch geschenk, het hele jaar door.” Crossmediale campagne Online spots vormen de basis van de campagne. Daarin speelt Fleurop-bloemist Renee Klatten van Leaf Bloemen uit Capelle aan den IJssel de hoofdrol. We zien hoe zij met passie, vakmanschap en de allermooiste bloemen een boeket samenstelt, terwijl klanten haar informeren over de bijzondere mijlpaal waar het boeket voor bedoeld is. De campagnestartonline en is nu te zien via social media en online video. Bezorg een goed gevoel Ook deze campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever”, besluit Jeroen de Zwart. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Werk en Inkomen Lekstroom kiest voor Van Hulzen Communicatie

13 juni 2019
Communicatieadvies voor W&I-organisatie in gebied met 180.000 inwoners Voorschoten, 13 juni 2019 – Van Hulzen Communicatie is de nieuwe communicatiepartner van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL), de regionale uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomensondersteuning en schuldhulpverlening in het Lekstroomgebied. Met het ondertekenen van de overeenkomst is de samenwerking deze maand officieel bekrachtigd. Van Hulzen Communicatie, het fullservice-communicatiebureau uit Voorschoten, kwam onlangs als pitchwinnaar uit de bus. Daarin gaf WIL aan dat zij op zoek is naar een partner voor strategisch communicatieadvies, het ontwerpen en ontwikkelen van communicatiemiddelen en het opzetten van een intranet. WIL is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en de voormalige gemeente Vianen. Haar werkterrein bestrijkt een gebied met 180.000 inwoners. Strategisch en creatief De werk- en inkomensorganisatie wil haar communicatie-inspanningen nog beter laten aansluiten bij haar complexe doelgroepen. Marjolein van Veenendaal, communicatieadviseur bij WIL, laat weten: “Met Van Hulzen Communicatie aan onze zijde gaat dat zeker lukken. Een bureau dat ons zowel strategisch als creatief bijstaat, iets wat essentieel is gezien onze doelgroep en haar specifieke behoeften.” Petra Langeveld, adviseur en partner bij Van Hulzen Communicatie, is verheugd over de samenwerking. “Echt een opdracht voor ons, omdat wij strategie, creatie en content perfect op elkaar af kunnen stemmen. We hebben het allemaal in huis. WIL is een interessante organisatie, waar wij onze, bijna 70-jarige, ervaring graag voor inzetten.” Kijk voor meer informatie op www.wil-lekstroom.nl. Over Van Hulzen Communicatie     Van Hulzen Communicatie is een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, mediaspecialisten, vormgevers en tekstschrijvers. In totaal werken bij Van Hulzen Communicatie twintig professionals, voor opdrachtgevers in de profit- en non-profitsector, waaronder de provincie Zuid-Holland, de gemeente Rotterdam, Hornbach en Subway. Kijk voor meer informatie op www.vanhulzencommunicatie.nl.

Fleurop zet geslaagden in de bloemen

12 juni 2019
Met bussen vol boeketten op zoek naar wapperende vlaggen Veenendaal, 12 juni 2019 – Na lang wachten krijgen middelbare scholieren vandaag eindelijk de examenuitslagen. Dat betekent voor velen: tijd om de bloemetjes buiten te zetten. Bloemenspecialist Fleurop helpt hen daar graag bij en gaat vanmiddag op pad met bussen vol bloemen. Wie de vlag heeft uithangen maakt kans op een prachtig boeket. Fleurop-bloemisten door het hele land trekken er vanmiddag op uit. Op zoek naar gevels met vlag én tas. “Het moment waarop dat langverwachte telefoontje binnenkomt vergeet je nooit meer”, vertelt Wendy Smit, Marketing manager van Fleurop Nederland. “Die blijdschap en opluchting, geeft iedereen positieve energie. Bij die vreugde hoort natuurlijk een prachtig boeket, want feest vier je met bloemen!” Bezorg een goed gevoel     Ook deze actie brengt essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Daar zetten onze bloemisten zich dagelijks voor in door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever. Bij deze feliciteren wij alle geslaagde jongeren in Nederland!”, aldus Wendy Smit.

Speeddaten bij Hornbach in Duiven

12 juni 2019
Projectbouwmarkt zoekt 200 nieuwe medewerkers Duiven, 12 juni 2019 – Passen we bij elkaar? Dat is de grote vraag tijdens de speeddates die Hornbach organiseert om medewerkers te werven voor haar nieuwe vestiging in Duiven. De projectbouwmarkt zoekt voor deze vestiging circa 200 medewerkers en organiseert daarom zes wervingsdagen in samenwerking met het UWV en Werkgevers Service Punt Midden-Gelderland. De eerste speeddatesessie is op 13 juni. Hoewel haar Gelderse vestiging pas in het voorjaar van 2020 opengaat, begint Hornbach nu al met de werving. Goed personeel is de ruggengraat van de bouwmarktketen, vertelt HR-manager Harald de Ruijter. “Wij onderscheiden ons door klantgerichtheid en deskundig advies. Veel van onze medewerkers hebben een achtergrond in de bouwwereld. Zij kunnen klanten daardoor goed adviseren over de aanpak van hun project. Bovendien bieden wij al onze collega’s uitstekende interne opleidingsprogramma’s, waardoor zij zich verder kunnen ontwikkelen. Voor de nieuwe vestiging in Duiven zoeken we 200 vakkundige collega’s, dus er is werk aan de winkel. Speeddates werken dan effectief. De kracht van deze vorm is dat we na een dag beslissen wie we aannemen. Zo selecteren we op een slagvaardige manier nieuwe mensen.” Inwerkprogramma Omdat Hornbach deskundigheid van de medewerkers zo belangrijk vindt, pakken zij het inwerkprogramma serieus aan, vervolgt De Ruijter. “De medewerkers voor onze vestiging in Duiven worden ingewerkt in andere vestigingen, zodat ze het reilen en zeilen binnen Hornbach al helemaal kennen. Door intensief samen te werken met collega’s, leren ze veel. Ook gaan ze de schappen vullen in Duiven, zodat ze het assortiment, met ruim 120.000 verschillende soorten artikelen, al een keer door hun vingers hebben laten gaan en weten welke artikelen waar liggen. Zo zijn ze, wanneer de vestiging opent, volledig ingewerkt!” Opening voorjaar 2020 De bouw van Hornbach Duiven heeft inmiddels het hoogste punt bereikt. De opening mag dan in het voorjaar van 2020 zijn, voor de medewerkers begint het al eerder. Zij worden komende herfst ingewerkt en gaan vanaf de winter in Duiven aan de slag. De speeddates voor werk bij Hornbach Duiven zijn op 13 juni, 18 juni, 4 juli, 27 augustus, 5 september en 8 oktober. Geïnteresseerden kunnen solliciteren via jobs.hornbach.nl. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Bouwplaats voor gezinnen komt naar Amsterdam

5 juni 2019
Hornbach organiseert klusspektakel op zaterdag 15 juni Amsterdam, 5 juni 2019 – Eén. Groot. Spektakel. Dat wordt het op zaterdag 15 juni tijdens de allereerste editie van de Hornbach Bouwplaats in Amsterdam. Een klusfestival voor jong en oud, dat bol staat van spectaculaire activiteiten. Als klap op de vuurpijl vindt ook de finale van de wedstrijd ‘Beste Klusser van Nederland’ er plaats. Entreetickets kun je vanaf vandaag gratis bemachtigen via www.hornbachbouwplaats.nl. “De Hornbach Bouwplaats is een walhalla voor alle Nederlandse klussers, maar ook voor gezinnen”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Of je nu beginnende klusser of expert bent, jong of oud, iedereen kan meedoen. Doen! Want alleskunners willen soms ook gewoon eens kunnen ‘spelen’, experimenteren en proberen. En dat kan op de Hornbach Bouwplaats. Een actieve dag uit voor het hele gezin.” Nadat de nieuwste klusgadgets zijn getest, de stormbaan is betreden en de kinderen bij de allergrootste openluchtkinderwerkplaats zijn ondergebracht, kan men ook genieten van een vlammende barbecueshow. Bloedstollende finalestrijd Hoogtepunt van het evenement is de finale van de wedstrijd ‘Beste Klusser van Nederland’. Afgelopen weken hebben klushelden uit alle hoeken van het land zich via regionale voorrondes geplaatst. Moedig hen aan en zie met eigen ogen hoe ze met elkaar de strijd der elementen aangaan. Aarde, wind, vuur en water zijn het decor van een spectaculaire afvalrace met verschillende proeven die te gek zijn om te doen, maar ook heel gaaf zijn om naar te kijken. De winnaar van de finale krijgt naast de Gouden Hamer ook landelijke roem, want hij of zij zal te zien zijn op billboards en abri’s door heel Nederland en in advertenties in kranten en bladen. Reserveer gratis kaarten Er zijn 750 tickets beschikbaar voor de Hornbach Bouwplaats, die op zaterdag 15 juni is geopend van 10.30 tot 16.00 uur. Maarten Post vervolgt: “Ja, we beginnen bescheiden, maar hebben plannen dit event de komende jaren sterk te laten groeien.” Toegang tot de Hornbach Bouwplaats is gratis. Entreekaarten kunnen worden gereserveerd via www.hornbachbouwplaats.nl, waar ook alle informatie over de locatie, bereikbaarheid en parkeren te vinden is. Over HORNBACH     HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Van fietsen naar de boer tot de rally van Monte Carlo

23 mei 2019
De onlinespecialisten bij Van Hulzen Communicatie moeten van heel veel markten thuis zijn. Het ene moment post je berichten om inwoners van Zuid-Holland op de fiets naar de lokale boer te laten gaan (www.Ikeetzuidhollands.nl), twee tellen later ben je in de weer met een bericht over de sponsoring van het rallyteam door Total of een post over het comfort van vierkant toiletpapier. Lala Aleksanyan is een van die onlinespecialisten. Zij verzorgt contentcreatie voor Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Het ‘posten’ van korte berichten is maar een stukje van haar werk. De meeste tijd gaat zitten in monitoring en ‘webcare’, het reageren op onlinereacties. “Mensen verwachten dat je direct beschikbaar bent om hun vraag te beantwoorden. Ben je niet alert genoeg, dan kan er al snel een ongeduldige reactie volgen.” De toon op Instagram houdt Lala bewust wat luchtig. Op Facebook is de toon juist informatiever. Voor Lala is het de sport om niet alleen vlot, maar ook inhoudelijk en begripvol te reageren: “Consumenten met een negatieve ervaring worden al een stuk milder als je ze aandacht geeft. En door een passende oplossing aan te dragen, lukt het vaak om ze uiteindelijk zelfs een positieve reactie te laten geven.”

Klein velletje, groot idee

23 mei 2019
Presentaties aan de klant zijn altijd spannend. Maar deze was voor adviseur Fenna Zwerver extra enerverend. Wat ze als team hadden bedacht voor het nieuwe toiletpapier van klant Edet is namelijk knap gewaagd. De nieuwe velletjes zijn vierkant van vorm en wat groter dan gebruikelijk, waarmee ze je hele hand bedekken. Het formaat telt dus in dit geval. En om dat gegeven onder de aandacht van de consument te brengen, hadden ze in Voorschoten een serie van drie filmpjes bedacht die best wel verrassend, om niet te zeggen behoorlijk suggestief zijn. We zien stelletjes in de kamer bij hun therapeut blijmoedig praten over het feit dat een ander formaat er écht wel toe doet. Vervolgens verschijnt er een pak toiletpapier in beeld met de voice-over ‘Edet Comfort, het formaat telt!’. Zoiets bedenken is één, maar het ook nog gerealiseerd krijgen is vers twee. Vol overgave legde Fenna het concept voor aan de klant. Tegelijk had ze ook in d’r achterhoofd dat het plan in een keer van tafel geveegd zou kunnen worden. Gelukkig zijn ze bij Edet niet al te schijterig uitgevallen. De klant was meteen enthousiast, ook de bazen in Duitsland gingen akkoord. De video’s worden als korte reclamefilmpjes op YouTube vertoond. Edet zelf deelt ze via haar Facebook-pagina. Ook op shoppingpagina’s in verschillende damesbladen komt het nieuwe product onder de aandacht. En wat ook wel weer een leuk én gewaagd idee was: pakken toiletpapier gratis weggeven. Dat gebeurde bij Leiden CS aan de vooravond van Moederdag. Of er belangstelling voor was? De muur van pakken Edet Comfort smolt als sneeuw voor de zon. Zo werd met een campagne van formaat –creatie en content allemaal in eigen huis uitgedacht – de aandacht gevestigd op toiletpapier van formaat.

Kennis opdoen en weer doorgeven

23 mei 2019
Vijf vooraanstaande en spraakmakende wetenschappers die vertellen over de nieuwste ontwikkelingen voor het communicatievak. Dat is de kern van het Communication Leadership Program dat Prof. dr. Betteke Van Ruler samenstelde. Adviseur Marloes Scargo volgde de vijf colleges over o.a. merkdenken, reputatiemanagement en sociale media én over gedragsverandering. “Het was heel fijn om op een compacte manier kennis te maken met de meest recente ontwikkelingen op ons vakgebied. Tel daarbij op dat we met 25 vakgenoten zaten, dus ook cases uit de praktijk kwamen uitvoerig aan bod. Dat maakte het nog interessanter.” De reeks is opgezet om communicatieprofessionals te helpen om scherper, strategischer en effectiever te opereren en zo meer impact te genereren. Marloes: ”Een eyeopener uit het college van dr. Reint Jan Renes was dat gedragsverandering gaat om drijfveren van mensen. Dat voert verder dan enkel kennis en gedrag, het gaat ook over gewoonten, impulsen, willen en kunnen, doen en blijven doen. Dat beïnvloeden vergt meer dan communicatie alleen. Méér nog dan het toekomstige gewenste gedrag moet je vooral kijken naar het huidige gedrag. Belangrijk dus om ook de klant daarin mee te nemen.” En Marloes neemt ook haar collega’s bij Van Hulzen Communicatie daarin mee. Ze pende aardig wat kantjes vol met aantekeningen en werkt dat nu uit naar enkele mini-colleges die ze tijdens de lunchpauze gaat geven.

De pr-principes van Arthur W. Page

22 mei 2019
De zeven ‘principles’ van Arthur Wilson Page; wie is er niet groot mee geworden in pr-land? Voor de volledigheid, dit zijn: Tell the truth Prove it with action Listen to stakeholders Manage for tomorrow Conduct public relations as if the whole enterprise depends on it Realize an enterprise’s true character is expressed by its people Remain calm, patient and good-humored En dan nu de kijkersvraag; wanneer zette Arthur die principes op papier?       ˙pɹooʍʇuɐ ʇǝɥ ɹǝıɥ ʞɾıʞǝq

“En wat is jouw verhaal dan?!”

22 mei 2019
‘Alles heeft een verhaal’ is het credo van Van Hulzen Communicatie. Maar iedereen die er werkt of heeft gewerkt, heeft óók een verhaal. Dat bleek wel tijdens de reünie die het bureau organiseerde. Zo’n 70 oud-Hulzenaren kwamen eropaf. Het leverde een gevarieerd palet op van wat al die communicatie-professionals ná hun Van Hulzen-periode hebben bereikt. Een enkeling begon doodleuk z’n eigen pr-bureau. Menigeen ging verder als zzp’er. Maar voor het gros was het Voorschotense bureau een fraaie springplank naar begerenswaardige pr- en communicatiejobs. Bij universiteiten en beursgenoteerde bedrijven bijvoorbeeld. Mariëlle Bevers schopte het tot directeur communicatie bij het ministerie van OCW. Zij en Petra Langeveld (Partner/Adviseur bij Van Hulzen Communicatie) werden geïnterviewd over ontwikkelingen en toekomst van pr en communicatie. Mariëlle wees erop hoe de digitalisering van informatie het vak ingrijpendveranderde. Petra noemde social media als belangrijke ‘new kid on the block’. Wat volgens beide niet is veranderd en altijd zal blijven in dit vak; denken in relaties. Tot zover de inhoud. Al die oudgedienden waren immers vooral gekomen voor elkaars verhalen. Dus bleef het tot middernacht tamelijk onrustig in Voorschoten. En dat is in dat bedaagde dorp best wel bijzonder op een doordeweekse donderdag…

Subway introduceert glutenvrij brood

21 mei 2019
Zevende broodsoort in assortiment Amsterdam, 21 mei 2019 – Ook gasten met glutenallergie kunnen nu terecht bij Subway. De restaurantketen heeft namelijk glutenvrij brood in het assortiment. Het glutenvrije brood wordt met grote zorgvuldigheid bereid en is de zevende broodsoort waaruit gasten kunnen kiezen. Na een succesvolle introductie in Zweden en Finland is de glutenvrije variant nu ook bij Subway in Nederland verkrijgbaar. “Wij willen iedere gast de gelegenheid geven om helemaal naar wens een Sub samen te stellen. Daarom bieden wij nu ook glutenvrij brood aan. Dit brood wordt vooraf gebakken en komt bevroren binnen bij onze restaurants,” vertelt Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe bij Subway. “Het is door deze werkwijze dan 100 procent glutenvrij. We nemen verder alle maatregelen om glutenvrij te werken. We vragen onze gasten wel altijd alert te blijven, want sommige soorten beleg bevatten wel gluten. Subway kan dus niet garanderen dat de Sub tijdens de bereiding in het restaurant 100 procent glutenvrij blijft. Ons advies aan mensen met allergieën of overgevoeligheid voor bepaalde bestanddelen is dan ook altijd: bekijk de allergie-informatie op subway.com of in het restaurant. De eerste ervaringen van mensen met glutenallergie zijn positief: de website Glutenvrijsnackerij.nl oordeelt dat je met een gerust hart kunt gaan proeven.” Zeven broodsoorten Dat je bij Subway-restaurants uit verschillende broodsoorten kunt kiezen, is bekend. Zo zijn er de smaken Honey Oat, Italian Herbs &Cheese, Wit, Bruin en Sesam. En Subway blijft haar broodassortiment vernieuwen. Maar wat veel mensen niet weten, is dat deze broodsoorten ter plekke vers gebakken worden. Van der Lee legt uit: “Het brooddeeg komt bevroren bij onze restaurants binnen. Het deeg dat nodig is voor broden voor de volgende dag wordt door de Sandwich Artist verder voorbereid, om er bijvoorbeeld Honey Oat brood van te maken. Vervolgens gaat het deeg in de rijskast. Op basis van de omloopsnelheid in het restaurant bakt de

Hornbach zoekt Beste Klusser van Nederland

13 mei 2019
Bouwmarkt reikt Gouden Hamer uit tijdens landelijk event op 15 juni Houten, 13 mei 2019 – Hornbach zoekt de Beste Klusser van Nederland. Jong, oud, man, vrouw, professional of doe-het-zelver: iedereen mag meedoen. Wie een klustalent kent, kan hem of haar nomineren via de website debesteklusservannederland.nl. De meest heroïsche kandidaten komen in een stemactie terecht waarvan degene met de meeste stemmen om de titel mag strijden tijdens het landelijke finalefestival op zaterdag 15 juni. Een zinderende krachtmeting met andere klustalenten, die zich tijdens voorrondes in Hornbach-vestigingen hebben bewezen. De winnaar ontvangt de Gouden Hamer én krijgt landelijke faam met een eigen campagne. Beunhazen vs. meesterklussers Wie klust er op het niveau van Buurman en Buurman en wie heeft er écht twee rechterhanden? Via voorrondes in alle veertien vestigingen van Hornbach wordt het kaf van het koren gescheiden. Klushelden voeren er opdrachten uit, zoals elektra aanleggen of het monteren van een afvoer aan de gootsteen. Wie de opdrachten het snelste en beste volbrengt, wint een plek in de landelijke halve finale op zaterdag 15 juni, net als de kandidaat die de meeste stemmen heeft gekregen via de stemactie op www.debesteklusservannederland.nl. Landelijk finalefestival En die finale belooft een spektakel te worden. Een dag vol verrassende klusactiviteiten voor jong en oud, midden in het land. Met als hoogtepunt de halve finale en de finale van de Beste Klusser van Nederland. “Zowel in moeilijkheidsgraad als in uithoudingsvermogen vragen we dit keer het uiterste van de finalisten”, verklapt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Gaaf om te zien en nog veel gaver om mee te doen!” De winnaar van de finale krijgt naast de Gouden Hamer ook landelijke roem, want hij of zij zal te zien zijn op billboards en abri’s door heel Nederland en in advertenties in kranten en bladen. Kijk voor meer informatie op www.debesteklusservannederland.nl. Over HORNBACH       HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Het formaat telt

8 mei 2019
Stevig, zacht en iets groter Zeist, 8 mei 2019 – Dik, dun, lang of kort … Het formaat telt. Hoewel Nederlanders het ongemakkelijk vinden om er open en bloot over te spreken, hebben ze allemaal een eigen specifieke voorkeur. Stap uit die comfort zone, probeer eens een ander formaat. Ervaar het nieuwe Edet Comfort toiletpapier. Toiletgewoontes. Het is geen dagelijks onderwerp van gesprek. Maar gebleken is dat er wereldwijd duidelijke verschillen zijn én dat we allemaal onze eigen voorkeur hebben. Proppen of vouwen, zittend of staand de billen afvegen, een flink stuk papier gebruiken of zo min mogelijk velletjes? Edet doorbreekt het taboe en vraagt in haar nieuwe campagne op de man af hoe men het nieuwe formaat toiletpapier ervaart. Bekijk de campagne hier! Beter in de hand Edet Comfort biedt dankzij de vierkante velletjes een prettigere toiletervaring. Het toiletpapier heeft een groter formaat, dat de hele hand bedekt. De nieuwe variant van Edet is zacht, 3-laags en heeft een comfortabele volumestructuur. De 249 deelnemers van het Testpanel namen de proef op de som en vinden dat het papier beter in de hand ligt. Zij geven Edet Comfort een 7.9 als rapportcijfer. In haar online commercials ‘Het formaat telt’ brengt Edet op ludieke wijze reacties op de nieuwe vierkante velletjes in beeld: “Het voelde anders, maar wel fijn.” En ook: “Een ander formaat maakt echt verschil.” Over Essity en Edet Zacht en sterk. Dat is de combinatie waarmee Edet al jaren bijdraagt aan een hygiënische verzorging en comfort. Edet droog én vochtig toiletpapier bieden samen een complete persoonlijke verzorging. Dankzij innovaties zijn er diverse hoogwaardige varianten van droog én vochtig toiletpapier, die bijdragen aan een schoon en fris gevoel voor iedereen. Edet is onderdeel van Essity. Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 47.000 medewerkers en de netto-omzet in 2018 bedroeg ca. SEK 118,5 miljard (EUR 11,6 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.edet.nl.

Persoonlijke eigenschappen centraal in nieuwe moederdagcampagne

30 april 2019
Fleurop toont karakter  Veenendaal, 29 april 2019 – Ze is uniek. Zoals jouw moeder is er maar één. Een persoonlijk cadeau is dan ook het beste moederdaggeschenk. In haar nieuwe moederdagcampagne laat bloemenspecialist Fleurop zien hoe je dat aanpakt. De campagne start vandaag. “De uitdrukking ‘Zeg het met bloemen’ bestaat niet voor niets. Bloemen vertellen meer dan duizend woorden en symboliseren karaktereigenschappen”, legt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, uit. “Dat brengen we in beeld in onze nieuwe moederdagcampagne, waarmee we inspiratie bieden voor een persoonlijk moederdaggeschenk: een boeket met karakter, samengesteld door de lokale vakbloemist.” Boeket en bloemist in beeld De tv-commercial vormt de basis van de campagne. Een hoofdrol is er voor de Rotterdamse Fleurop-bloemist Stefan van Bloemsierkunst Sjerp. Terwijl een klant hem vertelt over de bijzondere karaktereigenschappen van haar moeder, stelt Stefan het boeket met zorg samen. Het resultaat is een kleurrijke creatie boordevol bloemen, passend bij het beschreven karakter. “Online hebben we het ‘Boeket op maat’ aan fleurop.nl toegevoegd”, vervolgt Jeroen de Zwart. “Een boeket waarvan je zelf de stijl en kleur kunt bepalen en dat uiteraard met dezelfde passie door onze bloemisten wordt vervaardigd en bezorgd.” Bezorg een goed gevoel De campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever”, besluit Jeroen de Zwart. Moederdag valt dit jaar op zondag 12 mei. Ben je niet in de gelegenheid om bij jouw moeder langs te gaan? Fleurop-bloemisten bezorgen jouw persoonlijke creatie ook op Moederdag. Crossmediale campagne De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via online video en display, social media en POS. Bekijk hier de campagne:  https://www.youtube.com/watch?v=FdxiF_94KXs Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Hornbach opent einde meivakantie kinderwerkplaats

24 april 2019
Knutselen voor Moederdag op zaterdag 4 mei Houten, 24 april 2019 – Op zaterdag 4 mei, de laatste dag van de meivakantie, opent bouwmarkt HORNBACH de deuren van het kinderwerkplaats. Jonge doe-het-zelvers kunnen er een uniek Moederdagcadeau knutselen: een gepersonaliseerde bloempot. “Het belooft een kleurrijke editie te worden”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Onder professionele begeleiding kunnen de kinderen bloempotjes decoreren. Verf ze bijvoorbeeld in je favoriete kleur of schilder er een lieve boodschap voor mama op.” Kosteloos meedoen De kinderwerkplaats is geopend van 10.00 tot 16.00 uur en is geschikt voor kinderen tussen de vier en tien jaar oud. Voor alle materialen wordt gezorgd en er is begeleiding aanwezig, zodat ouders met een gerust hart de winkel kunnen bezoeken. Deelname is kosteloos en inschrijven vooraf is niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/kinderwerkplaats. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

TOTAL start Retail Academy in regio Amsterdam

19 april 2019
Maatschappelijk HR-initiatief meteen genomineerd voor Werf& Awards Den Haag, 19 april 2019 – TOTAL Nederland N.V. heeft onlangs haar Retail Academy geopend in de regio Amsterdam. Daarmee biedt de energiemaatschappij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. De Retail Academy is tot stand komen in samenwerking met het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en DITIS HR. Gebleken succes tijdens de pilot heeft eraan bijgedragen dat dit initiatief meteen genomineerd is voor de WERF& Awards. “We zijn ongelofelijk trots!”, vertelt Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland. “Natuurlijk op de nominatie voor de prestigieuze HR-award van WERF&, maar meer nog op het feit dat de Retail Academy nu al een succes is. In de pilot die we in december 2018 startten met tien Amsterdamse werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt, stroomde 100% door naar een baan. Negen van hen zijn aan de slag in een van onze tankstations. Eén kandidaat is bij een andere retailer geplaatst. Natuurlijk is ons primaire doel gecertificeerde kandidaten een baan in ons eigen retailnetwerk te bieden, maar deze training geeft hen zeker ook kansen bij andere werkgevers.” Vierdaagse leer-werkstage De Retail Academy is een vierdaags leer-werktraject dat werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis laat maken met alle facetten van het werken bij een tankstation. Niels Tap vervolgt: “Denk aan mensen met een bijstands- of WIA-uitkering, maar bijvoorbeeld ook aan statushouders. We trainen hen in de ‘harde skills’, zoals kassawerk en voorraadbeheer, maar ook in ‘softe skills’, zoals klantvriendelijkheid, gastvrijheid en assertiviteit. We helpen mensen graag.” Na afloop ontvangen de deelnemers een certificaat. Multidisciplinaire samenwerking De Retail Academy is ontstaan in samenwerking met het WSP en DITIS HR. “We zagen bij Total veel kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt”, vertelt Adri Hulshoff, directeur van DITIS HR. “Geschikte kandidaten boden zich volop aan via het WSP. Het enige wat nog ontbrak, was extra begeleiding. Door als drie partijen onze krachten te bundelen kunnen we kandidaten een opleiding en intensieve begeleiding bieden.” Total is elke maandag aanwezig bij het inloopspreekuur van WSP om zich als werkgever te presenteren en in contact te komen met kandidaten. Als thuislocatie voor de Retail Academy is met zorg gekozen voor Total Stadionplein Amsterdam, waar ook een bakery en carwash aanwezig zijn. Retail Academy als schoolvoorbeeld De Werf& Awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een schoolvoorbeeld van. De doelstelling om de deelnemers aan een baan te helpen is met 100% plaatsing ruimschoots behaald. Niels Tap: “We gaan zeker verder met dit initiatief. Wellicht hebben we beginnersgeluk gehad tijdens de pilot, maar succesvol is het project zeker. Op donderdag 16 mei worden de Werf& Awards voor de vierde keer uitgereikt. Naast een vakjury-award maken genomineerden ook kans op een publieksprijs. Iedereen kan tot en met 26 april via de website van Werf& stemmen op zijn of haar favoriete case. Over Total Nederland N.V. Total Nederland

Hornbach onthult laatste behangtrends

17 april 2019
Nederlander durft steeds meer   Houten, 17 april 2019 – Bij de zoektocht naar nieuw behang klinkt vanuit veel Nederlandse kamers vaak een diepe zucht. Er is zoveel mogelijk. Waar moeten we beginnen met zoeken? En willen we ongeveer hetzelfde, of juist iets heel anders? Zijn we over een paar jaar nog steeds blij met onze keuze? Gids in het woud van behangstalen is al sinds jaar en dag Hornbach, die elk jaar rond deze tijd de laatste behangtrends onthult. Trends voor kleur, prints en structuur, die altijd spot on blijken te zijn.  De door Hornbach geselecteerde trends komen voort uit verschillende trendrapporten en zijn vervolgens vastgesteld in overeenstemming met de vertegenwoordigers uit alle Hornbach-landen. Elke vestiging heeft ruim 300 nieuwe behangsoorten van de nieuwe Hornbach-collectie op voorraad. Het complete assortiment bestaat bij elkaar – op voorraad en online – uit ruim 5000 behangsoorten. We durven steeds meer “Natuurprints raken weer helemaal in!” vertelt Nicole Emers, al sinds eind jaren negentig de trendwatcher van de projectbouwmarktketen. En niet alleen voor Hornbach Nederland, maar ook internationaal. “Mensen gaan hun muren massaal versieren met behang waarop de mooiste bloemen, planten, dieren en landschappen zijn afgebeeld. Opvallende trends die we terugzien in veel Nederlandse keukens en woonkamers, zijn ook veel dessins op donkere achtergronden en art deco-motieven. Met andere woorden, we durven steeds meer! Het idee dat alles wit moet zijn, is niet meer van deze tijd.” Inspireren Emers benadrukt dat alle denkbare structuren, patronen en kleuren in het assortiment van Hornbach terugkomen. “Met het behang uit onze collectie kun je kamers met een minimale inspanning een ware make-over geven. En dat project uitvoeren, wordt alleen maar makkelijker met het steeds populairdere en zeer gebruiksvriendelijke vliesbehang. Je kunt natuurlijk ook gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Dat je hooguit wat accenten verlegt. Wij proberen mensen vooral te inspireren om tot ideeën te komen waarmee ze ook blij zijn als het behang eenmaal op de muren zit. En wat die ideeën ook zijn, we hebben voor ieder wat wils.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Subway nu ook in het Wilde Westen van Nederland

17 april 2019
Primeur met vestiging in Slagharen Slagharen, 17 april 2019 – Tijdens het Paasweekend opent de nieuwe Subway-vestiging in Slagharen officieel haar deuren. Quick Service Restaurant Subway heeft inmiddels 212 restaurants in Nederland; in winkelstraten maar ook op bijzondere locaties zoals in tankstations en op de campus. Met attractiepark Slagharen als nieuwe aanwinst begeeft Subway zich voor het eerst in de attractie- en vakantieparkensector in Nederland. Subway Nederland wordt steeds creatiever in het signaleren van kansen voor nieuwe locaties, vertelt Business Development Agent Hans Koens: “Waar onze fans zijn, willen wij ook zijn. Zodat zij in hun lunchpauze, maar ook onderweg en in hun vrije tijd van Subway kunnen genieten. Een vestiging in attractiepark Slagharen past goed bij deze ambitie.” Attractiepark Slagharen behoort tot de keten Parques Reunidos. Deze internationale keten werkt samen met Subway, waardoor de bekende Subs onder andere al verkrijgbaar zijn in Movie Park Germany en Marineland Côte d’Azur. Koens: “Wij sluiten niet uit dat er nog meer Subway-vestigingen in attractieparken komen.” Welkome aanvulling Jo-Ann Venema, Director of Marketing & Sales bij attractiepark Slagharen, ziet Subway als een welkome aanvulling op het horeca-aanbod in het park. “Wij bieden de gasten van ons attractie- en vakantiepark ruime keuze uit eet- en drinkgelegenheden. Voor ieder wat wils, met een Chocolate Factory, pizzarestaurant, grand café en Fast Food outlets. Een Subway restaurant, met vers bereide sandwiches en salades, maakt dit aanbod compleet.” Paasweekend open In het Paasweekend gaat Subway Slagharen officieel open. Om dit te vieren, is er een openingsaanbieding. Wie een footlong Sub bestelt, krijgt het tweede exemplaar gratis. De vestiging is vanaf 10.00 uur geopend tot sluitingstijd van het park.

Suiker is goed voor je tanden

9 april 2019
TePe introduceert tandenborstel van suikerriet Rijswijk, 9 april 2019 – Vanaf vandaag kunnen Nederlanders hun tanden poetsen met suikerriet. TePe GOOD ligt namelijk in de winkel: een tandenborstel die oogt, voelt en poetst als een gewone tandenborstel, maar gemaakt is van bio-based plastic uit suikerriet. TePe Mondhygiëne Producten is de eerste die een tandenborstel van suikerriet op de markt brengt in Nederland. Het bedrijf produceert de tandenborstels met 100 procent groene energie, afkomstig van haar eigen zonnepaneelinstallatie. Duurzame glimlach “TePe GOOD heeft dezelfde eigenschappen als onze andere hoogwaardige tandenborstels, maar is gemaakt van 96% bio-based plastic. Bio-based plastic bestaat uit hernieuwbare grondstoffen, dus grondstoffen die niet op kunnen raken omdat ze altijd opnieuw geoogst kunnen worden,” vertelt Bas van der Luijt, sr. Brand Manager bij TePe Mondhygiëne Producten. “Hiermee bieden we mensen die duurzaamheid belangrijk vinden, een alternatief voor de reguliere tandenborstel. Met Tepe GOOD poets je goed en doe je goed.” Nagenoeg gesloten CO2-kringloop TePe slaat hiermee een nieuwe weg in, vertelt Van der Luijt. “Wij streven ernaar om ons complete assortiment duurzaam te maken. Het produceren en vervoeren van onze mondhygiëneproducten levert uiteraard CO2-uitstoot op, maar door goede herbruikbare materialen zoals suikerriet, kunnen we tot 95% van de CO2-uitstoot compenseren. Daarmee heeft TePe GOOD een nagenoeg gesloten CO2-kringloop. Bovendien produceren we de tandenborstels met 100% groene energie uit onze eigen zonnepaneelinstallatie.” TePe GOOD is ontwikkeld in nauwe samenwerking met tandheelkundige experts. Suikerriet Suikerriet wordt steeds populairder als duurzame grondstof. Het groeit in tropische en subtropische gebieden met een vochtig klimaat. Elke stengel suikerriet bevat 12 tot 18 procent suiker in de vorm van glucose en sacharose. Door deze suiker te vergisten, kan het worden omgezet in bio-ethanol, dat als basis wordt gebruikt voor bio-based plastic. Suikerriet wordt ook gebruikt als basis voor rum, brandstof, papier en duurzame legosteentjes. Suikerriet is een volledig hernieuwbare grondstof.