Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Tiende Thuiswinkel Waarborg-certificaat voor Fleurop

14 oktober 2019
  Bloemenspecialist pionier op gebied van online winkelen Veenendaal, 10 oktober 2019 – Een feestelijk moment voor Fleurop. Deze week ontving de bloemenspecialist voor het tiende jaar op rij het Thuiswinkel Waarborg-certificaat. Daarmee behoort Fleurop tot een select gezelschap dat consumenten al meer dan tien jaar veilig en betrouwbaar online laat winkelen. “Een bijzondere prestatie? Ik denk dat het eerder bijzonder is als je dit certificaat niet hebt”, laat Bas Wustenveld, webmaster bij Fleurop, weten. “We hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan, dat geldt zowel voor onze boeketten als het online bestellen ervan. Als je aan de eisen van Thuiswinkel.org voldoet, dan weet je dat je goed zit. Je voldoet niet alleen aan de wettelijke eisen, maar bent ook vooruitstrevend op het gebied van service. En daar staan we voor.” Veertien dagen bedenktijdWat wel bijzonder is? Dat Fleurop als een van de weinige Thuiswinkel Waarborg-gecertificeerden geen veertien dagen bedenktijd hoeft te geven. “Dat klopt”, vervolgt Bas. “We zijn een vreemde eend in de bijt. Fleurop levert een levend product, bloemen en planten. Die kun je niet na veertien dagen ruilen voor een bos in een andere kleur bijvoorbeeld. Wel geven we zeven dagen vaasgarantie. Zijn de bloemen binnen 7 dagen niet mooi meer, dan zorgen we voor een passende oplossing. Bloemen zijn blijmakers. We willen dat onze klanten ook blij van ons worden.” Uitmuntende service“Fleurop is al tien jaar gecertificeerd door Thuiswinkel.org. We zijn trots dat zo’n mooie organisatie zich al zo lang aan onze vereniging heeft verbonden. Fleurop heeft zich de levering van bloemen helemaal eigen gemaakt. De 8,9 die ze gemiddeld van meer dan 100.000 klanten hebben gekregen via Thuiswinkel Reviews en de service die ze leveren, zijn uitmuntend te noemen. Verder zijn we heel blij dat Fleurop zich ook echt inzet voor een betere e-commercemarkt, onder andere door hun deelname aan een van onze commissies. We wensen ze nog veel geluk in de toekomst en hopen ze nog lange tijd als lid te mogen hebben”, aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. Over FleuropFleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Vacature adviseur Marketing PR

8 oktober 2019
Wij hebben plek voor een nieuwe collega > adviseur Marketing PR! Per direct, voor minimaal 32 uur per week Met de ingrediënten strategie, creatie en content en meer dan 20 enthousiaste collega’s, maken wij dagelijks het verschil voor onze klanten. Als adviseur ga je (in teams) aan de slag voor onze opdrachtgevers in de zakelijke dienstverlening, food & retail, health care en overheid. Van het oplossen van strategische communicatievraagstukken, pr voor producten en diensten, mediarelaties en monitoring, tot het verzorgen van producties en begeleiden van events. Spraakmakende opdrachtgevers zijn onder andere HORNBACH, Fleurop, Sanquin, Vrije Universiteit Amsterdam, Amazing Oriental, SUBWAY Nederland, Total Nederland, Tempo, Edet, gemeente Rotterdam, provincie Zuid-Holland, VNG. We zoeken iemand met de volgende eigenschappen: commerciële, ondernemende en oplossingsgerichte instelling inspirerend en vooruitstrevend analytisch en strategisch denkvermogen belangstelling voor ondernemerschap creatieve inslag, nieuwsgierig, je durft een stap verder te gaan teamspeler en zelfstarter Opleiding en ervaring Academisch denk- en werkniveau (HBO/WO) Vakinhoudelijke ervaring met marketing pr, perscontacten en kennis van het medialandschap, mediamonitoring 3 – 5 jaar werkervaring Reageren Reacties graag voor maandag 21 oktober 2019. Voor vragen kun je terecht bij Marina Hendrikse via 071 560 20 60. Mail je motivatie en CV naar: vacatures@vanhulzencommunicatie.nl

Renée Klatten speelt hoofdrol in Fleurop-commercial

25 september 2019
Capelse bloemiste laat zien dat bloemen hét geschenk zijn bij viering mijlpaal Capelle aan den IJssel, 25 september 2019 –Vanaf vandaag is ze te zien op tv: Renée Klatten. De eigenaresse van bloemenwinkel Leaf Bloemen uit Capelle aan den IJssel speelt de hoofdrol in de nieuwste Fleurop-commercial. Daarin laat ze zien dat bloemen voor de viering van iedere mijlpaal een schitterend geschenk zijn. “Een verjaardag, nieuwe woning, geboorte, met pensioen gaan, het behalen van je rijbewijs of diploma … Elke mijlpaal is reden tot een feestje”, legt Renée uit. “En bij feest horen bloemen.” Boeket en bloemist in beeldDe tv-commercial vormt de basis van de campagne waarmee Fleurop kijkers inspiratie biedt voor een fleurig geschenk. Daarin zien we hoe Renée met passie en de allermooiste bloemen een boeket samenstelt, terwijl klanten haar informeren over de bijzondere mijlpaal waar het boeket voor bedoeld is. “Het is een gave spot geworden”, laat Renée weten. “Het boeket dat ik erin maak, is er echt een waar mijn liefde voor bloemen vanaf spat. Bloemen verrassen, ontroeren, verblijden. Met plezier laat ik dat aan de kijkers zien!” De commercial is nu te zien op tv en wordt ook onder de aandacht gebracht via social media en online video. Bekijk hier de commercial: https://www.youtube.com/watch?v=b6dkXIW_6l0 Bezorg een goed gevoelOok deze campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te maken”, licht Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, toe. “Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever. Niemand kan dat vakmanschap beter in beeld brengen dan onze eigen bloemisten. We zijn er trots op dat Renée de komende weken op tv te zien is.” Over FleuropFleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Vrouwen willen zélf klussen

23 september 2019
Workshopavonden bij bouwmarkt Hornbach ongekend populair Amsterdam, 23 september 2019 – Afgelopen weekend organiseerde bouwmarkt Hornbach voor het tweede weekend op rij een serie Women at Work Projectavonden. Meer dan 400 vrouwen staken de handen uit de mouwen tijdens de worpshopavonden die plaatsvonden in Den Haag, Groningen, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zwolle. Klus-skills van zowel beginnende als gevorderde doe-het-zelvers werden naar een hoger niveau gebracht. “Van omgaan met powertools, tot het tegelen van vloeren en wanden of het aanleggen van elektra. Geen uitdaging is te groot”, laat vestigingsmanager Ellen van den Ham weten. Met bijna 100 klussende vrouwen was het een drukte van jewelste. “Het liep storm”, blikt Ellen van den Ham, vestigingsmanager van Hornbach Amsterdam, lachend terug. In haar vestiging vond op zvorige week de allereerste klusavond plaats. “Vrouwen hebben zich massaal aangemeld. Het was een flinke groep om workshops aan te geven, maar ze wilden geen woord van de uitleg missen en stonden te popelen om aan de slag te gaan. Vrouwen zijn erg gedreven in het klussen en ik durf te stellen een stuk nauwkeuriger dan mannen. Als ze iets doen, doen ze het goed.” Onafhankelijkheid“Al enige tijd signaleren we dat de rol van vrouwen in klusprojecten verandert”, vervolgt Ellen. “Waar zij voorheen vooral betrokken waren bij de oriëntatiefase, denk aan het selecteren van kleuren en materialen, zijn zij tegenwoordig steeds vaker degenen die het project ook tot uitvoering brengen. Vrouwen zien in dat ze veel klussen zelf kunnen, als ze maar goede uitleg krijgen. De behoefte aan klusadvies neemt dan ook toe. En deskundig advies, dat is precies waar wij als projectbouwmarkt voor staan. We zijn er voor doe-het-zelvers die een project van A tot Z, op gedegen wijze, willen beetpakken. Deze maand bieden we workshops aan zoals omgaan met powertools, laminaat en vinyl leggen, steigerhouten meubels maken, maar ook tegelen als een pro en elektriciteit aanleggen.” Op de vraag wat een rede kan zijn voor de toenemende klusgekte onder vrouwen antwoord Ellen: “Het draagt bij aan onafhankelijkheid en geeft voldoening. Klussen is veel te leuk om aan mannen over te laten!” Van Nieuwegein tot GeleenOok in andere plaatsen is er veel animo. De komende 2 zaterdagen werken nog eens meer dan 400 vrouwen zich in het zweet bij diverse Hornbach vestigingen door het land. Meedoen kan helaas niet meer. Van Nieuwegein tot Geleen, alle workshopavonden zijn volgeboekt. De bouwmarkt laat weten volgend jaar september opnieuw een serie Women at Work Projectavonden te willen organiseren. Over HORNBACHHORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar voor de tweede keer de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de

Fleurop ruim 100.000 keer beoordeeld

23 september 2019
Bloemenspecialist krijgt een rooskleurige 9 Veenendaal, 23 september 2019 – Elke mening telt. Iedereen die een boeket bestelt via fleurop.nl, kan de bloemenspecialist beoordelen. Inmiddels hebben meer dan 100.000 consumenten dat gedaan en Fleurop een cijfer gegeven. Driekwart van hen beoordeelt de marktleider in bloemen met een 9 of hoger. Tussen 1 januari 2019 en vandaag kreeg Fleurop 15.500 beoordelingen. Het resultaat: gemiddeld een vette 9.75% van de consumenten gaf een 9 of hoger. 55% beoordeelde Fleurop zelfs met een 10. “Wij en onze vakbloemisten zijn ontzettend trots”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop: “We leggen de lat hoog. Met zijn allen werken we er dagelijks hard aan om de gever en de ontvanger van een boeket een goed gevoel te bezorgen. Dat zit ‘m niet alleen in de kwaliteit van onze bloemen en het vakmanschap van onze bloemisten, maar ook in aandacht voor service en duurzaamheid. Het is mooi om die goede gevoelens terug te zien in de vele positieve beoordelingen die op de website van klantbeoordelingsspecialist Kiyoh staan.” Fleurop aan de lijnIs een klant toch ontevreden, dan onderneemt Fleurop actie. De Zwart: “Geeft iemand een onvoldoende, dan zoeken wij uit welke producten diegene heeft besteld en wat het probleem is. Vervolgens bellen we de bloemist om samen een oplossing voor de klacht te vinden. Daarna contacteren we de klant. Die is vaak verrast dat wij bellen. Bloemen zijn blijmakers, dus teleurstellingen verhelpen heeft onze prioriteit.” Veel klachten zijn er overigens niet. Maar liefst 94% van de consumenten beveelt Fleurop aan.

Hornbach voor veertiende keer Beste Bouwmarkt van Nederland

18 september 2019
Ook Webshop Award Bouwmarkten geprolongeerd door servicegerichte projectbouwmarkt Houten, 17 september 2019 – Consumenten hebben Hornbach voor de veertiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. De retail-jaarprijzen – dit jaar voor de zeventiende keer uitgereikt – maken deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. De afgelopen maanden beoordeelden 220.000 consumenten meer dan 500 retailers op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, draagt het resultaat op aan de medewerkers: “Dankzij hen kunnen we niet meer stuk bij de Nederlandse klusser. Dat is de verdienste van alle collega’s die dagelijks alles uit de kast halen om de klant op nummer een te zetten.” Grootste bouwmarkt onlineDe Webshop Award in de categorie Bouwmarkten gaat voor de tweede keer op rij naar Hornbach. De projectbouwmarkt heeft nagenoeg haar complete assortiment van 120.000 artikelen online beschikbaar en is daarmee de grootste bouwmarkt online. “Online en offline lopen steeds meer in elkaar over. Wij zien onze webshop als een verlengstuk van de dienstverlening in onze vestigingen. Ook hier willen we het makkelijk maken om te vinden wat je zoekt, producten te vergelijken en een weloverwogen keuze te maken. Wij werken er dagelijks aan om met onze webshop aan alle moderne standaarden te voldoen.” Juiste snaar“Dat consumenten weer zo overtuigend voor ons kiezen, doet ons goed”, glimlacht De Goede. “Want de concurrentie zit ook niet stil. Het blijft hard werken om continu de juiste snaar te raken bij de consument. Wij kiezen ervoor te investeren in deskundige medewerkers, verdere ontwikkeling van onze webshop en de kwaliteit van ons assortiment. Ik zie deze award als een bevestiging van onze keuzes.” Over HORNBACHHORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Subway opent tweede drive-thru in Alkmaar

5 september 2019
Subway heeft onlangs een nieuwe drive-thru vestiging geopend in Alkmaar. Gasten kunnen hier vanuit hun auto Subs, salades en wraps bestellen óf in het restaurant gaan eten. De gloednieuwe vestiging wordt gerund door Maikel en Bart Mienis, die hier aspirant-franchisenemers gaan opleiden. Het nieuwe restaurant is de tweede van drie nieuwe drive-thru restaurants die dit jaar opengaan, vertellen Maikel en Bart Mienis, die als Business Development Agents verantwoordelijk zijn voor uitbreiding van Subway in de regio Noord-Holland, Flevoland en Utrecht. “Op 15 juli hebben we een drive-thru geopend in Amersfoort, in augustus volgde het restaurant in Alkmaar en eind dit jaar gaan we open in Hoorn.” Bijzonder is, dat dit de tweede drive-thru vestiging van Subway in de regio Alkmaar is. De gebroeders Mienis: “In 2012 opende Subway de eerste drive-thru vestiging van Nederland, op de oostelijke ring van Alkmaar. Deze loopt heel goed. Onze nieuwste drive-thru zit op de westelijke ring, wij verwachten dat we daarmee een heel ander publiek gaan bedienen. De plek ligt midden in een sportgebied met een ijsbaan, wielerbaan en sportverenigingen in de buurt. Ook zijn er bedrijven en scholen dichtbij én ons Subway-restaurant ligt aan de N-weg richting Egmond aan Zee, dus rijden er ook veel toeristen langs.” Opleidingslocatie Het nieuwe restaurant met drive-thru is een bijzondere locatie voor de broers: “We gaan het gebruiken als trainingslocatie. Nieuwe franchisenemers willen we hier klaarstomen voor het runnen van hun eigen Subway-restaurant. We hebben de moderne Fresh Forward inrichting en de nieuwste snufjes hier aangebracht, zodat ze in de juiste omgeving het vak leren. Boven het Subway-restaurant hebben we ons kantoor gevestigd. Zo kunnen we alles goed in de gaten houden: we zitten er letterlijk bovenop!”

Vrouwen slaan spijkers met koppen bij Hornbach

19 augustus 2019
Bouwmarkt organiseert workshopavonden verspreid door het land Houten, 19 augustus 2019 – Een avondje op de bank. Streeploos lakken. Beetje plamuren. Nee dit gaat hier niet over de metamorfose van je nagels en gezicht, maar over die van jouw woning. Bij Hornbach staan de werkbanken klaar. In september en oktober organiseert de bouwmarkt een serie workshopavonden, alleen voor vrouwen. “Klussen is al lang geen mannending meer”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Vrouwen weten de weg naar de bouwmarkt heel goed te vinden. En ze komen niet alleen om kleurstalen mee te nemen of de man te instrueren bij het kiezen van het mooiste behang. Steeds vaker zijn zij zelf degene die het project tot uitvoering brengen. Dat doen ze graag netjes en precies, de vraag naar klusadvies neemt dan ook toe. Na een succesvolle eerste editie vorig jaar, organiseren we daarom opnieuw een serie Women at Work Projectavonden.” Tegelen, powertools bedienen en meubels maken Tijdens de Women at Work Projectavonden worden diverse workshops aangeboden. Deelneemsters kunnen bij het online aanmelden kiezen welke zij willen volgen. Maarten Post vervolgt: “In sessies van een uur ga je aan de slag. Natuurlijk onder professionele begeleiding van onze experts. Basisprojecten als verven en behangen hebben de meeste vrouwen al onder de knie. De Women at Work projectavond bezoek je om je klus-skills naar een hoger niveau te brengen. We bieden workshops aan zoals omgaan met powertools, laminaat en vinyl leggen, steigerhouten meubels maken, maar ook tegelen als een pro en elektriciteit aanleggen.” Van Groningen tot Geleen De projectavonden, die in september en oktober georganiseerd worden, vinden plaats in de vestgingen van de bouwmarkt. Die is op dat moment gesloten voor ander publiek. Vooraf inschrijven is verplicht, deelname bedraagt € 10,00 per persoon. Kijk op https://www.hornbach.nl/actueel/women-at-work-projectavond/ voor meer informatie en de dichtstbijzijnde deelnemende vestiging bij jou in de buurt. Over HORNBACH       HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Klussen op het hoogste niveau

7 augustus 2019
Hornbach organiseert projectshow zolder verbouwen Zwolle, 07 augustus 2019 – Van je zolder een volwaardige kamer maken? Dat doe je in een handomdraai na het bijwonen van de projectshow ‘Zolder Verbouwen’ bij Hornbach. Een interactieve sessie van een uur die ieder weekend in augustus tot en met 8 september door professionals van de bouwmarkt begeleid wordt. “Iedereen kent het typische zolder probleem: in de zomer is het er snikheet, in de winter ijskoud”, vertelt marketing manager Maarten Post.  “Wij horen vaak dat de zolderruimte vaak onvoldoende wordt benut. Zonde, want met een kleine inspanning kun je zelf de zolder gemakkelijk van een opslagkamer tot volwaardige kamer transformeren. Dat laten we zien tijdens onze projectshow. Die organiseren we elke zaterdag om 14.00 en 16.00 uur en op zondag (Alblasserdam uitgesloten) op 13.00 en 15.00 uur.” Zelf isoleren en afwerken De specialisten van de bouwmarkt starten de projectshow met een korte demonstratie. Daarna kunnen bezoekers zelf aan de slag met de aangereikte tips: denk aan het aanbrengen van isolatie tussen de spanten van het dak, het bekleden van de wanden met gipsvezel- of gipskartonplaten en het afwerken van het schuine dak. “Of je nu beginnend of gevorderd klusser bent, iedereen kan aan deze projectshow deelnemen. En meedoen is kosteloos”, aldus Maarten Post. Kijk voor meer informatie op de website: www.hornbach.nl/projectshow.
Geen categorie

Onze kleine klanten

22 juli 2019
Met zo’n 25 professionals behoort Van Hulzen tot de grotere bureaus van Nederland met tot de verbeelding sprekende klanten. Grote klanten. Je zou de conclusie kunnen trekken dat het eerste pr-bureau van Nederland alleen maar grote klanten heeft. Toch niet! “Ach, wat is klein? We hebben grote klanten, met soms kleine opdrachten. En we hebben kleine klanten met voor hen grote opdrachten,” nuanceert partner/adviseur Huib Bannier. Tot de kleinere, maar daarom niet minder gerespecteerde klanten behoren o.a. een kinderopvang, een kozijnenbedrijf en een advocatenkantoor. De een klopte als starter aan voor een huisstijl met middelen, de ander had verzorgd briefpapier (met woordmerk) nodig en wilde dat toch liever niet bij de hakkenbar op de hoek halen en weer een ander zat verlegen om praktische adviezen over onlinecommunicatie en media-inkoop. Het levert Van Hulzen al met al een bescheiden bijdrage aan de totale omzet. Toch zijn ze in Voorschoten extra zorgzaam voor de kleintjes. In een enkel geval omdat ze via familie of vrienden zijn binnengekomen, want daar lopen ze niet voor weg in Voorschoten. De meerwaarde voor het bureau zit ‘m vooral in het feit dat het van tijd tot tijd hartstikke leuk is ook voor partijen te werken die niet over een professionele communicatie- of marketingafdeling beschikken, en op dat vlak dus best wat hulp kunnen gebruiken. “Van ingewikkelde en complexe communicatievraagstukken bij onze grote klanten gaan onze handen jeuken. Maar we storten ons met evenveel overgave op het kleinere werk. We beseffen hier allemaal: wie de kleine klant niet eert, is de grote niet weerd.”  
Geen categorie

Exhibitionistische zelfverrijking

22 juli 2019
Alle medewerkers van Van Hulzen Communicatie kunnen zich schaamteloos verrijken aan kunst en cultuur. Afgelopen Kerst kregen ze allemaal een Museumjaarkaart ‘van de zaak’. De kaart ongebruikt in de kast laten liggen is er niet bij. Drie keer per jaar trekken ze er met z’n allen op uit. Zo liep het voltallige bureau in juli bloedjefanatiek door het Rijksmuseum in Amsterdam om de interactieve Escape Game ‘In de schaduw van Rembrandt’ op te lossen…. Achter de Kerst-attentie schuilt namelijk een heus cultureel programma. Werkgroepjes bereiden zo’n collectief museumbezoek voor, gekoppeld aan een thema. In het voorjaar bezocht de hele club het Museum voor Communicatie in Den Haag en dat ging over het ‘primaire proces’. De werkgroep ‘digital’ had het oog laten vallen op de Escape Game in het Rijks. In groepjes en gewapend met een telefoon waarmee je in contact staat met een museummedewerker Bert trek je van hot naar her door het museum. Aan de hand van allerlei hints moet je een mysterie oplossen. Tekstschrijver Elly van der Zee genoot met volle teugen. “Je komt tot in de krochten van het museum en het was voor mij vooral fascinerend om te merken wat ‘gamification’ losmaakt. Ons groepje werd steeds fanatieker. En onderwijl leerden we wel steeds meer over het museum, over architect Pierre Cuypers én kunstenaar Torrentius.” Belangrijkste les voor Elly was dan ook dat gamification – het aanwenden van spelprincipes en speeltechnieken om menselijk gedrag op een positieve wijze te sturen – een aantrekkelijke manier is om iets te leren. “Het museumspel was een heel interactief gebeuren. Onderweg moesten we bijvoorbeeld foto’s maken om de puzzel op te lossen. Dat werkt heel goed; je doet er letterlijk méér mee op.” Als ze het tripje naar Amsterdam met één woord moet samenvatten, dan is dat ‘beleving’. “Af en toe organiseren we evenementen voor onze klanten, en ik denk dat meer beleving daar zeker iets kan toevoegen.” De eerstvolgende belevenis uit het cultureel programma staat voor het najaar gepland. Het thema is ‘kennis en vaardigheden’. Welk museum het bureau dan gaat bezoeken, is nog niet bekend.
Geen categorie

“Mijn gedrag? Mijn automatische piloot zul je bedoelen!”

22 juli 2019
Jarenlang was het idee in communicatieland dat je begint met ‘kennis’ en daarna gaat werken aan ‘houding’ en tot slot aan ‘gedrag’. Maar dat beeld heeft z’n langste tijd gehad nu blijkt dat ons gedrag voor een groot deel draait op de automatische piloot. Of sterk beïnvloed wordt door de mening van anderen. Tijd voor een ander model dus, en daarvan is CASI een mooi voorbeeld. CASI is door de Rijksoverheid ontwikkeld en legt veel meer focus op gedrag en gedragsverandering.  Het instrument is gemeengoed bij veel overheidscampagnes. Maar ook op gemeentelijk niveau bewijst het inmiddels z’n diensten, zoals bij de snorfietscampagne in Amsterdam.   De afkorting staat voor Communicatie Activatie Strategie Instrument. Het is door het ministerie van Algemene zaken met o.a. de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld om nieuw beleid beter aan de man/vrouw te brengen. De website van de Rijksoverheid legt uit hoe dat werkt. Gedragsverandering is complex. Wil je met communicatie daaraan bijdragen, dan is het nodig het probleem grondig te analyseren, je in te leven in de doelgroep en de inzichten uit de wetenschap te benutten. CASI kan daarbij helpen. Het is een instrument dat bouwstenen oplevert voor een communicatieplan, advies of briefing. Waarom de focus rechtstreeks op gedrag, en niet bijvoorbeeld op kennis en houding? Die blijken veel minder belangrijk dan we denken. Er is een kloof tussen iets weten, het willen en het ook werkelijk doen. Het grootste deel van ons gedrag gaat op de automatische piloot of wordt beïnvloed door wat anderen vinden. Daarom heeft CASI drie uitgangspunten: houd rekening met het onbewuste, met sociale invloeden en zorg voor een concreet en haalbaar handelingsperspectief. Door die bril keek ook de gedragsdeskundige van de gemeente Amsterdam, toen samen met Van Hulzen Communicatie de strategie voor de snorfietscampagne geformuleerd moest worden en CASI daarbij als leidraad functioneerde. De invoering van de maatregelen vraagt om ander gedrag en nieuwe gewoonten. Zoals een helm opzetten en van het fietspad op de rijbaan gaan rijden. Petra Langeveld (Partner/adviseur) vindt de kracht van CASI dat het dwingt goed na te denken over gedrag. “Wat zijn de drijfveren van de diverse doelgroepen? En het geeft aan op welke buttons we kunnen duwen om de verschillende doelgroepen goed te bereiken en daar gedragsverandering te realiseren.” Meer weten over CASI? Ga naar www.communicatierijk.nl/vakkennis/c/casi
Geen categorie

Pakkend logo? Hou het simpel!

22 juli 2019
De studio van Van Hulzen heeft in de loop der jaren vele tientallen logo’s ontworpen. Artdirector Alex Clumpkens legt uit waar een goed logo aan moet voldoen en waarom daarin investeren loont. En hij maakte een quiz om je je logo-kennis te testen. De eerste drie goede inzenders ontvangen een exemplaar van het boek Logo Design Love, A guide to creating iconic brand identities van David Airey. Logo’s zijn van alle tijden. De Mesopotamiërs (3300-1700 v Chr.) gebruikten al een afbeelding om notariële aktes herkenbaar te maken. “Zorg dat een logo pakkend is. En dat het beklijft. Zodat mensen meteen aan jouw product of dienst denken als ze jouw logo zien,” aldus Alex Clumpkens. Dat is overigens makkelijker gezegd dan gedaan. Nog te vaak ziet hij logo’s waarbij hij denkt dat de ontwerper een mooi verhaal had over de betekenis van het logo, “maar dat 99 van de 100 mensen geen idee heeft waar dat beeldmerk voor staat!” Een verhaal of symboliek is leuk en aantrekkelijk, maar staar je er niet blind op. Een goed herkenbaar logo is belangrijker dan een leuk verhaal erachter. ‘Hou het simpel’, is dan ook het devies van de art director die overigens ook een eigen letterontwerp – de Allex – op zijn naam heeft staan. Verder is hij een groot aanhanger van de kunst van het weglaten. “Ja, ‘less is more’ en dat zie je terug als je een aantal iconische logo’s bekijkt. Zoals de schelp van Shell, de pijlen van NS, het ‘dubbele’ logo van Bayer met de naam zowel horizontaal als verticaal en de ‘swoosh’ van Nike.” Een knap ontwerp is één ding, je moet vervolgens ook wel de moed én de centen hebben om dat logo intensief naar je doelgroep te communiceren. Alex: “De kracht van herhaling. Een logo vaak zien is natuurlijk ook belangrijk. De NS heeft haar beeldmerk in 40 jaar in het collectieve geheugen ‘geramd’. De herkenbaarheid daarvan is dan ook bijna 100 procent”. Doe de logoquiz!  

Subway zoekt 20 franchisenemers voor 2020

22 juli 2019
Subway Nederland zet sterk in op groei  Amsterdam, 22 juli 2019 – Subway Nederland zoekt twintig franchisenemers voor vestigingen in diverse hoeken van het land. De aanbieder van Subs, salades en wraps – die je helemaal naar wens kunt samenstellen – blijft nieuwe restaurants openen. “Wij zoeken mensen die ondernemend zijn, verantwoordelijk en enthousiast over het Subway-concept”, aldus de Business Development Agents, die franchisenemers selecteren en ondersteunen. In Nederland heeft Subway inmiddels 214 restaurants, verdeeld over vier regio’s. Voor elke regio is er een Business Development Agent (BDA), die franchisenemers zoekt en begeleidt en kansen signaleert voor nieuw te openen restaurants. De BDA’s zijn samen op zoek naar twintig nieuwe franchisenemers, voor bestaande Subway-restaurants en nieuwe vestigingen. Over het gewenste profiel van een franchisenemer zijn ze duidelijk: “Wij hebben nieuwe enthousiaste ondernemers nodig, die zich willen verbinden aan ons concept. Mensen die gastvrij zijn, hard willen werken, de meerwaarde en mogelijkheden van het merk zien en de ambitie hebben om in de toekomst meer Subway-restaurants te openen. Goede franchisenemers zijn de basis van het succes en de toekomstige groei.” Groei in Nederland Dit jaar komen er drie gloednieuwe drive-thru-locaties bij, vertelt Business Development Agent Maikel Mienis, verantwoordelijk voor de regio Noord-Holland, Flevoland en Utrecht. “Op 15 juli hebben we een drive-thru geopend in Amersfoort, in augustus volgt er een in Alkmaar en eind dit jaar in Hoorn. Ook in andere regio’s is Subway volop in ontwikkeling. Nieuwe vestigingen worden allemaal ingericht in de Fresh Forward-stijl. De restaurants hebben een modern, aantrekkelijk uiterlijk en praktische extra opties, zoals USB-laadpoorten aan de tafeltjes. Deze nieuwe stijl is onderdeel van een grote, wereldwijde metamorfose die Subway in gang zet. Wij blijven uitbreiden, op traditionele locaties in winkelcentra en op niet-traditionele locaties zoals een bouwmarkt of langs de weg.” 20 locaties De keten zoekt franchisenemers voor restaurants in Amsterdam, Alkmaar, Nieuwegein, Amersfoort, Amstelveen, Dronten, Barneveld, Tiel, Wageningen, Winterswijk, Zevenaar, Leiden, Rotterdam (buitengebieden), Rotterdam (Spaanse Polder), Vlaardingen, Westland, Beek, Oss, Bergen op Zoom en Maastricht. Een interessante kans voor ondernemende types met een hart voor horeca. Zelf is Mienis eigenaar van meerdere Subway-restaurants en hij kan het iedereen aanraden: “Je hebt de vrijheid van het ondernemen en de zekerheid van een bewezen systeem. Als franchisenemer werk je er iedere dag weer keihard voor om de lat hoog te houden qua service, product en beleving. Zodat mensen terug blijven komen bij Subway en je op den duur misschien een tweede restaurant kunt gaan runnen.” Meer informatie is te vinden op Subway-Franchise.nl. Geïnteresseerden kunnen daar ook de contactgegevens vinden van de BDA van hun regio.
Geen categorie

Snorfietscampagne Amsterdam in nieuwe fase

22 juli 2019
Deze week, bij de start van het nieuwe schooljaar, gaat de Campagne Snorfiets naar de rijbaan van de gemeente Amsterdam z’n derde fase in. In april had Amsterdam een Nederlandse primeur. Snorfietsers rijden er tegenwoordig binnen de ring A10 mét helm óp de rijbaan. Om dat duidelijk te maken en vooral om vastgeroeste gewoonten te doorbreken werd een crossmediale campagne gelanceerd. Strategie, creatie en content werden zo’n 50 km ten zuiden van de hoofdstad bedacht en ingevuld; in Voorschoten… Zeer uiteenlopende doelgroepen, politieke gevoeligheden en andere grote steden die vol belangstelling toezien hoe je een aantal eigengereide Amsterdammers aan de helm en op de rijbaan krijgt. Ja, ja… het was best een uitdaging toen Van Hulzen Communicatie in de zomer van 2018 pitchte naar deze klus. “Zo’n traject waar zoveel omheen speelt, is natuurlijk wel een pareltje op ons vakgebied,” zegt Petra Langeveld (Partner/adviseur). Een vierkoppig team (met ook een artdirector en tekstschrijver) ging meteen na de zomer aan de slag. Er moest dan ook veel werk verzet worden. Met name omdat het draaide om gedragsverandering. Jongere snorfietsers voelen weinig voor een helm, want ‘dat is de pest voor je kapsel’. Oudere snorfietsers hebben daar minder moeite mee, maar weer wél met het idee dat ze voortaan tussen die voortjakkerende auto’s moeten rijden. Met hulp van een gedragsdeskundige van de gemeente werd een strategie bedacht om elke doelgroep op passende wijze te benaderen en te informeren. “Toen de maatregel in april van kracht werd, waren er wel protesten, maar was er niemand in de stad die er niet vanaf wist,” zo blikt Petra terug. In de strategie was ook vastgelegd om niet vanaf de eerste dag met het bonnenboekje klaar te staan. (Geen helm dragen kost je € 95,- en € 9,- administratiekosten. Hetzelfde prijskaartje hangt aan ‘snorren’ op een fietspad binnen de ring A10). Pas na twee maanden ging de gemeente over tot handhaving. Ook op dat moment werd er weer een intensieve campagne gevoerd. De start van het nieuwe schooljaar is wederom een moment om actief campagne te voeren. Onder andere om studenten die nieuw zijn in de stad te wijzen op de maatregelen. In alle uitingen (o.a. billboards voor Abri’s, flyers, posters, online en spotjes op AT5) is het onderscheidende blauwe plaatje van de snorfiets prominent aanwezig. Alle boodschappen in de openbare ruimte zijn zo samengesteld en vormgegeven dat je ze moet kunnen lezen vanaf je al dan niet opgevoerde snorfiets! Tot slot de vraag of Petra zelf weleens gebruik maakt van een snorfiets: “Eh, nee. Maar ik heb wél een helm; om te skiën!”

Klussers om de oren geslagen

19 juli 2019
Duidelijkheid staat voorop in nieuwe campagne Hornbach Houten, 19 juli 2019 – De nieuwe Hornbach-commercial is in-your-face. Letterlijk. Een klusser die zich in de bouwmarkt hardop afvraagt of het product geen ‘lokkertje’ is, wordt tot de orde geroepen met een klap in het gezicht. Hornbach is al-tijd de goedkoopste, het hele jaar door. Hand erop. De campagne is de eerste Nederland-only-productie van Heimat, het Duitse reclamebureau achter de typische Hornbach-reclamespots.  “Mensen worden om de oren geslagen met onze laagsteprijsgarantie”, lacht Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland. “Nou, figuurlijk dan. Wie onze stijl kent, weet dat je het met een flinke korrel zout mag nemen. Wij scheppen duidelijkheid over onze lage prijzen en dat doen we op de Hornbach-manier. Rauw en met een knipoog. De nieuwe campagne is speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht. Consumenten balen ervan, zitten soms zelfs te wachten op die ene kortingsactie. Maar wachten en klussen gaan niet samen. Doorbouwen, dat is wat je wilt. Daarom bieden wij altijd de laagste prijs: zowel aan doe-het-zelvers als professionele klussers. We willen niet dat consumenten daar nog langer aan twijfelen.” Hand erop De basis van de campagne wordt gevormd door tv-commercials. Vanaf 18juli zijn drie verschillende spots op televisie te zien. Daarin haalt de hoofdrolspeler alle clichés over aanbiedingen aan: van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’ Hornbach zet deze nieuwe campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print. Bekijk de commercials hier. Credits: Agentschap: Heimat, Berlijn Productie: Holy Fools, Amsterdam Regie: Andre Maat, Amsterdam Muziek: PaulSchwabe, Berlijn en Amsterdam Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Bouwvak nog altijd onderwerp van gesprek

18 juli 2019
45% zzp’ers werkt op volle kracht door Houten, 18 juli 2019 – Officieel bestaat de bouwvak niet meer. In 1982 werd de verplichte vakantie midden in de zomer uit de cao’s geschrapt. Toch is dé bouwvak bijna veertig jaar later nog steeds onderwerp van gesprek. Bijna de helft van de bouwbedrijven werkt op volle kracht door tijdens de bouwvak. En dat terwijl er in de zomerperiode nog altijd bouwmarkten zijn die de deuren rustig één tot drie weken sluiten. Een stijgend aantal bouwbedrijven laat de bouwvak links liggen. Er is volop werk, ook in de zomer. De meest recente cijfers* laten zien dat twee derde van alle bouwbedrijven in de zomer doorwerkt. 45% op volle kracht, 20% met een lagere bezetting. En dat merken ze ook bij projectbouwmarkt Hornbach. ProfiManager Michael van der Geest laat weten: “Juli en augustus zijn drukke maanden. Ook in de zomer weten professionals ons goed te vinden. Hornbach-vestigingen zijn elke werkdag open van 07.00 tot 21.00 uur en ook in het weekend kun je bij ons terecht voor deskundig advies.” Bouwvakkers aan de slag, consumenten op vakantie De bouwmarkt signaleert dat consumenten dankbaar gebruikmaken van de afnemende populariteit van de bouwvak. Michael van der Geest vervolgt: “We zien dat professionele klussers de zomerperiode gebruiken om klussen te klaren, terwijl consumenten op vakantie gaan. Zelf gaan klussers liever een aantal keer een lang weekend weg. We merken ook dat zzp’ers steeds vaker projectmatig aan omvangrijke projecten werken. Ze kunnen de tijd dus goed gebruiken en daar helpen wij hen bij. Een telefoontje naar onze ProfiService en we leggen benodigde bouwmaterialen klaar.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). * Bron: UPS Marketing Consultancy 2017

Total wint Werf& Award met Retail Academy

12 juli 2019
Energiemaatschappij neemt verantwoordelijkheid met maatschappelijk HR-initiatief Den Haag, 11 juli 2019 – Total Nederland N.V. is met haar Retail Academy in de prijzen gevallen. Dit maatschappelijke HR-initiatief biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een vierdaagse leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. Gebleken succes heeft ervoor gezorgd dat Total een Werf& Award in de categorie beste recruitmentcase 2019 heeft gewonnen. “Deze award is de kroon op ons werk!”, reageert Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland N.V. “Het concept, waarbij we deelnemers in korte tijd heel gericht klaarstomen voor een baan bij een van onze stations, slaat aan. De prijs is natuurlijk ook voor DITIS HR – die innovatieve producten en projecten ontwikkelt, zodat werkgevers goede medewerkers kunnen vinden en behouden – en het Werkgeversservicepunt Groot Amsterdam. In samenwerking met hen is de Retail Academy tot stand gekomen.” Zonder ervaring aan de slag   De Werf& awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een prachtig voorbeeld van. De vakjury roemde het innovatieve karakter van de Retail Academy. Ook liet ze weten dat het bijzonder is dat Total zich samen met DITIS HR en de gemeente Amsterdam richt op het aanboren van een nieuwe doelgroep in de werving: mensen zonder ervaring in verkoop. Niels Tap vervolgt: “Iedereen die achttien jaar is en de Nederlandse taal spreekt is welkom bij de Retail Academy. Ook mensen met een bijstands- of WIA-uitkering en statushouders. We vragen niet om een CV, we zoeken motivatie en enthousiasme.” Vertrouwen bieden Total startte de Retail Academy in december 2018. Destijds met 10 kandidaten in de regio Amsterdam. 9 van hen werken nu nog bij Total. Inmiddels hebben 36 kandidaten de Academy succesvol doorlopen. Na Amsterdam wordt gewerkt aan eenzelfde opzet in Utrecht, Rotterdam en mogelijk ook Amersfoort. Niels Tap: “De Retail Academy is misschien gedurfd, maar een gebleken win-win project. Werkzoekenden die nergens aan de slag komen, zijn het vertrouwen in werkgevers kwijt. Wij bieden dat vertrouwen wel. Dat motiveert mensen en levert mooie resultaten op. Wij de juiste medewerkers, zij een waardevolle plek in de maatschappij.” Over Total Nederland N.V. Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken TOTAL, ELF en TOTAL AGRI op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, het op vier na grootste energiebedrijf ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl Over de divisie Marketing & Services De divisie Marketing & Services van Total ontwikkelt en verkoopt producten die voornamelijk zijn afgeleid van ruwe olie, en alle bijbehorende services. Haar 31.000 medewerkers zijn aanwezig in 109 landen

Consortium North Sea Wind Power Hub presenteert haalbare oplossing voor bereiken klimaatdoelen

10 juli 2019
Onderzoeken laten zien dat reeks kleinere ‘energie-eilanden’ meest efficiënt is Het internationale North Sea Wind Power Hub-consortium (NSWPH) presenteerde vandaag haar onderzoeksresultaten naar de mogelijkheden en voorwaarden om één of meerdere windenergie hubs in de Noordzee te bouwen. Het voorgestelde Hub-and-Spoke-concept geeft invulling aan de ambitie van de klimaatdoelen. De uitkomst van de onderzoeksfase: het Hub-and-Spoke-concept is technisch en economisch uitvoerbaar. Een windenergie hub van 10 tot 15 gigawatt kan de eerste stap zijn in de ontwikkeling van een of meerdere hubs die onderling en met omringende landen worden verbonden. Het consortium vraagt Nederlandse, Deense en Duitse overheden en de Europese Commissie om deze ontwikkeling gezamenlijk verder vorm te geven in consultatie met andere stakeholders. Hub-and-Spoke Concept Het consortium wil de grootschalige uitrol en integratie mogelijk maken van windenergie op de Noordzee, ver uit de kust. Dit probeert zij te realiseren tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten, als onderdeel van de transitie naar duurzame energiebronnen. De visie is gebaseerd op een internationaal gecoördineerde uitrol van Hub-and-Spoke projecten, waarbij windparken worden aangesloten op centraal gelegen hubs op zee. Noordzeelanden en hubs worden met elkaar verbonden via kabels of pijpleidingen. Zo worden energiemarkten en sectoren met elkaar verbonden en wordt de windenergie slim geïntegreerd in het onshore energienetwerk, inclusief toepassing van power-to-gas. Deze aanpak heeft grote voordelen op economisch vlak en beperkt klimaat- en milieueffecten. Er worden oplossingen geboden om klimaatdoelen uit het akkoord van Parijs tijdig te behalen. Deze oplossingen zijn ook in lijn met bestaande klimaatafspraken van Nederland en Denemarken. Bovendien dragen ze bij aan de doelstelling van Duitsland om kernenergie en het gebruik van kolen uit te faseren. Het consortium onderzocht de mogelijkheden en voorwaarden om een of meer windenergie hubs in de Noordzee te bouwen. Hiervoor zijn verschillende studies gedaan (en scenario’s uitgewerkt) in consultatie met beleidsmakers, offshore windparkontwikkelaars en natuur- en milieuorganisaties (ngo’s). Technisch uitvoerbaar Het initiële concept van één grote windenergie hub midden in de Noordzee is geëvolueerd tot een stapsgewijze uitrol van meerdere kleinere hubs. Deze zijn elk toegespitst op lokale omstandigheden en hebben minder impact op het milieu. De technisch optimale grootte van een hub ligt op 10 tot 15 gigawatt capaciteit. Een eerste Hub-and-Spoke project zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch verbonden zijn met de kust, met grootschalige power-to-gas conversie- en opslagcapaciteit om eventuele pieken en dalen in de energievoorziening op te kunnen vangen. Het consortium onderzocht drie mogelijke ontwerpscenario’s voor de hubs, gebaseerd op funderingstypen: eilanden gevuld met zand, caisson-eilanden en platforms. Internationale coördinatie nodig Volgens alle internationale onderzoeken en scenario’s is na 2030 een hoger tempo nodig bij de uitrol van  offshore windparken in Europa om de klimaatdoelen van Parijs te halen. Dit gebeurt nu met 2 gigawatt per jaar. Om een offshore windcapaciteit tussen de 70-150 gigawatt te bereiken voor de Noordzee in 2040, is er circa 7 gigawatt per jaar nodig tussen 2023 en 2040. Met een internationaal gecoördineerde aanpak is dit haalbaar. Deelnemende landen zouden grootschalige offshore windparken effectiever met elkaar kunnen verbinden en integreren. Dit zou ook significant minder kosten

’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten 100e duurzame bloemist van Nederland

8 juli 2019
Ambitie: alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 Hoornaar, 8 juli 2019 –’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is de 100e Nederlandse bloemenwinkel die duurzaam gecertificeerd is. De de bloemenwinkel ontving recent het zilveren certificaat van het onafhankelijke keurmerk Barometer Duurzame Bloemist overhandigd door Gaston Starreveld. Sanne Vonk, medewerkers van de bloemenwinkel, mocht het certificaat in ontvangst nemen. Dat gebeurde tijdens een feestelijk duurzaamheidsevenement in Amsterdam. Al meer dan achttien jaar is Gonny van Veen eigenaresse van Fleurop-bloemenwinkel ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten, gelegen in de Alblasserwaard. Ze is trots op het behaalde zilveren certificaat van de Barometer Duurzame Bloemist: “Dit certificaat krijg je niet zomaar. Een groot deel van de bloemen die je verkoopt, moet duurzaam geteeld zijn. Maar ook je bedrijfsvoering moet aan duurzaamheidseisen voldoen. Zo scheiden we afval, verminderen we ons energieverbruik en gebruiken we geen chloor meer, maar milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. Ik zie het certificaat echt als een meerwaarde. Voor mijzelf, omdat ik mij als bloemist kan onderscheiden, maar ook voor de samenleving. We moeten allemaal zuinig met de aarde omgaan.” Alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is niet de eerste Fleurop-bloemenwinkel die het certificaat behaalt. Inmiddels zijn zestig vakbloemisten duurzaam gecertificeerd. En als het aan de bloemenspecialist ligt, worden dit er nog veel meer. Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, laat weten: “Onze bloemisten werken dagelijks met producten uit de natuur. Daar moeten we dus zuinig mee omgaan. Duurzaamheid is dan ook een speerpunt voor ons en onze bloemisten. Onze ambitie is dat eind 2020 alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd zijn.” Feestelijke uitreiking SMK, de beheerder van het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist, organiseerde het duurzaamheidsevenement samen met de Nationale Postcodeloterij en Stichting Doen. Die laatste twee stonden aan de wieg van de Barometer en ondersteunden de ontwikkeling ervan. Nadat ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten zelf in de duurzame bloemen werd gezet door Gaston Starreveld, gaven deskundigen hun visie op wat de Barometer betekent voor maatschappelijk verantwoord inkopen en duurzamer ondernemen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl

’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten 100e duurzame bloemist van Nederland

8 juli 2019
Ambitie: alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 Hoornaar, 8 juli 2019 –’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is de 100eNederlandse bloemenwinkel die duurzaam gecertificeerd is. De bloemenwinkel ontving recent het zilveren certificaat van het onafhankelijke keurmerk Barometer Duurzame Bloemist overhandigd door Gaston Starreveld. Sanne Vonk, medewerkers van de bloemenwinkel, mocht het certificaat in ontvangst nemen. Dat gebeurde tijdens een feestelijk duurzaamheidsevenement in Amsterdam. Al meer dan achttien jaar is Gonny van Veen eigenaresse van Fleurop-bloemenwinkel ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten, gelegen in de Alblasserwaard. Ze is trots op het behaalde zilveren certificaat van de Barometer Duurzame Bloemist: “Dit certificaat krijg je niet zomaar. Een groot deel van de bloemen die je verkoopt, moet duurzaam geteeld zijn. Maar ook je bedrijfsvoering moet aan duurzaamheidseisen voldoen. Zo scheiden we afval, verminderen we ons energieverbruik en gebruiken we geen chloor meer, maar milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. Ik zie het certificaat echt als een meerwaarde. Voor mijzelf, omdat ik mij als bloemist kan onderscheiden, maar ook voor de samenleving. We moeten allemaal zuinig met de aarde omgaan.” Alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd in 2020 ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is niet de eerste Fleurop-bloemenwinkel die het certificaat behaalt. Inmiddels zijn zestig vakbloemisten duurzaam gecertificeerd. En als het aan de bloemenspecialist ligt, worden dit er nog veel meer. Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, laat weten: “Onze bloemisten werken dagelijks met producten uit de natuur. Daar moeten we dus zuinig mee omgaan. Duurzaamheid is dan ook een speerpunt voor ons en onze bloemisten. Onze ambitie is dat eind 2020 alle Fleurop-bloemisten duurzaam gecertificeerd zijn.” Feestelijke uitreiking SMK, de beheerder van het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist, organiseerde het duurzaamheidsevenement samen met de Nationale Postcodeloterij en Stichting Doen. Die laatste twee stonden aan de wieg van de Barometer en ondersteunden de ontwikkeling ervan. Nadat ’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten zelf in de duurzame bloemen werd gezet door Gaston Starreveld, gaven deskundigen hun visie op wat de Barometer betekent voor maatschappelijk verantwoord inkopen en duurzamer ondernemen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl

Feliciteren doe je met bloemen

17 juni 2019
Fleurop laat in nieuwe campagne zien dat elke mijlpaal gevierd mag worden Veenendaal, 17 juni 2019 – Een verjaardag, nieuwe woning, geboorte, met pensioen gaan, het behalen van je rijbewijs of diploma … Iedere mijlpaal is er een om te vieren. In haar nieuwe online campagne laat bloemenspecialist Fleurop zien hoe je dat aanpakt. “Iedere mijlpaal is reden voor een feest!”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “En feestvieren doe je samen. Dus waar wacht je op? Feliciteer je vrienden, familieleden of collega’s en zeg het met bloemen. Met onze nieuwe campagne bieden we kijkers inspiratie voor een fantastisch geschenk, het hele jaar door.” Crossmediale campagne Online spots vormen de basis van de campagne. Daarin speelt Fleurop-bloemist Renee Klatten van Leaf Bloemen uit Capelle aan den IJssel de hoofdrol. We zien hoe zij met passie, vakmanschap en de allermooiste bloemen een boeket samenstelt, terwijl klanten haar informeren over de bijzondere mijlpaal waar het boeket voor bedoeld is. De campagnestartonline en is nu te zien via social media en online video. Bezorg een goed gevoel Ook deze campagne brengt de essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Iets waar onze bloemisten zich dagelijks voor inzetten door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever”, besluit Jeroen de Zwart. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is specialist in het verzenden van bloemencreaties. Dat doet de coöperatie sinds 1921 in binnen- én buitenland. In Nederland zijn ruim duizend bloemisten aangesloten. Met een totaalnetwerk van 40.000 bloemisten in meer dan 140 landen is een boeket, mede dankzij same-day-delivery, overal ter wereld binnen handbereik en gaat Fleurop ver om goede gevoelens te bezorgen. Met passie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: samenwerking, kwaliteit, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en service. Meer informatie: www.fleurop.nl.

Werk en Inkomen Lekstroom kiest voor Van Hulzen Communicatie

13 juni 2019
Communicatieadvies voor W&I-organisatie in gebied met 180.000 inwoners Voorschoten, 13 juni 2019 – Van Hulzen Communicatie is de nieuwe communicatiepartner van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL), de regionale uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomensondersteuning en schuldhulpverlening in het Lekstroomgebied. Met het ondertekenen van de overeenkomst is de samenwerking deze maand officieel bekrachtigd. Van Hulzen Communicatie, het fullservice-communicatiebureau uit Voorschoten, kwam onlangs als pitchwinnaar uit de bus. Daarin gaf WIL aan dat zij op zoek is naar een partner voor strategisch communicatieadvies, het ontwerpen en ontwikkelen van communicatiemiddelen en het opzetten van een intranet. WIL is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en de voormalige gemeente Vianen. Haar werkterrein bestrijkt een gebied met 180.000 inwoners. Strategisch en creatief De werk- en inkomensorganisatie wil haar communicatie-inspanningen nog beter laten aansluiten bij haar complexe doelgroepen. Marjolein van Veenendaal, communicatieadviseur bij WIL, laat weten: “Met Van Hulzen Communicatie aan onze zijde gaat dat zeker lukken. Een bureau dat ons zowel strategisch als creatief bijstaat, iets wat essentieel is gezien onze doelgroep en haar specifieke behoeften.” Petra Langeveld, adviseur en partner bij Van Hulzen Communicatie, is verheugd over de samenwerking. “Echt een opdracht voor ons, omdat wij strategie, creatie en content perfect op elkaar af kunnen stemmen. We hebben het allemaal in huis. WIL is een interessante organisatie, waar wij onze, bijna 70-jarige, ervaring graag voor inzetten.” Kijk voor meer informatie op www.wil-lekstroom.nl. Over Van Hulzen Communicatie     Van Hulzen Communicatie is een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, mediaspecialisten, vormgevers en tekstschrijvers. In totaal werken bij Van Hulzen Communicatie twintig professionals, voor opdrachtgevers in de profit- en non-profitsector, waaronder de provincie Zuid-Holland, de gemeente Rotterdam, Hornbach en Subway. Kijk voor meer informatie op www.vanhulzencommunicatie.nl.

Fleurop zet geslaagden in de bloemen

12 juni 2019
Met bussen vol boeketten op zoek naar wapperende vlaggen Veenendaal, 12 juni 2019 – Na lang wachten krijgen middelbare scholieren vandaag eindelijk de examenuitslagen. Dat betekent voor velen: tijd om de bloemetjes buiten te zetten. Bloemenspecialist Fleurop helpt hen daar graag bij en gaat vanmiddag op pad met bussen vol bloemen. Wie de vlag heeft uithangen maakt kans op een prachtig boeket. Fleurop-bloemisten door het hele land trekken er vanmiddag op uit. Op zoek naar gevels met vlag én tas. “Het moment waarop dat langverwachte telefoontje binnenkomt vergeet je nooit meer”, vertelt Wendy Smit, Marketing manager van Fleurop Nederland. “Die blijdschap en opluchting, geeft iedereen positieve energie. Bij die vreugde hoort natuurlijk een prachtig boeket, want feest vier je met bloemen!” Bezorg een goed gevoel     Ook deze actie brengt essentie van Fleurop in beeld: elkaar een goed gevoel bezorgen. “Daar zetten onze bloemisten zich dagelijks voor in door de mooiste boeketten te maken. Op vakkundige wijze leggen zij in elke creatie het gevoel van de gever. Bij deze feliciteren wij alle geslaagde jongeren in Nederland!”, aldus Wendy Smit.

Speeddaten bij Hornbach in Duiven

12 juni 2019
Projectbouwmarkt zoekt 200 nieuwe medewerkers Duiven, 12 juni 2019 – Passen we bij elkaar? Dat is de grote vraag tijdens de speeddates die Hornbach organiseert om medewerkers te werven voor haar nieuwe vestiging in Duiven. De projectbouwmarkt zoekt voor deze vestiging circa 200 medewerkers en organiseert daarom zes wervingsdagen in samenwerking met het UWV en Werkgevers Service Punt Midden-Gelderland. De eerste speeddatesessie is op 13 juni. Hoewel haar Gelderse vestiging pas in het voorjaar van 2020 opengaat, begint Hornbach nu al met de werving. Goed personeel is de ruggengraat van de bouwmarktketen, vertelt HR-manager Harald de Ruijter. “Wij onderscheiden ons door klantgerichtheid en deskundig advies. Veel van onze medewerkers hebben een achtergrond in de bouwwereld. Zij kunnen klanten daardoor goed adviseren over de aanpak van hun project. Bovendien bieden wij al onze collega’s uitstekende interne opleidingsprogramma’s, waardoor zij zich verder kunnen ontwikkelen. Voor de nieuwe vestiging in Duiven zoeken we 200 vakkundige collega’s, dus er is werk aan de winkel. Speeddates werken dan effectief. De kracht van deze vorm is dat we na een dag beslissen wie we aannemen. Zo selecteren we op een slagvaardige manier nieuwe mensen.” Inwerkprogramma Omdat Hornbach deskundigheid van de medewerkers zo belangrijk vindt, pakken zij het inwerkprogramma serieus aan, vervolgt De Ruijter. “De medewerkers voor onze vestiging in Duiven worden ingewerkt in andere vestigingen, zodat ze het reilen en zeilen binnen Hornbach al helemaal kennen. Door intensief samen te werken met collega’s, leren ze veel. Ook gaan ze de schappen vullen in Duiven, zodat ze het assortiment, met ruim 120.000 verschillende soorten artikelen, al een keer door hun vingers hebben laten gaan en weten welke artikelen waar liggen. Zo zijn ze, wanneer de vestiging opent, volledig ingewerkt!” Opening voorjaar 2020 De bouw van Hornbach Duiven heeft inmiddels het hoogste punt bereikt. De opening mag dan in het voorjaar van 2020 zijn, voor de medewerkers begint het al eerder. Zij worden komende herfst ingewerkt en gaan vanaf de winter in Duiven aan de slag. De speeddates voor werk bij Hornbach Duiven zijn op 13 juni, 18 juni, 4 juli, 27 augustus, 5 september en 8 oktober. Geïnteresseerden kunnen solliciteren via jobs.hornbach.nl. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).