Vervoerregio Amsterdam

Verkeer & Meer:
educatie en campagneplatform verkeersveiligheid

Met elkaar overweg

In de spiksplinternieuwe campagne ‘Met elkaar overweg’ die in mei 2022 is gelanceerd, vragen we weggebruikers om meer rekening met elkaar te houden. Het is namelijk steeds drukker op onze wegen en paden. En er is een steeds grotere verscheidenheid aan weggebruikers die vaak tegelijk op weg zijn. Het gaat vaak goed, maar soms zitten weggebruikers elkaar in de weg. Uiteindelijk moeten we met elkaar over de weg, hoe fijn als we dan ook goed met elkaar overweg kunnen?

Verkeersveiligheid vergroten door gedragsverandering

Door dit gezamenlijke aspect te benadrukken, sporen we met deze campagne álle weggebruikers aan om rekening te houden met elkaar. Van wielrenners tot automobilisten, van fietsers/e-bikers tot maaltijdbezorgers, van hardlopers tot motorrijders.

Het doel van de campagne is om weggebruikers bewust te maken van de ruimte die ze innemen op de weg, dat ze die moeten delen met anderen, en dat ze hun gedrag daarop moeten aanpassen. Zodat uiteindelijk de verkeersveiligheid verbetert, voor iedereen.

De campagne hebben we als
Bureau Buhrs Van Hulzen tot leven gebracht in Vervoerregio Amsterdam.

Mei 2022: de campagne in de regio

In de campagne zetten we twee doelgroepen naast elkaar, in plaats van tegenover elkaar, en vragen we ze elkaar de ruimte te gunnen. Deze boodschap was te zien langs de weg (outdoorreclame), op de weg (gronduitingen, met spuitkrijt op de weg) en in de lokale en regionale media (publiciteit). Ook zetten we in op online advertising op social media en organiseerden we een kick-off met een bumperballenparcours in het centrum van Hoofddorp, waar mensen op een leuke wijze konden oefenen met het geven van ruimte aan andere weggebruikers. En we maakten een videoproductie om de boodschap en het gewenste gedrag onder de aandacht te brengen. Wellicht heb je deze campagne wel langs zien komen op
RTL Nieuws, EditieNL of Radio Veronica!

Doorontwikkeling op basis van onderzoek

Om de resultaten van de eerste campagne in kaart te brengen, hebben we samen met DirectResearch onderzoek gedaan naar de campagne. Inwoners van Vervoerregio Amsterdam lieten ons weten waar ze de campagne tegen waren gekomen en wat ze ervan vonden. Op basis hiervan krijgen wij weer input voor de volgende campagneflight volgend jaar. Zo kunnen we de campagne doorontwikkelen op basis van onderzoek onder de mensen in de regio, met als doel de campagne nog effectiever te maken. Hoe mooi is dat!

 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Zoek jij een bureau dat je kan ontzorgen op gebied van campagnes, van conceptontwikkeling tot uitvoering? Die met jou tot de kern van de zaak komt? En vervolgens alles uit handen neemt, van outdoor reclame en gronduitingen tot een videoproductie, van een kick-off en evenement organiseren tot publiciteit genereren? Neem vrijblijvend contact met ons op – we sparren graag met je verder!