Total wint Werf& Award met Retail Academy

Door Lala Aleksanyan 3 maanden gelden
Home  /  Persberichten  /  Total wint Werf& Award met Retail Academy

Energiemaatschappij neemt verantwoordelijkheid met maatschappelijk HR-initiatief

Den Haag, 11 juli 2019 – Total Nederland N.V. is met haar Retail Academy in de prijzen gevallen. Dit maatschappelijke HR-initiatief biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een vierdaagse leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. Gebleken succes heeft ervoor gezorgd dat Total een Werf& Award in de categorie beste recruitmentcase 2019 heeft gewonnen.

“Deze award is de kroon op ons werk!”, reageert Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland N.V. “Het concept, waarbij we deelnemers in korte tijd heel gericht klaarstomen voor een baan bij een van onze stations, slaat aan. De prijs is natuurlijk ook voor DITIS HR – die innovatieve producten en projecten ontwikkelt, zodat werkgevers goede medewerkers kunnen vinden en behouden – en het Werkgeversservicepunt Groot Amsterdam. In samenwerking met hen is de Retail Academy tot stand gekomen.”

Zonder ervaring aan de slag  
De Werf& awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een prachtig voorbeeld van. De vakjury roemde het innovatieve karakter van de Retail Academy. Ook liet ze weten dat het bijzonder is dat Total zich samen met DITIS HR en de gemeente Amsterdam richt op het aanboren van een nieuwe doelgroep in de werving: mensen zonder ervaring in verkoop. Niels Tap vervolgt: “Iedereen die achttien jaar is en de Nederlandse taal spreekt is welkom bij de Retail Academy. Ook mensen met een bijstands- of WIA-uitkering en statushouders. We vragen niet om een CV, we zoeken motivatie en enthousiasme.”

Vertrouwen bieden
Total startte de Retail Academy in december 2018. Destijds met 10 kandidaten in de regio Amsterdam. 9 van hen werken nu nog bij Total. Inmiddels hebben 36 kandidaten de Academy succesvol doorlopen. Na Amsterdam wordt gewerkt aan eenzelfde opzet in Utrecht, Rotterdam en mogelijk ook Amersfoort. Niels Tap: “De Retail Academy is misschien gedurfd, maar een gebleken win-win project. Werkzoekenden die nergens aan de slag komen, zijn het vertrouwen in werkgevers kwijt. Wij bieden dat vertrouwen wel. Dat motiveert mensen en levert mooie resultaten op. Wij de juiste medewerkers, zij een waardevolle plek in de maatschappij.”

Over Total Nederland N.V.
Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken TOTAL, ELF en TOTAL AGRI op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, het op vier na grootste energiebedrijf ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl

Over de divisie Marketing & Services
De divisie Marketing & Services van Total ontwikkelt en verkoopt producten die voornamelijk zijn afgeleid van ruwe olie, en alle bijbehorende services. Haar 31.000 medewerkers zijn aanwezig in 109 landen en haar producten en diensten worden in 150 landen verkocht. Total Marketing & Services bedient dagelijks meer dan 8 miljoen klanten in haar netwerk van meer dan 14.000 servicestations in 62 landen. Total Marketing Services is de op drie na grootste smeermiddelenproducent ter wereld en de leidende distributeur van aardolieproducten in Afrika. Het bedrijf heeft 50 productievestigingen over de hele wereld, waar het smeermiddelen, bitumen, additieven, speciale brandstoffen en vloeistoffen produceert die de groei ondersteunen.

Over Total   
Total is een mondiale energiespeler die brandstoffen, aardgas en koolstofarme elektriciteit produceert en verkoopt. Onze 100.000 medewerkers zetten zich dagelijks in voor betere energie die veiliger, schoner, betaalbaarder en toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen. Als maatschappelijk verantwoorde onderneming, actief in meer dan 130 landen, is het onze ambitie om de meest verantwoorde energiespeler te zijn.

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000