Bouwvak nog altijd onderwerp van gesprek

Door Lala Aleksanyan 3 maanden gelden
Home  /  Persberichten  /  Bouwvak nog altijd onderwerp van gesprek

45% zzp’ers werkt op volle kracht door

Houten, 18 juli 2019 – Officieel bestaat de bouwvak niet meer. In 1982 werd de verplichte vakantie midden in de zomer uit de cao’s geschrapt. Toch is dé bouwvak bijna veertig jaar later nog steeds onderwerp van gesprek. Bijna de helft van de bouwbedrijven werkt op volle kracht door tijdens de bouwvak. En dat terwijl er in de zomerperiode nog altijd bouwmarkten zijn die de deuren rustig één tot drie weken sluiten.

Een stijgend aantal bouwbedrijven laat de bouwvak links liggen. Er is volop werk, ook in de zomer. De meest recente cijfers* laten zien dat twee derde van alle bouwbedrijven in de zomer doorwerkt. 45% op volle kracht, 20% met een lagere bezetting. En dat merken ze ook bij projectbouwmarkt Hornbach. ProfiManager Michael van der Geest laat weten: “Juli en augustus zijn drukke maanden. Ook in de zomer weten professionals ons goed te vinden. Hornbach-vestigingen zijn elke werkdag open van 07.00 tot 21.00 uur en ook in het weekend kun je bij ons terecht voor deskundig advies.”

Bouwvakkers aan de slag, consumenten op vakantie
De bouwmarkt signaleert dat consumenten dankbaar gebruikmaken van de afnemende populariteit van de bouwvak. Michael van der Geest vervolgt: “We zien dat professionele klussers de zomerperiode gebruiken om klussen te klaren, terwijl consumenten op vakantie gaan. Zelf gaan klussers liever een aantal keer een lang weekend weg. We merken ook dat zzp’ers steeds vaker projectmatig aan omvangrijke projecten werken. Ze kunnen de tijd dus goed gebruiken en daar helpen wij hen bij. Een telefoontje naar onze ProfiService en we leggen benodigde bouwmaterialen klaar.”

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

* Bron: UPS Marketing Consultancy 2017

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000