Van fietsen naar de boer tot de rally van Monte Carlo

Door Lala Aleksanyan 4 weken gelden
Home  /  Nieuws  /  Van fietsen naar de boer tot de rally van Monte Carlo

De onlinespecialisten bij Van Hulzen Communicatie moeten van heel veel markten thuis zijn. Het ene moment post je berichten om inwoners van Zuid-Holland op de fiets naar de lokale boer te laten gaan (www.Ikeetzuidhollands.nl), twee tellen later ben je in de weer met een bericht over de sponsoring van het rallyteam door Total of een post over het comfort van vierkant toiletpapier.

Lala Aleksanyan is een van die onlinespecialisten. Zij verzorgt contentcreatie voor Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Het ‘posten’ van korte berichten is maar een stukje van haar werk. De meeste tijd gaat zitten in monitoring en ‘webcare’, het reageren op onlinereacties. “Mensen verwachten dat je direct beschikbaar bent om hun vraag te beantwoorden. Ben je niet alert genoeg, dan kan er al snel een ongeduldige reactie volgen.” De toon op Instagram houdt Lala bewust wat luchtig. Op Facebook is de toon juist informatiever. Voor Lala is het de sport om niet alleen vlot, maar ook inhoudelijk en begripvol te reageren: “Consumenten met een negatieve ervaring worden al een stuk milder als je ze aandacht geeft. En door een passende oplossing aan te dragen, lukt het vaak om ze uiteindelijk zelfs een positieve reactie te laten geven.”

Category:
  Nieuws
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000