Klein velletje, groot idee

Door Lala Aleksanyan 6 maanden gelden
Home  /  Nieuws  /  Klein velletje, groot idee

Presentaties aan de klant zijn altijd spannend. Maar deze was voor adviseur Fenna Zwerver extra enerverend. Wat ze als team hadden bedacht voor het nieuwe toiletpapier van klant Edet is namelijk knap gewaagd. De nieuwe velletjes zijn vierkant van vorm en wat groter dan gebruikelijk, waarmee ze je hele hand bedekken. Het formaat telt dus in dit geval. En om dat gegeven onder de aandacht van de consument te brengen, hadden ze in Voorschoten een serie van drie filmpjes bedacht die best wel verrassend, om niet te zeggen behoorlijk suggestief zijn. We zien stelletjes in de kamer bij hun therapeut blijmoedig praten over het feit dat een ander formaat er écht wel toe doet. Vervolgens verschijnt er een pak toiletpapier in beeld met de voice-over ‘Edet Comfort, het formaat telt!’.

Zoiets bedenken is één, maar het ook nog gerealiseerd krijgen is vers twee. Vol overgave legde Fenna het concept voor aan de klant. Tegelijk had ze ook in d’r achterhoofd dat het plan in een keer van tafel geveegd zou kunnen worden. Gelukkig zijn ze bij Edet niet al te schijterig uitgevallen. De klant was meteen enthousiast, ook de bazen in Duitsland gingen akkoord. De video’s worden als korte reclamefilmpjes op YouTube vertoond. Edet zelf deelt ze via haar Facebook-pagina. Ook op shoppingpagina’s in verschillende damesbladen komt het nieuwe product onder de aandacht.

En wat ook wel weer een leuk én gewaagd idee was: pakken toiletpapier gratis weggeven. Dat gebeurde bij Leiden CS aan de vooravond van Moederdag. Of er belangstelling voor was? De muur van pakken Edet Comfort smolt als sneeuw voor de zon. Zo werd met een campagne van formaat –creatie en content allemaal in eigen huis uitgedacht – de aandacht gevestigd op toiletpapier van formaat.

Category:
  Nieuws
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000