TOTAL start Retail Academy in regio Amsterdam

Door Lala Aleksanyan 1 maand gelden
Home  /  Persberichten  /  TOTAL start Retail Academy in regio Amsterdam

Maatschappelijk HR-initiatief meteen genomineerd voor Werf& Awards

Den Haag, 19 april 2019 – TOTAL Nederland N.V. heeft onlangs haar Retail Academy geopend in de regio Amsterdam. Daarmee biedt de energiemaatschappij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een leer-werkstage aan, met uitzicht op een baan in een van haar tankstations. De Retail Academy is tot stand komen in samenwerking met het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en DITIS HR. Gebleken succes tijdens de pilot heeft eraan bijgedragen dat dit initiatief meteen genomineerd is voor de WERF& Awards.

“We zijn ongelofelijk trots!”, vertelt Niels Tap, general manager Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland. “Natuurlijk op de nominatie voor de prestigieuze HR-award van WERF&, maar meer nog op het feit dat de Retail Academy nu al een succes is. In de pilot die we in december 2018 startten met tien Amsterdamse werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt, stroomde 100% door naar een baan. Negen van hen zijn aan de slag in een van onze tankstations. Eén kandidaat is bij een andere retailer geplaatst. Natuurlijk is ons primaire doel gecertificeerde kandidaten een baan in ons eigen retailnetwerk te bieden, maar deze training geeft hen zeker ook kansen bij andere werkgevers.”

Vierdaagse leer-werkstage
De Retail Academy is een vierdaags leer-werktraject dat werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt kennis laat maken met alle facetten van het werken bij een tankstation. Niels Tap vervolgt: “Denk aan mensen met een bijstands- of WIA-uitkering, maar bijvoorbeeld ook aan statushouders. We trainen hen in de ‘harde skills’, zoals kassawerk en voorraadbeheer, maar ook in ‘softe skills’, zoals klantvriendelijkheid, gastvrijheid en assertiviteit. We helpen mensen graag.” Na afloop ontvangen de deelnemers een certificaat.

Multidisciplinaire samenwerking
De Retail Academy is ontstaan in samenwerking met het WSP en DITIS HR. “We zagen bij Total veel kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt”, vertelt Adri Hulshoff, directeur van DITIS HR. “Geschikte kandidaten boden zich volop aan via het WSP. Het enige wat nog ontbrak, was extra begeleiding. Door als drie partijen onze krachten te bundelen kunnen we kandidaten een opleiding en intensieve begeleiding bieden.” Total is elke maandag aanwezig bij het inloopspreekuur van WSP om zich als werkgever te presenteren en in contact te komen met kandidaten. Als thuislocatie voor de Retail Academy is met zorg gekozen voor Total Stadionplein Amsterdam, waar ook een bakery en carwash aanwezig zijn.

Retail Academy als schoolvoorbeeld
De Werf& Awards zijn prijzen voor impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Daar is de Retail Academy een schoolvoorbeeld van. De doelstelling om de deelnemers aan een baan te helpen is met 100% plaatsing ruimschoots behaald. Niels Tap: “We gaan zeker verder met dit initiatief. Wellicht hebben we beginnersgeluk gehad tijdens de pilot, maar succesvol is het project zeker. Op donderdag 16 mei worden de Werf& Awards voor de vierde keer uitgereikt. Naast een vakjury-award maken genomineerden ook kans op een publieksprijs. Iedereen kan tot en met 26 april via de website van Werf& stemmen op zijn of haar favoriete case.

Over Total Nederland N.V.
Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken TOTAL, ELF en TOTAL AGRI op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, het op vier na grootste energiebedrijf ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl

Over de divisie Marketing & Services
De divisie Marketing & Services van Total ontwikkelt en verkoopt producten die voornamelijk zijn afgeleid van ruwe olie, en alle bijbehorende services. Haar 31.000 medewerkers zijn aanwezig in 109 landen en haar producten en diensten worden in 150 landen verkocht. Total Marketing & Services bedient dagelijks meer dan 8 miljoen klanten in haar netwerk van meer dan 14.000 servicestations in 62 landen. Total Marketing Services is de op drie na grootste smeermiddelenproducent ter wereld en de leidende distributeur van aardolieproducten in Afrika. Het bedrijf heeft 50 productievestigingen over de hele wereld, waar het smeermiddelen, bitumen, additieven, speciale brandstoffen en vloeistoffen produceert die de groei ondersteunen.

Over Total   
Total is een mondiale energiespeler die brandstoffen, aardgas en koolstofarme elektriciteit produceert en verkoopt. Onze 100.000 medewerkers zetten zich dagelijks in voor betere energie die veiliger, schoner, betaalbaarder en toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen. Als maatschappelijk verantwoorde onderneming, actief in meer dan 130 landen, is het onze ambitie om de meest verantwoorde energiespeler te zijn.

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000