Hornbach onthult laatste behangtrends

Door Lala Aleksanyan 4 maanden gelden
Home  /  Persberichten  /  Hornbach onthult laatste behangtrends

Nederlander durft steeds meer

 

Houten, 17 april 2019 – Bij de zoektocht naar nieuw behang klinkt vanuit veel Nederlandse kamers vaak een diepe zucht. Er is zoveel mogelijk. Waar moeten we beginnen met zoeken? En willen we ongeveer hetzelfde, of juist iets heel anders? Zijn we over een paar jaar nog steeds blij met onze keuze? Gids in het woud van behangstalen is al sinds jaar en dag Hornbach, die elk jaar rond deze tijd de laatste behangtrends onthult. Trends voor kleur, prints en structuur, die altijd spot on blijken te zijn. 

De door Hornbach geselecteerde trends komen voort uit verschillende trendrapporten en zijn vervolgens vastgesteld in overeenstemming met de vertegenwoordigers uit alle Hornbach-landen. Elke vestiging heeft ruim 300 nieuwe behangsoorten van de nieuwe Hornbach-collectie op voorraad. Het complete assortiment bestaat bij elkaar – op voorraad en online – uit ruim 5000 behangsoorten.

We durven steeds meer
“Natuurprints raken weer helemaal in!” vertelt Nicole Emers, al sinds eind jaren negentig de trendwatcher van de projectbouwmarktketen. En niet alleen voor Hornbach Nederland, maar ook internationaal. “Mensen gaan hun muren massaal versieren met behang waarop de mooiste bloemen, planten, dieren en landschappen zijn afgebeeld. Opvallende trends die we terugzien in veel Nederlandse keukens en woonkamers, zijn ook veel dessins op donkere achtergronden en art deco-motieven. Met andere woorden, we durven steeds meer! Het idee dat alles wit moet zijn, is niet meer van deze tijd.”

Inspireren
Emers benadrukt dat alle denkbare structuren, patronen en kleuren in het assortiment van Hornbach terugkomen. “Met het behang uit onze collectie kun je kamers met een minimale inspanning een ware make-over geven. En dat project uitvoeren, wordt alleen maar makkelijker met het steeds populairdere en zeer gebruiksvriendelijke vliesbehang. Je kunt natuurlijk ook gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Dat je hooguit wat accenten verlegt. Wij proberen mensen vooral te inspireren om tot ideeën te komen waarmee ze ook blij zijn als het behang eenmaal op de muren zit. En wat die ideeën ook zijn, we hebben voor ieder wat wils.”

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000