Happy met de Hogeschool

Door Van Hulzen 2 jaar gelden
Home  /  Nieuws  /  Happy met de Hogeschool

Hoe houd je jezelf als bureau scherp? Nou, door jaarlijks een blik studenten open te trekken! Elk jaar komt er een groep studenten van de Hogeschool Rotterdam bij ons over de vloer, om het bureauleven te ervaren. Wij brengen daarna een bezoek aan de hogeschool om de studenten tijdens een zogenaamde pressure cooker sessie een case voor te leggen, waar zij in 1 dag een voorstel voor moeten uitwerken en presenteren. Daar leren wij dan weer van. Collega Marina Hendrikse vertelt hoe het zo gekomen is.

Marina, hoe lang komen de studenten van Hogeschool Rotterdam al over de vloer?
“De Hogeschool Rotterdam en Van Hulzen Communicatie gaan way back. Eind jaren ’90 namen studenten deel aan de Van Hulzen PR Talentenprijs: een wapenstrijd tussen studenten om hun beste pr-plan te bedenken en pitchen. Na de laatste editie van de Talentenprijs in 2014 bleven we contact houden, met als gevolg dat er jaarlijks een vrolijke, enthousiaste groep studenten bij ons binnenrolt voor een bedrijfsbezoek.”

Wat hield dat in, die Van Hulzen PR Talentenprijs?
“Een wedstrijd waarbij communicatiestudenten uit het hele land werden uitgedaagd om een case op te lossen en hun plan te pitchen. Dan zat er een zaal vol fanatieke studenten in bijvoorbeeld de Beurs van Berlage. Ze konden een mooi geldbedrag winnen en het stond natuurlijk ook goed op je CV als je de Van Hulzen PR Talentenprijs had gewonnen. Later zijn de communicatieopleidingen zelf dit soort pr-westrijden gaan organiseren, daarmee was onze taak volbracht.”

Waarom komen de studenten op bezoek bij Van Hulzen?
“Dit is onderdeel van onze huidige samenwerking. Eerst komen zij bij ons, dan gaan ze aan de slag met een case die wij ze geven. Een echte case voor een echte opdrachtgever waar wij zelf ook aan werken. De studenten bedenken zelf oplossingen voor de case en presenteren deze. Wij kunnen hun ideeënvervolgens naast de onze leggen. En ook onze opdrachtgevers halen er soms nieuwe inzichten uit.”

Leuk voor de studenten, maar wat heeft Van Hulzen Communicatie eraan?
“Wij leren er ook van! Ik merk dat nieuwe generaties studenten weer aan nieuwe oplossingen denken en dat ze andere inspiratie meebrengen. Bovendien komen de contacten goed van pas. Als wij een goede stagiair zoeken, bellen we ook meteen de Hogeschool Rotterdam. Sterker nog: onze twee jongste collega’s, Chelsi en Lala, komen van de Hogeschool Rotterdam!”

Category:
  Nieuws
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000